Permalänk
Medlem

men har det kommi några nya testresultat?

Permalänk
Medlem

Är så jävla arg...
Förbannade julhysteri...har julhandlat hela jäkla dagen.

Har fixat ett Maze3, så det lär komma en liten roundup om ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bar0n
Så det "förflyttar" sig inte?
Somsagt kan det ju röra sig motsols..finns inget som håller kvar den.

Man kan väl inte röra blocket något. Nipplarna skulle ju ta emot.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Runken: tydligen har du inte ens läst förra sidan för där står det också!
Har du läst något?
Ja, han kommer göra block som passar gf4
Ja, han kommer göra block till chipset
Ja, det är 1/2"

ja, jag kollade på förra sidan.. och nej där stod inga mått
men tack för att du så vänligt gav mej dem.

När kommer blocken då?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

var ju priserna som stod där...

hör med chrion på mailen då försäljning inte sker över forumet.
kan dock tänka mig att han har mycket att stå i.. många som väntar på block

Permalänk
Medlem

INTRESSE vill ha vill ha vill vill ha vill ha vill vill ha vill ha vill vill ha vill ha vill vill ha vill ha vill vill ha vill ha vill vill ha vill ha vill

Vill ha till: AMD XP cpu, Ti4600 graffe, Nordbryggan ...

hehe farsan jobbar med doserteknik = pumpar o liknande så man kan nog få lite rejäla sådana saker också...

Chrion: Vad hadde du för mail adress? Läste igenom allt men hittade inte.

Ungefär hur många har beställt?

Ungefärlig leverans tid?

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Hej på er, och god jul.

Jag har dåliga nyheter för er.

I och med att denna tråd inte har skötts speciellt snyggt, och borde ha blivit raderad för länge sedan tänker jag inte längre att posta något mer i denna tråd. "Beställningarna" överskred min kapacitet, och jag kan inte längre säga att ni får era block "om några dagar"...
Jag började helt enkelt i fel ände. Jag kanske skulle ha gjort block först och sedan lagt ut en annons. Iom att jag inte vill att detta ska bli ett nederlag kommer jag att fortsätta jobba med blocken, men inte i samma tempo, då jag inte mådde speciellt bra av detta.
Det blev inte bättre när jag gav ut mitt ICQ-nummer, jag blev rent ut sagt trakaserad av vissa medlemmar här, som frågade när deras block ska komma flera gånger om dagen. Ville bara säga detta. Ni som har bråttom med eran kylning; köp istället ett konversiellt block, eller bäst av allt: gör ett eget.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Hej på er, och god jul.

Jag har dåliga nyheter för er.

I och med att denna tråd inte har skötts speciellt snyggt, och borde ha blivit raderad för länge sedan tänker jag inte längre att posta något mer i denna tråd. "Beställningarna" överskred min kapacitet, och jag kan inte längre säga att ni får era block "om några dagar"...
Jag började helt enkelt i fel ände. Jag kanske skulle ha gjort block först och sedan lagt ut en annons. Iom att jag inte vill att detta ska bli ett nederlag kommer jag att fortsätta jobba med blocken, men inte i samma tempo, då jag inte mådde speciellt bra av detta.
Det blev inte bättre när jag gav ut mitt ICQ-nummer, jag blev rent ut sagt trakaserad av vissa medlemmar här, som frågade när deras block ska komma flera gånger om dagen. Ville bara säga detta. Ni som har bråttom med eran kylning; köp istället ett konversiellt block, eller bäst av allt: gör ett eget.

Det är lugnt mannen! Det är väl inget att stressa om. Kommer det block så är det ju bara kul. Det var ett roligt initiativ du tog och det verkar vara fina ideer du har. Hoppas du får i ordning block till dig själv. Tror de kommer att bli utmärkta. Koppla nu av lite och njut av din ledighet. Ha det gott/ilstallione

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

konversiellt
konvensionellt ?
ugh känner mej som en språkpolis...

keep up the good work chrion.. dom verkar ju riktigt fina doma dära...*sugen*

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

"doma dära", "mej".

Skulle inte kunna säga att du är så mycket bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Priser
cpu: 350kr
gpu: 250kr
nb: 150kr

mängdrabatt är ju givet

Ja då kommer jag in här!
Jag har ju inga sådana HÅL på mitt moderkort, hur ska jag då lösa det?
jag är ju sugen ¨på Cpu (amd 2100+ som är target), Grafikkort (Geforce4 ti4400 från asus), och den tredje grejen

men som sagt har jag inga hål i moderkortet? går det att lösa på annat sätt? eller är hopppet förlorat?

Citat:

Betalning
jag skickar dom...typ?
betalningen är smidigast i förskott, inga andra kostnader typ...har inget postgiro med funderar på att fixa det. Det är ju väldigt smidigt det också men som sagt det blir ju dyrare.

Jag som är liten och så kan ju inte använda sånt där, hur löser jag det då? jag har kollat från typ första sidan och inte hittat nån annan som frågat (kan ju ha missat nått), men går det inte med postförskott??

Jaja, jag tycker du gör superfina (och till bra priser) block ChrioN

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

så har man läst 19s... försår att det har hetsats på dig ChrioN efter det jag har läst...

Visa signatur

| Lian-Li PC75 | XP1700+@2,3GHz | 512MB DDR | PowerColor 9800Pro | 540GB |

Permalänk
Medlem

Chrion: Ta det lugnt bara, ingen hets, ingen hets, andas djupt, OCH SPRING UT OCH GÖR NÅGRA TILL... skoja bara de e lugnt asså...

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Men ju billigare det är ju längre får man vänta, men behöver ju inte göra det om han inte vill, om han inte vill/kan leverera spelar det väl ingen roll, han får ta den tid han behöver, bättre att ha det gjort riktigt än att han stressar och gör fel så får någon ett block som pajar

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Det är nog inte det att blocken inte är täta eller så. Han kanske bara inte orkar?

Permalänk
Medlem

Helt OK ChrioN Du har åtminstone mitt stöd.

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"

Permalänk

Precis som davidian skriver har du även mitt stöd....
Jag tycker du ska öka priset lite, det är du värd!, här är ett förslag som ivf. Jag tycker låter rimmligt:

CPU 400:-
GPU 300:-
NB 200:-

Om man köper alla tre block blir det en "grupprabatt" och alla tre kostar 850:-

Eftersom du verkar "tröttnat" lite på blocktillverkningen så kanske detta skulle vara en "uppmuntring" (om du fattar vad jag menar;))
Om någon har något emot en eventuell prishöjning så tänk på att ChrioN inte är en fabrik! Och priserna är fortfarande SUPERLÅGA!
(Sluta snåla och bjud ChrioN på lite!)

*Waiting as long as ChrioN need*

(ursäkta min engelska men ni BORDE fatta innebörden i vad som står..)

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

JAG är med på dom priserna direkt!!

Visa signatur

||AmD Athlon xp 2000+@ 1743Mhz||256DDR||Western Digital 80 GB||G Force 4 MX|| Besök gärna! -->www.bw-lan.tk<--

Permalänk
Hedersmedlem

Men om chrion gjort ett block av varje så kunde väl någon tagit dem till en mekanisk verkstad för att kolla vad det skulle kosta att göra en serie om 100 block eller hur många det nu finns intresse för? Jag kan gärna åta mig det. Eller om det finns någon som har original-block som kan tänka sig att låna ut dem ett tag. Tror det skulle bli billigare än att beställa från någon av nät-butikerna ändå. Kanske swec-butiken kan sälja blocken då det är chrions design som används? Tror helt klart att det är värt att kolla upp.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

*Väntar på ChrioN's "Beslut"*

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

ilstallione:
Är dock inte så insatt.. men jag skulle gissa att det blir mycket dyrare då SAMT att ChrioN garranterat inte får lika mycket pengar...

(De priser som är nu är inte långt över BARA MATERIALKOSTNADEN det vill säga att det pris som verkstan vill ta kommer att läggas på.. (det lär ju inte bli typ 50kr till direkt..) )
Men men.. ChrioN is the boss.. han får bestämma.. (Kan tillägga att jag hälre betalar mer pengar om jag vet att det e ChrioN som får dem.) och inte nått företag som endå inte bryr sig om mina hundringar...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

jag är 100% med på de priserna!
men jag väntar med spänning på den avgörande dommen om Chrion block och kyl Ab's nergång eller återskapelse

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
ilstallione:
Är dock inte så insatt.. men jag skulle gissa att det blir mycket dyrare då SAMT att ChrioN garranterat inte får lika mycket pengar...

(De priser som är nu är inte långt över BARA MATERIALKOSTNADEN det vill säga att det pris som verkstan vill ta kommer att läggas på.. (det lär ju inte bli typ 50kr till direkt..) )
Men men.. ChrioN is the boss.. han får bestämma.. (Kan tillägga att jag hälre betalar mer pengar om jag vet att det e ChrioN som får dem.) och inte nått företag som endå inte bryr sig om mina hundringar...

Nja...En verkstad som har en cnc-fräs har oftast en ganska stor produktion. För att kunna producera mkt måste man ha material. De köper för priser som inte ens är i närheten av de tex chrion kan handla för. Det kostar inget att kolla upp och är chrion intresserad så kan jag gärna kolla upp det. Och om en verkstad gör en förtjänst på 50kr/block tror jag de nappar direkt. Behövs inte mkt handpåläggning om de inte ska skruva ihop blocken. Vi får se vad chrion säger.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

OM han nu skulle säga nåt mer ja...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN

I och med att denna tråd inte har skötts speciellt snyggt, och borde ha blivit raderad för länge sedan tänker jag inte längre att posta något mer i denna tråd.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Om man ska fixa block till den stora massan så skulle det kännas bättre om ChrioN Testade sitt bloch mot Maze3 så man är säker på att man får god prestanda!

Visa signatur

Epox 8RDA+ Rev2.2 ,AMD XP2100+@2400Mhz 200FSB 2Vcore, TwinMOS Twister 2*256 PC3500 2,77V, ATi Radeon 9700 275/270@395/330, WD 200GB, 19" Proview, Klipsch Promedia 2,1 THX, Asus DVD, TDK CD-R/RW,

Permalänk
Medlem

Intresse...

Är absolut intresserad av ditt vattenblock jag skulle gärna vilja ha din mailadress (en som fungerar) så jag kan anmäla mitt intresse. Har aldrig tänkt tanken vattenkyling (med tanke på priset) men när jag såg ditt snygga jobb blev jag omvänd

Som du ser behöver jag ett block till P4

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dirt666: Eftersom du verkligen inte fattat vad som hänt här i tråden så säger jag det en gång för alla, han kommer inte göra block den närmaste tiden, och om han skulle börja igen, så skulle det självklart inte vara med P4ablock.

Permalänk

ilstallione:
Det är värt att kolla upp...

Ett tipps är att du tar in en lista på alla som vill ha block, vilka och hur många.

Så att man får en schysst koll på hur många block det handlar om (skulle ju vara kul att veta åxå)

Jag kan ta på mig det ansvaret.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

ALLA SOM ÄR INTRESSERADE AV ETT ELLER FLERA BLOCK FRÅN ChrioN SNÄLLA GÖR SÅHÄR!

Skicka ett mejl till adressen "bogunge@hotmail.com" med ämnet "Vattenblock" (det skall vara rättstavat)
sedan skriver du på detta sätt: ersätt X med antalet du vill ha.
OBS! GPU ÄR FÖR AMD-PROCESSORER ENDAST FÖR TILLFÄLLET!

CPU: x
GPU: x
NB : x

Om du ex. BARA vill ha GPU skriv sähär

CPU: 0
GPU: 1
Nb : 0

Skicka ENDAST ett mail! Jag kommer skicka ett svar så du vet att det kommit fram! om du inte fått svar på en vecka, skicka då ett mail UTAN vattenblock i ämnesfältet!
Om du kommer på att du skall ha flera skicka ett mail till på samma sätt fast BARA med de EXTRA block du skall ha.

Om du ångrar dig så skicka ett mail med ämnet "FEL" och skriv vad för block du ska "ta bort" samt hur många.

OBS! DETTA ÄR _INTE_ EN BESTÄLLNING SOM DU SKICKAR! DETTA ÄR BARA EN INTRESSEANMÄLAN! DVS. DETTA SKALL VARA SOM STÖD VID PLANNERING!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

)ExecutoR( : Ska man maila även om man är interserad av ett p4 block eller ska man bara hålla sin stora mun stängd tills någon hojtar till att det fins p4 block????

edit: hoppas att jag inte har sagt något dumt nu......

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)