Permalänk
Medlem

Vilken Champagne blir det iår?

Dags att dra igång en ny tråd inför nyårsafton.

Vad har ni för planer? Kanske tom har inhandlats redan?

keep em comming!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Bollinger, min favorit.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Siktar nog på en Cristal '02, det skulle väl vara om jag istället kan lyckas få tag på någon rolig Salon som är lite äldre. Sedan någon enklare cuvée till fylleslaget senare på kvällen.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Har ni någon bra och billig mousserande att rekommendera?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Louis Bouillot Crémant de Bourgogne Brut.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=7688

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Det viktigaste är väl enligt mitt tycke att helt enkelt undvika onödigt sockrade sorter. Jag tycker det är svårt att hitta ett illasmakande torrt bubbel på bolaget. Man har goda utsorteringsrutiner. Men ja, torrt bubbel för en hundra spänn should do the trick.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enduro:

Tack.

Skrivet av oggan:

Det viktigaste är väl enligt mitt tycke att helt enkelt undvika onödigt sockrade sorter. Jag tycker det är svårt att hitta ett illasmakande torrt bubbel på bolaget. Man har goda utsorteringsrutiner. Men ja, torrt bubbel för en hundra spänn should do the trick.

Okej, jag körde något Jacob´s Creek Chardonnay Pinot Noir förra året som jag tyckte var helt okej trots att jag aldrig dricker vin annars.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Phod:

Kolla gärna in våra andra sorter:) Du kanske hittar en till favorit:)

Permalänk
Medlem

Lär bli något alkoholfritt i vanlig ordning då champagne på något sätt aldrig varit min grej riktigt. Peach Pearl på systemet eller dylikt brukar det bli.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kolla gärna in våra andra sorter:) Du kanske hittar en till favorit:)

Är du säljare för importören av Bollinger?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oggan:

Är du säljare för importören av Bollinger?

Nepp men jag jobbar på Arvid Nordquist (samt med gänget på vin- och sprithandeln) och tar emot/skickar mycket vardaglig reklam samt alkohol.

Permalänk
Medlem

Jobbar till 23.00 på nyårsafton och jobbar Nyårsdagen så blir alkoholfritt för mig

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Jobbar till 23.00 på nyårsafton och jobbar Nyårsdagen så blir alkoholfritt för mig

Intresseklubben antecknar.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Jag har antecknat för fullt i alla fall, jag tycker det är intressant med folk som har olika smak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Jag har antecknat för fullt i alla fall, jag tycker det är intressant med folk som har olika smak!

I tråden om vilken champagne man ska dricka vid nyår skriver karln att han ska jobba och därmed vara nykter. Jaha, och?! Han nämner ingen smak.

Till tråden;

Att vara några stycken på en större butelj är något som kan vara ett roligt inslag på festen. T ex så går en Taittinger Jeroboam (4 flaskor) loss på 1500 SEK. Detta att jämföra med att de tar cirka 2.5k för Moet, Mumm osv. Pol Roger går att få som Methusalem (8 flaskor) för 3.3k. Klart prisvärda storbuteljer!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Så bra, för min del blir det något alkoholfritt då alkohol är skit.
Kan lika gärna ta en iskall Cola i glas, lika go känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så bra, för min del blir det något alkoholfritt då alkohol är skit.
Kan lika gärna ta en iskall Cola i glas, lika go känsla.

Vad trevligt för dig. Varför förstöra kaviaren med bubbel när man lika gärna kan dricka läskedryck? Jo tack du.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enduro:

Plockade hem denna idag, får se om jag får tillfälle att testa innan nyår annars öppnas den då.

Permalänk
Avstängd

Ingen bubbelexpert men vill minnas att denna är god:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=7508

Nån som vet om man kan ringa till systemet för att beställa eller måste man åka dit?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Ingen bubbelexpert men vill minnas att denna är god:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=7508

Nån som vet om man kan ringa till systemet för att beställa eller måste man åka dit?

Du kan beställa via nätet t ex, eller så kan du ringa in beställningen.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till ngn enstaka julöl samt pizza framför tvn i vanlig ordning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oggan:

Du kan beställa via nätet t ex, eller så kan du ringa in beställningen.

Vissa produkter kan man av någon anledning inte beställa via nätet. Får ta och ringa till dom i veckan och hoppas på att den kommer fram innan nyår.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

trodde det skulle bli prosecco av någon sort då jag ännu inte lyckats övertyga sambon om att torr champagne är gott eller ens drickbart. Nu verkar det bli en rätt god rose cava (tror jag det var) eftersom vi frågade om ett par av våra vänner ville komma över som sitter med ett par dussin flaskor från sitt bröllop i somras.

Jag är rätt förtjust i Duval-Leroy Premier Cru annars, inte så farligt dyr men rätt mums

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Dricker inte längre, men då törsten infann sig på bubbel var Bollinger något jag minns köptes ofta.
Jag är sån som har svårt för vin, men bollinger gick ner för mig ändå

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Koskenkorva och sodastreamer, Champagne fungerar inte ens som spolarvätska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit förtjust i varken champagne eller vin, men jag fick smaka på Asti Cinzano efter ett bröllop och den var faktiskt väldigt god, kan jag rekommendera för er som inte vanligtvis gillar champagne eller vin. Den är lite sötare än andra och mer fruktig smak!

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Ingen champange utan cava från Katalonien, Penedes: Parés Balta Brut Nature.
http://www.paresbalta.com/

Visa signatur

Fagerja