Muskampen 2025: Segraren korad!

Stammisar blir avstängda en efter en

Permalänk

Stammisar blir avstängda en efter en

Hur kommer det sig att jag allt oftare ser stammisar som får deras sweclockers-konto avstängt?
Jag läser en tråd och ser efter ett tag att den där personen som alltid brukar skriva har fått texten "Medlem" utbytt till "Avstängd".
Jag tappar hakan varenda gång

Det har hänt ett antal gånger nu på en kort tid att personer med tusentals inlägg blir bannade och varje gång känns det som en del av forumet dör.
Många av dessa personers inlägg brukar vara bland de mest gillade och även ofta de mest hjälpsamma.
Dessa personer har utvecklat en vana att kommunicera på forum som detta och brukar därför hålla högre kvalitet på sina inlägg än medel-medlemmen.

Jag tänker inte nämna några namn, men det som var droppen som fick bägaren att rinna över var när en medlem, gillad av många, som har varit på forumet i åtta år och skrivit drygt tiotusen inlägg, blev avstängd.
Denna personen var nästan alltid trevlig och gjorde alltid det lilla extra för att hjälpa folk med problem.
Visst, det kanske slank in någon kaxig kommentar vid sällsynta tillfällen men aldrig på en onaturlig nivå utan på ett sätt som framförde hans åsikt. Sådant följer naturligt med diskussioner och sen när är det förbjudet att diskutera på ett diskussionsforum?

Hursomhelst, vad kan denna personen och andra i samma situation gjort för hemskheter som kompenserar för deras enorma bidrag till det här forumet?
Var det verkligen rätt beslut?
Jag vet inte vad som hänt men en varning hade kanske varit nog?

Det känns som att modereringen har blivit hårdare men att de har fel fokus.

Förresten, finns det någon logg på eller något sätt att se varför folk blir avstängda? Vissa andra forum har denna funktion men jag har inte hittat den här.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Moderator
Moderator

Hej,

Att du ser texten "Avstängd" betyder inte nödvändigtvis permanent, det kan röra sig om några dagar, en längre period eller permanent.

Vi kan inte diskutera specifika fall eftersom det är mellan oss och medlemmen i sig. Av samma anledning kan inte medlemmar se historiken eller inlägg som är borttagna.

Men vi tar tacksamt emot dina intryck, det är värdefullt att veta hur modereringen tolkas. Jag ska diskutera detta internt, all feedback dryftas.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag kan flika in att alla lyder under samma forumregler. En gammal medlem med många inlägg har inget frikort för regelbrott. </fantomen>

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)