Permalänk
Medlem

koda hemsida

Hej Sweclovkers,
jag håller på att koda en egen hemsida vilket var ganska lätt tills jag skulle göra en flik " Kontakta mig " har gogglat ganska mycket under dagen och det jag har testat med har inte gett några resultat. Så snälla förklara för från scratch hur man gör just fliken "kontakta mig "

* Sen när jag gjort fliken behöver jag veta om det är något annat format man ska spara det i. /Minicrosser

Permalänk

Menar du en inbyggd mejltjänst eller liknande? förstår inte riktigt vad som är problemet?

Permalänk

Vilket språk använder du? Hur ser din front-end och back-end ut? Vad exakt vill du att "kontakta mig"-fliken ska innehålla?

Permalänk
Medlem

Det är väll bara att skapa en exakt lika dan kopia av "index" sidan (start) och sedan byta ut allt under
<body>
till
</body>
till det du vill ha. Tex

<h2>Kontakta</h2>
Sven Svensson
<br>
info@example.com

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

mailto:info@example.com ?

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk

När du säger "flik" så tänker jag att du helt enkelt vill ha en länk (i en meny) som går till din kontakt sida, is this right? or left? or...

Permalänk
Medlem

Är det ett kontaktformulär du är ute efter? Googla contact form. Jag skulle lösa en sån grej med PHP. Vill du bara att läsarens mailprogram ska startas och denne kan skicka ett mail till dig, använd plapos tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för ert stöd och hjälp,men löste det på egen hand..

Permalänk
Medlem

Tror han menar en sida..

Du måste göra en ny HTML sida för varje sida.
Tips: Kopiera index.html och ändra innehållet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti