Designa mitt bankkort, tips, ider, kritik, humor uppsakattas

Permalänk
Medlem

Designa mitt bankkort, tips, ider, kritik, humor uppsakattas

Tjenare människor!

Jag är hemskt dålig på sådant här så jag vänder mig till er och går ner på mina knän för att få hjälp av er.

Jag ska som sagt beställa ett nytt bankkort då jag råkade trycka ner mitt kort i en bombtårta igår och bokstavligen sprängde den.

Jag hade tänkt att bilden främst ska vara humoristisk men samtidigt väldigt fräsch/snygg. Här nedan gjorde jag ett försök och det gick åt faderattan enligt mig. Tycker neonslingorna var snygga men texten sjukt tråkig, inte precis så att söta kassörskan börjar gapflabba.

All hjälp uppskattas, bilder, roliga citat, snygga logosar mm.

Kortgeneratorn
https://www.smartonecard.biz/SWG/swed/CardDesign.aspx?country...

De verkar vara rätt så hårda vilket innebär att spelreglarna har ändrats nu.
Bilden får inte kränka annans rätt. Bild får därför t e x inte visa varumärken,
logotyper, symboler, mönsterskydd, kända personer eller företagsnamn. Bild får
inte heller innehålla texter och/eller bokstäver.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Tjenare människor!

Jag är hemskt dålig på sådant här så jag vänder mig till er och går ner på mina knän för att få hjälp av er.

Jag ska som sagt beställa ett nytt bankkort då jag råkade trycka ner mitt kort i en bombtårta igår och bokstavligen sprängde den.

Jag hade tänkt att bilden främst ska vara humoristisk men samtidigt väldigt fräsch/snygg. Här nedan gjorde jag ett försök och det gick åt faderattan enligt mig. Tycker neonslingorna var snygga men texten sjukt tråkig, inte precis så att söta kassörskan börjar gapflabba.

All hjälp uppskattas, bilder, roliga citat, snygga logosar mm.

http://i.imgur.com/arcPy.jpg

Kortgeneratorn
https://www.smartonecard.biz/SWG/swed/CardDesign.aspx?country...

Värt att tänka på (från sidan du länkade):

Citat:

Rules

The following is not permitted on the card:
provocative, sexual or violent content.
any political content, symbols of countries or organizations, including flags and other heraldic signs and symbols.
any racially insulting / prejudiced materials.
materials that may offend cultural or religious values.
portrait of an adult, including that of the cardholder, intended for identification purposes.
celebrities / musicians / athletes / entertainment industry representatives / public figures, etc.
any kind of self-advertisement (e.g. business card).
any identification numbers and details (including abbreviations and symbols associated with them), text, names or designations.
affiliation with groups, whose aim is to be “socially unacceptable", including their activities, names or symbols.
advertising or promotional materials.
competitive trademarks.
any material protected by copyrights.
brand products / services, including abbreviations, acronyms or any kind of symbols.
any photos that may result in the card not being accepted at a point of sale or may cause other kind of problems.
any items that may lead to card fraud.
any items or processes that violate the card security requirements.
any graphic design elements may insufficiently display or may provoke violent treatment or mockery in respect of the card.
low quality images, including not completed full design field.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Värt att tänka på (från sidan du länkade):

De verkar vara rätt så hårda vilket innebär att spelreglarna har ändrats nu.

Bilden får inte kränka annans rätt. Bild får därför t e x inte visa varumärken,
logotyper, symboler, mönsterskydd, kända personer eller företagsnamn. Bild får
inte heller innehålla texter och/eller bokstäver.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Försökte för väldigt länge sedan när jag hade swedbank få saker accepterade.Fick inte igenom en enda av 10 olika designs och bilder. Gick inte få svar på vad som inte var godkänt heller. Bilderna jag använde hade jag materialrätten till så felet borde inte varit där. Men eftersom de inte då¨iaf hade någon form av personlig support. Så kunde man inte få reda på vad som var godkänt. Så jag gav upp och ett tag senare bytade jag bank ändå, så det kvittade.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Någon som vet att nordea har liknande grej? Detta är ju awesome

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Har haft en bild på tjejen där ett bra tag. Synd bara att kortet blir ruggigt nött, Swedbank kan fanimig inte tillverka plastkort.

Kortet håller sig fint i ett par månader, tänkte att det kan vara bra att tänka på.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag tog min skrivbordbakgrund som jag haft sedan urminnes, någon prisma regnbågs-historia-bild. Gick igenom galant hos handelsbanken.

Trycket höll då skitdåligt i alla fall, nöttes typ ut på ett par månader, spec vid remsan.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Man fick inte ha en bild där det stog "Spend ALL the money!" Med tillhörande meme iaf.. Blev lite besviken.

Permalänk

Gör som jag! Förvandla det till ett american-express 8)

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Såhär blev det tillslut, blev skitdålig kvalitet på trycket. Svaret jag fick tillbaka var också skrattretande då de själva sade till mig att vartenda pixel och detalj kommer att följa med på trycket, så bra är deras "tryckmaskin" :
Jag prickade ut 5 st pixlar i olika färger och de följde inte med :/

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Själv tog jag den här bilden jag ritat:

Och fick tillbaka:

Färgerna blev ju lite off, så det hade varit kul om de kunde berätta vad de kan trycka för färger i förväg, och inte bara ange antal pixlar de tycker man ska ha.
Nöjd ändå, roligare att langa fram detta än det gamla sönderfallna orange åbäket jag hade tidigare.

Permalänk
Medlem

Kanske din skärm som färgerna är off på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kanske din skärm som färgerna är off på?

Du ser ju att färgerna skiljer sig från kortet och fotot hon la upp. Alltså deras skrivare som tryckte i en annan färg profil.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Såhär blev det tillslut, blev skitdålig kvalitet på trycket. Svaret jag fick tillbaka var också skrattretande då de själva sade till mig att vartenda pixel och detalj kommer att följa med på trycket, så bra är deras "tryckmaskin" :
Jag prickade ut 5 st pixlar i olika färger och de följde inte med :/
http://i.imgur.com/mQA82.jpg

hur mkt kostade det?
sugen på att göra ett nytt nu också då mitt är rätt slitet :/ håller typ hyffsat ett år sedan åker plasten och färgen, chippen blir rätt slitet fort också då man chippar hela tiden

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvack!:

Själv tog jag den här bilden jag ritat:
http://1.bp.blogspot.com/-5LocM4lWupc/UJfENKr_1uI/AAAAAAAAA3o...

Och fick tillbaka:
http://4.bp.blogspot.com/-41lju_o0rsE/ULD6UqfO4nI/AAAAAAAAA8s...

Färgerna blev ju lite off, så det hade varit kul om de kunde berätta vad de kan trycka för färger i förväg, och inte bara ange antal pixlar de tycker man ska ha.
Nöjd ändå, roligare att langa fram detta än det gamla sönderfallna orange åbäket jag hade tidigare.

WOW din var ju sjukt snygg dock så är jag inte så bra på att illustrera som du

Skrivet av Extremaz:

hur mkt kostade det?
sugen på att göra ett nytt nu också då mitt är rätt slitet :/ håller typ hyffsat ett år sedan åker plasten och färgen, chippen blir rätt slitet fort också då man chippar hela tiden

Det kostar bara 100kr men jag tycker det är en rolig investering för varje kassör som ser kortet undrar vad det är för ett kort

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Det kostar bara 100kr men jag tycker det är en rolig investering för varje kassör som ser kortet undrar vad det är för ett kort

Rolig investering vet jag inte om jag tycker att det är direkt. Men en väldigt onödig investering kanske!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bra jobbigt mycket regler det var lol.
Men antar att om man ritar sin egen symbol som kvack gjorde så är det helt ok

Skrivet av skog1s:

Rolig investering vet jag inte om jag tycker att det är direkt. Men en väldigt onödig investering kanske!

Tycker det verkar lite roligt, så varför inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tycker det verkar lite roligt, så varför inte

Jag fixade själv ett designkort för några år sen och valde ett foto av en grön leguan.
Jag hade det i sex månader, sen fick min lokala bank för sig att dom skall sluta med designkort.
Visst var det roligt att ha ett kort som vart personligt ett tag.
Men nu när jag tänker på det i efterhand, så är jag glad att dom slutade med det.
För så roligt vart det ändå inte, då kan jag ha roligare för dom 100kr (eller rättare sagt, mina smaklökar kan ha roligare)
Men tycker du att det är roligt, kör på!
Alla är vi olika.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Kvittar d vilken bank man har?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb