SweClockers drop!

SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

Har gått en vecka utan svar från lucka 6 och framåt, svårt att bestämma sig kanske?

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Ja nu börjar det bli dags att redovisa lite vinnare!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag missade deadlinen med några minuter för fredagens tävling.. kan jag få skicka in det någonstans ändå?

mvh olof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Så man måste ha facebook för att kunna vara med :*/?
Taskigt

Tydligen, så detta var totalt bortkastat. Facebook har vi blokerat i alla nät jag har något inflytande på/i.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MorteM:

Hej! Jag missade deadlinen med några minuter för fredagens tävling.. kan jag få skicka in det någonstans ändå?

mvh olof

Hej Olof,

Tyvärr kan vi inte slänga in bidrag på det viset, det skulle bli på tok för mycket administration. Turligt nog återstår det många luckor med massvis av fina priser.

Hälsningar,
Andreas

Edit: Till er som vill veta resultatet för äldre luckor kommer dessa att publiceras (i respektive lucka i julkalendern) så snart vi utsett vinnare. Vi har stora mängder bidrag och det tar tid att gå igenom alla.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Hej Olof,

Tyvärr kan vi inte slänga in bidrag på det viset, det skulle bli på tok för mycket administration. Turligt nog återstår det många luckor med massvis av fina priser.

Hälsningar,
Andreas.

Tips kan vara o skriva det på sidan, för mig stod det "posted 18 hours ago" så jag gissade på att någon manuellt bytte luckor under dagarna.

Jag får ta och äga någon annan av era luckor då!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MorteM:

Tips kan vara o skriva det på sidan, för mig stod det "posted 18 hours ago" så jag gissade på att någon manuellt bytte luckor under dagarna.

Jag får ta och äga någon annan av era luckor då!

Luckorna öppnas alltid vid tolvslaget. Vi skriver även ett inlägg i Facebook-gruppen när en ny lucka är öppnad, men oftast inte mitt på natten utan morgonen efter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

en sak jag blev lite fundersam över, måste man dela att man varit med i tävlingen för att bidraget skall räknas?

Visa signatur

// Claw

Permalänk
Skrivet av Claw:

en sak jag blev lite fundersam över, måste man dela att man varit med i tävlingen för att bidraget skall räknas?

Tror jag inte! Kommer ju upp en ruta med "Tack för ditt bidrag" eller liknande trots att man avbryter delningen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claw:

Jag har bara tryckt avbryt, iofs har jag ju inte vunnit nått heller...

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för gårdagens lucka!:D

Permalänk

Vi vill veta vilka vinnarna är från 8e och framåt!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Vi vill veta vilka vinnarna är från 8e och framåt!

+1

känns som det blir mer nyårsklapp att se fram emot, fast kan väl inte klaga om det nu blir en vinst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Hej Olof,

Hälsningar,
Andreas

Edit: Till er som vill veta resultatet för äldre luckor kommer dessa att publiceras (i respektive lucka i julkalendern) så snart vi utsett vinnare. Vi har stora mängder bidrag och det tar tid att gå igenom alla.

Är det ni som bestämmer vinnare? Jag trodde det var dem som höll i priserna som gjorde det?

God Jul

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Åh denna väntan på svar tär på min själ!

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

No stress Man blir bara ivrig

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

No stress Man blir bara ivrig

Hah, samma här!
Tror att jag står för hälften av alla klick på deras kalender. Så nyfiken!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk

HELT seriöst, jag tänker inte vara med i en enda tävling där frågan är "Varför ska ju du vinna?". Tråkigare fråga får man leta efter!

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående - Jag medverkar inte heller i "Motivera varför just du ska vinna?"-frågor. Dels får att jag är ganska dålig på att motivera/framställa mig själv som behövande, och dels för att jag är dålig på att ljuga.

Samt att det är som _MmattiasS_ skriver, fruktansvärt tråkigt.

Med det sagt så tror jag inte att det alltid är Sweclockers-gänget som bestämmer frågorna...?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Håller med ovanstående - Jag medverkar inte heller i "Motivera varför just du ska vinna?"-frågor. Dels får att jag är ganska dålig på att motivera/framställa mig själv som behövande, och dels för att jag är dålig på att ljuga.

Samt att det är som _MmattiasS_ skriver, fruktansvärt tråkigt.

Med det sagt så tror jag inte att det alltid är Sweclockers-gänget som bestämmer frågorna...?

Håller med. Jag har inte heller en chans å vinna på sådana frågor då jag också har väldigt dålig fantasi och lyckas aldrig ljuga ihop något vettigt för att vinna. :/

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Kalla mig gärna butthurt eller vad fasiken ni vill, men lucka 11as vinnare är ju för fan löjlig, en hockeyfrilla på chassit... lovar att det fanns bra mer kreativa svar än den... och ja för er som skall tjafsa jag anser att jag hade ett bra mycket bättre svar än det....

Permalänk
Medlem

Förstår vad du menar.
Tappade precis suget på att fortsätta med egna svar, då jag ansåg att vinnaren till nr 14 (Thordatorn) var riktigt dålig. (Om du läser detta så ber jag om ursäkt, men det är vad jag tyckte om rimmet.)

Tycker att överlag så har de vinnande svaren varit ganska konstiga/dåliga, vilket gör att man tappar suget på att vara med. Hade vinnarna haft roliga rim/svar/lösningar/etc hade det varit en annan sak.

Men som sagt, det är ju en personlig åsikt, som juryn bevisligen inte delar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem

Skall tom dra mitt förslag som jag ansåg var mer kreativt än vad en "hockey Frilla" är på ett ungefär är detta vad jag skrev in på lucka 11,

"jag kommer från Falkenberg, Halland så mitt val hade varit att kombinera Hallands landskapsvapen vilket är ett lejon tillsammans med huvudet och klorna från en falk för att göra det till en Grip, klorna skall vara röda, kroppen silvrig för göra rätt vid orginal skölden, sen skall det vara en blå sköld i runtom lejonet."

Detta är en kort summering av vad jag skrev kan säga att jag var bra mer utförlig i svaret när jag skrev in det då jag la till lite mer fakta om varifrån inspirationen kommer ifrån etc, det gör mig lite förbannad att man kan vinna med en "hockey frilla" då jag inte anser att det har något med målet i tävlingen att göra bara för att folk antyder det så återspeglar det inte varifrån man kommer!

Permalänk
Medlem

Japp, hockeyfrilla var ju riktigt löjligt. Nu var väl mitt kanske inte så mycket bättre. Kort summering:
"Jag kommer från Karlstad, så jag skulle skära ut ett solformat fönster i chassit (Sola i Karlstad) och sätta gulorangea lysrör inuti. Sedan, för att återspegla hur det egentligen är här, skulle jag dra på fläktarna på max och måla över hela fönstret med grå färg."
Överlag känns svaren hyfsat tråkiga. Som Minsc_S2 skriver tappar även jag suget att svara när det ser ut som om juryn bara valt ett svar på måfå, eller att de inte orkat läsa igenom alla. Eller så diffar min åsikt rejält från deras, vem vet.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att säkert minst 50% tänkt skära ut något emblem av något tråkigt landskapsemblem eller liknande, måla med någon färg, och med lite neonljus, etc, så hur mycket sticker det ut i mängden i en tävling?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

Förstår vad du menar.
Tappade precis suget på att fortsätta med egna svar, då jag ansåg att vinnaren till nr 14 (Thordatorn) var riktigt dålig. (Om du läser detta så ber jag om ursäkt, men det är vad jag tyckte om rimmet.)

Tycker att överlag så har de vinnande svaren varit ganska konstiga/dåliga, vilket gör att man tappar suget på att vara med. Hade vinnarna haft roliga rim/svar/lösningar/etc hade det varit en annan sak.

För egen del så tycker jag att rimmen/svaren varit riktigt roliga och finurliga.

Skrivet av Destromath:

Kalla mig gärna butthurt eller vad fasiken ni vill, men lucka 11as vinnare är ju för fan löjlig, en hockeyfrilla på chassit... lovar att det fanns bra mer kreativa svar än den... och ja för er som skall tjafsa jag anser att jag hade ett bra mycket bättre svar än det....

Skriv gärna ut det så vi andra kan ta del av det.

Skrivet av ilsk3n:

Problemet är ju att säkert minst 50% tänkt skära ut något emblem av något tråkigt landskapsemblem eller liknande, måla med någon färg, och med lite neonljus, etc, så hur mycket sticker det ut i mängden i en tävling?

Det kanske hade varit en gissning från min sida också, ofta är det nog något unikt man är ute efter kan jag tänka. Dock så har jag ingen som helst aning hur juryn tänker.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Angående motiverings-svaren, så är jag nästan säker på att vinnaren till lucka 16 ljuger näsan av sig i sitt svar.

Ok visst, han kanske inte ljuger, och isåfall så är han världens bästa kompis, men det känns som att man alltid bör ta snyft-historier med en nypa salt.

Oavsett så är det alltid trevligt med gratis-grejer, och jag är glad att allt "blä för julkalendern på facebook"-snack har dött ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Förstår vad du menar.

Håller helt med dig, förstår f*n inte hur juryn resonerar?! Exempelvis lucka 10:

"”Digital Delight: Ingredienser: Kolsyrat vatten (basen), socker (smak och energi), citron (mot fadd smak i munhålan), guava (smak och mental stärkelse), banan (fiber för magen som behöver sitt när man sitter länge), koffein (energi) och en dos socker till för säkerhets skull.”

– Per Inge Nilsen"

Det var det tunnaste och enklaste svaret jag sett. Själv gick jag in något seriösare, men det var tydligen inte eftertraktat:

Som killen med medfött hjärtfel (förmaksfladder) var Lanen aldrig dem samma som för de andra kidsen. Drycker med koffein och höga sockerhalter fick tas bort med risk för hjärtklappning och indirekt plingplong-taxi till plåsterhuset.

I många år fanns ingen bra ersättare till alla de energidrycker (Redbull, powerking, jolt cola, coca cola etc.) som de flesta gamers hällde i sig. Fram tills vid 14-15 års ålder, år 2006, då Vitamin Well startades.

Helt plötsligt fanns en drös drycker endast sötade med fruktsocker (endast 4,2 g fruktsocker per 100 ml, vilket är avsevärt mycket mindre än alla de andra "läsk"-drycker på marknaden http://www.aftonbladet.se/vikt/article13930208.ab)

Tråkigt nog var priset (~20 kr + pant = 50 cl) för drycken inte lika lockande som smaken och innehållet, därför blir min egna dryck för datorentusiaster en billig variant på Vitamin Wells "Focus".

Focus innehåller dock även den koffein, vilket självklart inte är aktuellt och heller ej inkluderat i min dryck. Jag ger er istället:

"Frisky".

Frisky är det självklara valet för dig som vill släcka törsten och hålla dig vaken och fokuserad framför datorn på ett mindre onyttigt sätt. Istället för höga koffein- och sockerhalter innehåller Frisky en extra dos vitamin C, B3, B5 och B12 som alla kan bidra till minskad trötthet och utmattning på ett mer naturligt sätt.

Frisky är vad det låter som mycket uppfriskande och smakar mer likt läsk än hälsodryck, därav är den en bra ersättare till alla de onyttiga drycker både barn och vuxna dagligen häller i sig framför datorn.

Frisky finns i en rad olika varianter och smaker, men alla med fokus på att hålla dig pigg och alert. Den säljs som kolsyrad läskedryck men det kommer även finnas en "Frisky Still" som är en sort utan kolsyra. De olika smaker som erbjuds är många men de som förväntas bli mest populära är päron, jordgubbe och rödbeta. Rödbeta är den unika smak som fått Frisky att sätta sitt namn på världskartan. En tidigare sparsamt använd smaksättning i dryck; en mjuk smak som passar bra till det mesta.

Frisky serveras väl kyld.

Frisky kommer att säljas i de tre storlekarna 25 cl (burk), 50 cl (burk) och 1,5l (flaska).

Slutligen kommer vi återigen till priset, vilket är Friskys paradgren. Högsta priset kommer att ligga på 12kr/l för 1,5l flaskan vilket innebär att den max kommer att kosta 18kr + pant i butik.

Literpriserna på burkarna kommer att ligga något högre men man siktar på att minsta burken skall kosta 6 kr + pant (24 kr/l) och 50 cl burken kommer att ligga runt 10 kr + pant (20 kr/l).

Därmed är Frisky i sin dyraste variant fortfarande nästan hälften så dyr som sin inspirationskälla Vitamin Well (39.90 kr/l) och ligger i kategorin "billig" om man jämför med de andra läskdrycker som erbjuds i Sverige.

Frisky - Den naturliga energidrycken.

Mvh. Oscar Wilhelmsson"

Dold text

Nu kanske andra tycker mitt bidrag är dåligt, även om det är mer detaljerat men jag tycker generellt sätt att de flesta vinnande bidragen varit så sjukt underutvecklade och enkla att jag inte kan förstå hur dem kan ha vunnit.

Lucka nr. 1 skall vi inte tala om, nothing personal men att "rimma" på "status" och "Asus"; var han den enda som skickade in bidrag eller?

Personligen, sett utifrån några utav de vinnande bidragen, så måste det vara ruggigt lite konkurrens - eller så har juryn fått för mycket glögg på arbetstid!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Grattis till alla vinnare även om jag själv gärna hade plockat hem datorn med mitt "exelenta" rimm

Kan samma vinnare vinna flera luckor även om chansen e liten eller har alla vinnare förbrukat sin chans för året? Bara en intressant tanke för jag antar att många skickar in och vill vinna allt...så gör nästan jag.

Sen ska man inte vara bitter för att man förlorar!

Förstår att redaktionen får massor och svar har en del att gå igenom. Tror nog dom har riktigt bra anledning till att vinnaren blir just vinnaren och jag tror inte dom väljer bort ett bra svat för att jävlas med nån... Om det nu inte är så att bara en kan vinna en gång per år.

Tycker det är riktigt kul med julkalendern iaf!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

För egen del så tycker jag att rimmen/svaren varit riktigt roliga och finurliga.

Skriv gärna ut det så vi andra kan ta del av det.

Det kanske hade varit en gissning från min sida också, ofta är det nog något unikt man är ute efter kan jag tänka. Dock så har jag ingen som helst aning hur juryn tänker.

Det gjorde jag med drog en kort sammanfattning av vad jag skickade för svar, mitt svar kan ni även hitta under mitt namn som ni kan få genom pm om ni så vill.

Skrivet av Mansion:

Håller helt med dig, förstår f*n inte hur juryn resonerar?! Exempelvis lucka 10:
[SPOILER]
"”Digital Delight: Ingredienser: Kolsyrat vatten (basen), socker (smak och energi), citron (mot fadd smak i munhålan), guava (smak och mental stärkelse), banan (fiber för magen som behöver sitt när man sitter länge), koffein (energi) och en dos socker till för säkerhets skull.”

– Per Inge Nilsen"

Det var det tunnaste och enklaste svaret jag sett. Själv gick jag in något seriösare, men det var tydligen inte eftertraktat:

Som killen med medfött hjärtfel (förmaksfladder) var Lanen aldrig dem samma som för de andra kidsen. Drycker med koffein och höga sockerhalter fick tas bort med risk för hjärtklappning och indirekt plingplong-taxi till plåsterhuset.

I många år fanns ingen bra ersättare till alla de energidrycker (Redbull, powerking, jolt cola, coca cola etc.) som de flesta gamers hällde i sig. Fram tills vid 14-15 års ålder, år 2006, då Vitamin Well startades.

Helt plötsligt fanns en drös drycker endast sötade med fruktsocker (endast 4,2 g fruktsocker per 100 ml, vilket är avsevärt mycket mindre än alla de andra "läsk"-drycker på marknaden http://www.aftonbladet.se/vikt/article13930208.ab)

Tråkigt nog var priset (~20 kr + pant = 50 cl) för drycken inte lika lockande som smaken och innehållet, därför blir min egna dryck för datorentusiaster en billig variant på Vitamin Wells "Focus".

Focus innehåller dock även den koffein, vilket självklart inte är aktuellt och heller ej inkluderat i min dryck. Jag ger er istället:

"Frisky".

Frisky är det självklara valet för dig som vill släcka törsten och hålla dig vaken och fokuserad framför datorn på ett mindre onyttigt sätt. Istället för höga koffein- och sockerhalter innehåller Frisky en extra dos vitamin C, B3, B5 och B12 som alla kan bidra till minskad trötthet och utmattning på ett mer naturligt sätt.

Frisky är vad det låter som mycket uppfriskande och smakar mer likt läsk än hälsodryck, därav är den en bra ersättare till alla de onyttiga drycker både barn och vuxna dagligen häller i sig framför datorn.

Frisky finns i en rad olika varianter och smaker, men alla med fokus på att hålla dig pigg och alert. Den säljs som kolsyrad läskedryck men det kommer även finnas en "Frisky Still" som är en sort utan kolsyra. De olika smaker som erbjuds är många men de som förväntas bli mest populära är päron, jordgubbe och rödbeta. Rödbeta är den unika smak som fått Frisky att sätta sitt namn på världskartan. En tidigare sparsamt använd smaksättning i dryck; en mjuk smak som passar bra till det mesta.

Frisky serveras väl kyld.

Frisky kommer att säljas i de tre storlekarna 25 cl (burk), 50 cl (burk) och 1,5l (flaska).

Slutligen kommer vi återigen till priset, vilket är Friskys paradgren. Högsta priset kommer att ligga på 12kr/l för 1,5l flaskan vilket innebär att den max kommer att kosta 18kr + pant i butik.

Literpriserna på burkarna kommer att ligga något högre men man siktar på att minsta burken skall kosta 6 kr + pant (24 kr/l) och 50 cl burken kommer att ligga runt 10 kr + pant (20 kr/l).

Därmed är Frisky i sin dyraste variant fortfarande nästan hälften så dyr som sin inspirationskälla Vitamin Well (39.90 kr/l) och ligger i kategorin "billig" om man jämför med de andra läskdrycker som erbjuds i Sverige.

Frisky - Den naturliga energidrycken.

Mvh. Oscar Wilhelmsson"

Dold text

Nu kanske andra tycker mitt bidrag är dåligt, även om det är mer detaljerat men jag tycker generellt sätt att de flesta vinnande bidragen varit så sjukt underutvecklade och enkla att jag inte kan förstå hur dem kan ha vunnit.

Lucka nr. 1 skall vi inte tala om, nothing personal men att "rimma" på "status" och "Asus"; var han den enda som skickade in bidrag eller?

Personligen, sett utifrån några utav de vinnande bidragen, så måste det vara ruggigt lite konkurrens - eller så har juryn fått för mycket glögg på arbetstid!

Mvh. Mansion

[/SPOILER]

Holy crap denna var ju för fasiken väll genom tänkt och bra... hur förlorar en ide som denna?