Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Sådär, då var min galaxy s3 ute på blocket för byte mot Lumia 920, men känner mig fortfarande lite osäker.
Ni som gått från en high end Android telefon, känns det bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Sådär, då var min galaxy s3 ute på blocket för byte mot Lumia 920, men känner mig fortfarande lite osäker.
Ni som gått från en high end Android telefon, känns det bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du om att kunne personifiera telefonen till vansinne så kommer du inte trivas, annars välkommen till sekten.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Tycker du om att kunne personifiera telefonen till vansinne så kommer du inte trivas, annars välkommen till sekten.

Hoppas dom släpper lite mer så man kan få sin telefon ännu mer personlig med appar som wiztiles o customtiles, ogillar att man inte kan använda det till alla appar o program just nu. hade vart lite kul att faktist kunna ha hela sin startskärm med någon fet bild.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Märkte nu att ljudet ur högtalaren hackar och knastrar ibland på tex youtube klipp också så antar att det är något fel på min telefon ändå Men samtidigt så gör den inte så när man lyssnar på Nokia Music......Blir inte klok på detta. Det är inte alltid heller utan bara ibland och både via högtalaren och via hörlurarna så är inget fel på bara högtalaren. Måste ändå tyda på mjuvaruproblem ändå? Har ni samma problem?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Märkte nu att ljudet ur högtalaren hackar och knastrar ibland på tex youtube klipp också så antar att det är något fel på min telefon ändå Men samtidigt så gör den inte så när man lyssnar på Nokia Music......Blir inte klok på detta. Det är inte alltid heller utan bara ibland och både via högtalaren och via hörlurarna så är inget fel på bara högtalaren. Måste ändå tyda på mjuvaruproblem ändå? Har ni samma problem?

Mvh J

Blir det skillnad mellan m.youtube.com och Metrotube?
Har upptäckt att youtubes mobila sida har sämre bild, sämre ljud och ljudet blir dessutom osynkat.

Permalänk

Ytterligare en fråga, är det någon som har Tre som har fått igång 4G på Lumian?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Blir det skillnad mellan m.youtube.com och Metrotube?
Har upptäckt att youtubes mobila sida har sämre bild, sämre ljud och ljudet blir dessutom osynkat.

Testade nu och det är samma sak. Alltså vissa ggr jag startar videon så funkar det perfekt och vissa ggr hackar det till ibland och ljudet sprakar till ibland. Märker det ganska direkt när jag startar om det kommer funka bra eller om det hackar. Antingen funkar det perfekt hela videon eller också så får jag problemet med hack och sprak hela videon. Skumt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predikanten:

Ytterligare en fråga, är det någon som har Tre som har fått igång 4G på Lumian?

Tre har enligt deras kundtjänst ingen 4G för mobiltelefoner.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tre har enligt deras kundtjänst ingen 4G för mobiltelefoner.

Vilka idioter!! Hur fan kan dom marknadsföra Lumian som en 4G-telefon när deras nät då tydligen inte stöder 4G för mobiltelefoner.

Permalänk
Skrivet av Predikanten:

Vilka idioter!! Hur fan kan dom marknadsföra Lumian som en 4G-telefon när deras nät då tydligen inte stöder 4G för mobiltelefoner.

Konstigt då att jag kör 4G med Tre på min Lumia Fast jag kör iofs mest det avstängt för annars är batteriet är slut vid 12

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det går att bara spela in ett ljudklipp? Hur gör man isåfall?

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tre har enligt deras kundtjänst ingen 4G för mobiltelefoner.

Har 4G aktiverat på mitt Tre abonnemang utan problem. Bara ringde dem så aktiverade de 4G på mitt befintliga abonnemang

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Har 4G aktiverat på mitt Tre abonnemang utan problem. Bara ringde dem så aktiverade de 4G på mitt befintliga abonnemang

Haha ok, får ta tillbaks mina kommentarer om att de är idioter då. Ska ringa deras kundtjänst.

Permalänk
Medlem

såg reklam att Telenor kör med 4G nu eller missuppfatta jag reklamen, det var på Tv igår. har inte sett något på hemsidan.

// Tommy

Permalänk
Medlem

Verkar inte ensam om ljudproblemen iallafall enligt denna tråden: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/201986-my-920s-audio-speakers-terrible.html så är det ett mjukvaruproblem och det är även en som skriver att det löstes med en programvaruuppdatering.

Har det släppt någon i Sverige? Telefonen hittar inget iaf.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz:

Hoppas dom släpper lite mer så man kan få sin telefon ännu mer personlig med appar som wiztiles o customtiles, ogillar att man inte kan använda det till alla appar o program just nu. hade vart lite kul att faktist kunna ha hela sin startskärm med någon fet bild.

Jag saknar vanlig traditionell bakgrundsbild. Annas storgillar jag telefonen. Bra skärm, lite för stor för mig egentligen.!
Får vell se hur de tänker göra i framtiden....

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Tre o 4G

Isåfall ber jag om ursäkt för desinformationen.
Jag ringde deras kundtjänst i November för att fråga om de skulle börja erbjuda 4G för sina kunder eller om jag skulle byta operatör. Svaret var då att de inte skulle det, jag har nu Halebop.

Permalänk

Sitter själv med en lumia 900 som jag e grymt nöjd med.
Efter lite övertalning lyckades jag få frugan att byta till en gul lumia 920
Hon var väldigt skeptiskt att gå ifrån sin iphone 4 som hon var väldigt nöjd med.
Men det dröjde bara typ 3 timmar sen sa hon att hon älskade sin 920 och att hon inte ville ha tillbaka sin iphone 4.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

nån som har användt deezer ett tag? Hur är utbudet, flyt osv? Värt? Tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Sådär, då var min galaxy s3 ute på blocket för byte mot Lumia 920, men känner mig fortfarande lite osäker.
Ni som gått från en high end Android telefon, känns det bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gick också från Galaxy S3 och personligen så känns det i efterhand inte som att Androidluren är high-end i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Är fräck och frågar igen Har det släppts någon uppdatering till Lumian? Kör dom med OTA updates eller hur funkar det i WP?

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Är fräck och frågar igen Har det släppts någon uppdatering till Lumian? Kör dom med OTA updates eller hur funkar det i WP?

MVH J

Har inte rullat ut någon automatisk updatering ännu, men man kan om man vill flasha om o få den senaste builden.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

YAY!
Jag har fått min telefon =DDDDD
Så vacker den är!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Har inte rullat ut någon automatisk updatering ännu, men man kan om man vill flasha om o få den senaste builden.

Tack, gör folk det? Hur gör man isåfall?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Är fräck och frågar igen Har det släppts någon uppdatering till Lumian? Kör dom med OTA updates eller hur funkar det i WP?

MVH J

Kolla bakåt någon sida så finns en guide hur man gör det "manuellt", automatisk uppdatering kommer i februari.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Kolla bakåt någon sida så finns en guide hur man gör det "manuellt", automatisk uppdatering kommer i februari.

Det enda är att de tagit bort den svenska uppdateringen så i såna fall får man köra in något utrikisk

Permalänk
Medlem

Då fick man precis ett leveransbesked att min Röda Lumia är påväg. Tar en kliv in i klubben

Permalänk

Ett snabbt test av appen "Fhotoroom"
http://sdrv.ms/UAT9rZ

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Hmm seriöst.....går det inte att stänga av eller sänka ljudet på knappsatsen när man ska ringa????

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar