Fujitsu siemens scaleo x Hjälp att kopla Power sw rätt.

Permalänk

Fujitsu siemens scaleo x Hjälp att kopla Power sw rätt.

Hej har en Fujitsu siemens scaleo x:

Rev ur det här moderkortet när jag byggde om den för tre månader sen:

Problemet är nu att det gamla moderkortet som jag rev ur ska jag nu använda i en annan dator nu och ha som musikdata.
Och det det var någon... Som glömde att ta ett kort på hur power sw, h.d.d led och power led var kopplade.
Så är det nån vänlig typ som har samma dator och kan va lite snäll och knäppa lite bilder på hur det ska va så vore jag tacksam.
Är det nån som råkar veta var det finns instruktioner eller nått annat går det med bra.

MVH/ Jim

Permalänk

Det står på moderkortet exakt var du ska koppla de olika.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag bara sätta i power sw och strunta i de andra 2 och hur skulle jag ta reda på hur den ska sitta?

Jo
Koppla in nätagg och sen ta skruvmejsel och håll mot 2 pinnar i taget, pröva dig fram tills den startar och voila du vet vart power sw ska sitta.

Permalänk

Riktigt så lätt är det inte. Moderkort som sitter original monterade i datorer är inte så användarvänliga.
Sen sitter den delen eller vad man ska säga där man koppar in power sw med mera där jag ringat in med rött här:

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Skrivet av Ludenben:

Om jag var du skulle jag bara sätta i power sw och strunta i de andra 2 och hur skulle jag ta reda på hur den ska sitta?

Jo
Koppla in nätagg och sen ta skruvmejsel och håll mot 2 pinnar i taget, pröva dig fram tills den startar och voila du vet vart power sw ska sitta.

Känns lite farligt. Vill inte kortsluta moderkortet.

Permalänk
Medlem

Du kan inte kortsluta moderkortet genom att göra det jag beskrev i så fall skulle man kunna kortsluta moderkortet om man satte i power sw fel...

Permalänk

Ne men risken finns ju att man kommer emot nått annat med.

Permalänk
Medlem

Om du oroar dig för att lyckas vara så yvig i dina rörelser tror jag inte du ska pilla inuti en dator alls

Permalänk

Du problemet är det att jag inte tänker ge mig på några ful metoder om inte flera kan styrka att det är säkert att göra så.
Sen finns det väldigt många kombinationer att testa om man inte råkar ha lite tur...

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se på bilden borde det gå på under 1 minut att pröva alla

Permalänk
Medlem

Se om du kan hitta manualen till burken på tillverkarens hemsida...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Nepp att pröva alla tog 20min så nu är power sw och power led rätt. Det var power sw som tog tid. Power led löste ja på 10sek genom lågiskt tänkande.
Så denna tråd är härmed avslutad.

Permalänk
Skrivet av Barak:

Se om du kan hitta manualen till burken på tillverkarens hemsida...

Behövs inte har löst det nu. Har försökt med det men tror inte det finns manual för användare bara för deras tekninker.