Qlocktwo - en historia om en alldeles för dyr klocka.

Permalänk
Medlem

Ah toppen, ska dock försöka det jag sett på tuben. Tydligen ska man kunna köra med vanlig v-notfräs i glas om man kör raster.
Ytan blir ju inte alls glasklar dock, men det är ju det jag vill åt så det blir som en diffusor

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

grymt cool ide
men hur tänkte du montera ihop allt?
superlim?!
"tråden lagd i bevakningar"

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Följer tråden men det händer inte så mycket

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Det är på gnällektronikforumet jag såg det först och blev sugen men trodde inte jag skulle kunna fixa det då
Sen när man började skrapa på ytan insåg man att många gjort det och hur många vägar man kan ta för att nå fram.
Men i det forumet finns det bara de vägar de anser är den enda vägen, allt annat är fel.

Jo det är sant att många försökt göra en qlocktwo! Vad jag vet så är det bara en som fixat en helt, från början till slut. Och det är länken jag postade innan.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag har funnit mängder av avklarade projekt så det är inga svårigheter bara man kommer förbi kodandet
Vilket jag inte gjort än

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

ser riktigt coolt ut, lite avundsjuk blir man:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

För någon vecka sedan kodade jag en sådan klocka i HTML5!
På både engelska, svenska och tyska! http://njkk.org/clock/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeremy:

För någon vecka sedan kodade jag en sådan klocka i HTML5!
På både engelska, svenska och tyska! http://njkk.org/clock/

Ja det är en variant
En liten enkortsdator+skärm som monteras på väggen och visar den här sidan konstant i fullskärm.

edit: jag ska leka lite med källkoden för eget bruk

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

hallå!

Tänkte bara tipsa om en annan häftig klocka.

Permalänk
Medlem

Gick igenom mina gamla kommentarer och hitta denna... Hur gick det?

Skrivet av ODDNAME:
Permalänk
Medlem

Känns som att det är billigare - framförallt ur massproduktionsperspektiv - att bara ha en LCD panel bakom.