Jag är inte heller så nöjd med min telefon. Hade jag fått möjligheten att välja igen hade jag hellre behållit min iphone 4 eller skaffat mig femman. Tycker det är massa saker som stör, mest det har med ljudet som redan nämnts, samt att multitaskingen är helt efterbliven. Det går ju tex att öppna flera instanser med meddelande vilket tillslut brukar leda till att jag har ca 5 rutor med meddelande öppna.
En annan grej som är sjukt kass är att när man spelar musik, lyssnar man på musik med hörlurarna, pausar för att sedan dra ut sladden -ja då börjar musiken spela igen vilket lett till några pinsamma grejor när det i övrigt är knäpptyst runt en och man fumlar runt efter stopp-knappen.
För att fortsätta med musik-grejen, varför kan man inte spola genom att dra slidern med fingret? Bara en sådan sak, och att man inte kan låsa skärmen i stående läge. Det är en jävla massa smågrejor som inte finns som jag tycker att man ska förvänta sig av en telefon idag.
Sedan har vi ju hela historien med att min skärm sprack efter ett litet litet tapp medan min iphone 4 höll i över två år. Visst man kan ha otur men ändock, jag hade den senare mycket längre. Får hoppas på att det kommer skärmar på ebay snart så att man kan byta den själv. Verkar ju inte så svårt om man tittar på de filmer som finns på youtube.
Nej jag tycker att det känns som att både Microsoft har stressat för att få fram mjukvaran, och att Nokia har stressat för att få fram hårdvaran eftersom många grejor med telefonen inte precis osar kvalitet. Ta bara en sådan sak som vibratorn, eller att telefonen knakar på sina ställen. Visst, finns säkert ex därute som är perfekta men min är det inte.
Det sista är ju högst personligt men jag tycker att telefonen är sjukt klumpig också. Trodde verkligen inte att jag skulle tycka det men jag tycker det är jobbigt att hala fram den ur jack/byx-fickan för att kolla ett meddelande etc. Känner man på Nexus 4 eller SGS 3 så har de en betydligt mer slimmad profil trots lika stor/större skärm. Sedan har vi ju Sony Xperia Z som är exakt på pricken lika stor som nokiian men har en femtums skärm, bara en sådan sak.
Ja, skulle jag sätta ett betyg på telefonen skulle det bli 5/10.