Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Självklart kunde Halebop inte skicka en telefon till något annat än min folkbokföringsadress... och där är jag inte förrän om en månad

Skrivet av Hotfuzz08:

Se där, slå till på det!

Skrivet av lucifer579:

När jag pratar i telefon så är det jättebra ljud med den jag pratar med.
Dock så låter det nästan som att jag hör mig själv när jag pratar, det låter lite burkigt. Någon som känner igen detta?

Precis detta gjorde jag, helnöjd

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

hej, har haft min telefon sedan början av december men igår var faktiskt fösta gången som min Lumia 920 hängde sig, tog mig nog 10-15 min innan jag lyckades att få den att starta om. Saknar ibland att bara kunna plocka ut batteriet och starta upp på nytt.
Hoppas verkligen att uppgraderingen av mjukvaran kommer snart.

Är annars sjukt nöjd över telefonen, har ju haft både IOS samt Android.

Permalänk
Medlem

Hmm, nu har jag lyckats tappa min telefon i golvet och den vägrar att starta. Testade koppla in laddsladd men det hjälpte inte. Några tips?

Edit: Soft-reset löste problemet. Nothing to see here!

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det är samma/gammla spel under "fliken nytt" på Windows store? Någon bugg? Läggs inte de nya spelen in där? Går det att sorteras så man ser alla nya spel o appar?

Permalänk

Finally.

Äntligen verkar jag ha hittat en som vill byta med mig. Jag är då kanske snart ägare till en Storm Trooper White.

Är det något ni kunniga kan tipsa mig om att titta efter i mjukvaran så att inget är galet eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leahspappa:

Äntligen verkar jag ha hittat en som vill byta med mig. Jag är då kanske snart ägare till en Storm Trooper White.

Är det något ni kunniga kan tipsa mig om att titta efter i mjukvaran så att inget är galet eller så?

Mjukvaran kan väl aldrig vara så paj att den inte går att installera om?
Tror du ska fokusera på hårdvaran. Lycka till, hoppas det går i lås.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att folk säger att jag låter konstigt när jag pratar.

Kommer då och då vid längre samtal. Låter som jag är långt ifrån telefonen och allmänt konstigt.

Någon som vet några multiplayer spel som går att spela mot folk med IOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Jag har problem med att folk säger att jag låter konstigt när jag pratar.

Kommer då och då vid längre samtal. Låter som jag är långt ifrån telefonen och allmänt konstigt.

Wordfeud.

Permalänk
Medlem

Ingen Lumia 920 i lager i närheten heller, ska nog lämna tillbaka den, få pengarna tillbaka, få nytt simkort från halebop och fortsätta använda min Samsung Omnia 7 ett tag till, detta köpet har bara gått käpprätt för mig :/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Ingen Lumia 920 i lager i närheten heller, ska nog lämna tillbaka den, få pengarna tillbaka, få nytt simkort från halebop och fortsätta använda min Samsung Omnia 7 ett tag till, detta köpet har bara gått käpprätt för mig :/

Har du kollat EG, de brukar alltid ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Har du kollat EG, de brukar alltid ha?

EG?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

ElGiganten misstänker jag att det står för

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

ElGiganten misstänker jag att det står för

Precis, nu är skåne stort hen skrev ju något om att inte vara på hemmaorten men den svarta finns i Malmö och massor med andra ställen.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att jag får det billigare hos Halebop men jag får se hur jag gör iaf, tillbaka till DustinHome och pengarna tillbaka där är bestämt iaf! Sen om jag skaffar en ny eller behåller min gamla WP7.8 lite till vet jag ej än

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väldigt imponerad av batteritiden! 3 dagar med 4g! Mkt bra!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Är väldigt imponerad av batteritiden! 3 dagar med 4g! Mkt bra!

Mvh J

då kan du inte ha använt den speciellt mycket. Mest standby antar jag ? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då var man med lumia 920.
Känns som en riktigt trevlig telefon, kameran är galet bra!
Men! Har en extern hdd i hemmet som är kopplad till en router. Innan med min Galaxy s3 så har jag kunnat spela upp filmer från den.
hur gör jag nu? Vilka program kan jag använda, behöver någon form av filhanterare som även fungerar på nätverk.

Märkte nu när de ringde att den vibrerade as hell! Skakade och lät konstigt, kan man sänka vibratorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Då var man med lumia 920.
Känns som en riktigt trevlig telefon, kameran är galet bra!
Men! Har en extern hdd i hemmet som är kopplad till en router. Innan med min Galaxy s3 så har jag kunnat spela upp filmer från den.
hur gör jag nu? Vilka program kan jag använda, behöver någon form av filhanterare som även fungerar på nätverk.

Märkte nu när de ringde att den vibrerade as hell! Skakade och lät konstigt, kan man sänka vibratorn?

kan tyvärr inte hjälpa dig, dock så är min fråga till dig: Varför ska du se filmer hemma på mobilen då du förmodligen har en tv eller dator eller ipad?

Någon som är haj på Xbox music? har reggat mig och köpt en månad men alla låtar kostar ändå pengar? är jag inte inloggad eller vad fan är det som pågår?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

då kan du inte ha använt den speciellt mycket. Mest standby antar jag ? 😊

Min har gått 2 dagar nu, och då har jag använt den precis som jag brukar använda min smartphone. När jag behöver den.
Iförsig inte supereffektivt hela tiden, men lika mycket som min gamla telefon och den höll bara en dag (knappt).

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Min har gått 2 dagar nu, och då har jag använt den precis som jag brukar använda min smartphone. När jag behöver den.
Iförsig inte supereffektivt hela tiden, men lika mycket som min gamla telefon och den höll bara en dag (knappt).

Så jag använt min också. Ett par 5-10 minuters telefonsamtal, ett 40tal SMS och lite slösurf. Mina tidigare telefoner har laddat ur sig även att man knappt använt dom på ca 24tim

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

kan tyvärr inte hjälpa dig, dock så är min fråga till dig: Varför ska du se filmer hemma på mobilen då du förmodligen har en tv eller dator eller ipad?

Någon som är haj på Xbox music? har reggat mig och köpt en månad men alla låtar kostar ändå pengar? är jag inte inloggad eller vad fan är det som pågår?

Du kan inte spela låtarna med den lilla playknappen? Priserna står där ändå, när du spelar upp låten så kör den bara en preview på 30 sekunder eller spelar den hela låten?

Hade samma problem efter att min gratismånad gått ut, trodde dom skulle dra pengarna automatiskt men det hände inte. Du skrev iofs att du betalade direkt.

Permalänk
Medlem

Hjälp

Ok, nu är jag inne på mina andra Lumia 920 (den första hade fel på högtalaren och brusade bara när man ringde så den åkte tillbaka och jag fick en ny från Tele2).

Installerade om min nya men det tog ca 3 dagar innan mitt Microsoftkonto funkade och jag satt i princip bara med det tills det funkade (trodde att jag skulle behöva lämna tillbaka den här också), så visst nu funkar det, jag kommer åt min mejl och mina köp i Store. Då börjar jag testa telefonen lite mer och upptäcker att kameraknappen (på sidan av telefonen) är helt död, det händer ingenting när man trycker ner den (oavsett hur länge). Om jag startar kameran via menyn så kommer jag till kameravyn och om jag då trycker på kameraknappen så lyser blixten ett tag (oavsett ljus i rummet) men den tar inget kort. Telefonen tar dock kort om jag "tappar" på skärmen.

Så, är denna också trasig är min fråga eller finns det någon enkel inställning jag har missat? Kan nämna att jag startat om telefonen otaliga gånger samt resettat utan skillnad...

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Ok, nu är jag inne på mina andra Lumia 920 (den första hade fel på högtalaren och brusade bara när man ringde så den åkte tillbaka och jag fick en ny från Tele2).

Installerade om min nya men det tog ca 3 dagar innan mitt Microsoftkonto funkade och jag satt i princip bara med det tills det funkade (trodde att jag skulle behöva lämna tillbaka den här också), så visst nu funkar det, jag kommer åt min mejl och mina köp i Store. Då börjar jag testa telefonen lite mer och upptäcker att kameraknappen (på sidan av telefonen) är helt död, det händer ingenting när man trycker ner den (oavsett hur länge). Om jag startar kameran via menyn så kommer jag till kameravyn och om jag då trycker på kameraknappen så lyser blixten ett tag (oavsett ljus i rummet) men den tar inget kort. Telefonen tar dock kort om jag "tappar" på skärmen.

Så, är denna också trasig är min fråga eller finns det någon enkel inställning jag har missat? Kan nämna att jag startat om telefonen otaliga gånger samt resettat utan skillnad...

Kameraknappen är ju 2stegs... kan det vara så att den har fastnat kanske?
Trycker du tillräckligt hårt?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

alla album eller vissa låtar på ett album går inte att strema eller ladda ner, om det står "hämta? Höger om albumbildens nedre kant så går det att strema och ladda. Om det står "köp" då måste du köpa låten för att kunna lyssna, förutom de 30sek som erbjuds. Du trycker på den runda cirkeln med en play pil i för att lyssna på låten, om du trycker på texten som låten heter erbjuds du att ladda ner låter (går bara om du har Xbox music abonnemang) eller att köpa den (liten text upptill på skärmen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Problemet är ju att jag får det billigare hos Halebop men jag får se hur jag gör iaf, tillbaka till DustinHome och pengarna tillbaka där är bestämt iaf! Sen om jag skaffar en ny eller behåller min gamla WP7.8 lite till vet jag ej än

Vet inte om du har samma situation som jag riktigt, men jag hade beställt av 3 efter väldigt lång väntan så sa jag upp denna eviga väntan och för att komma till saken så kollade jag om någon EG hade "min" lur/färg och häpp det fanns då 2st i hela landet!! en var hyfsat nära så jag ringde och bokade och sen väl där så valde jag Halebop som leverantör , och betalade i butiken hela 1 krona, resten lade jag på abonnemanget. Så Halebop finns iaf med bland det som går att välja till hos EG om det nu är dom du vill ha till din lur. Allt funkar här för mig utom (vad tror du),, jo just 4G ,men mig kvittar det för närvarande det skall ju lösas så småningom jag kan vänta för 3G ger mer än tillräckligt för mina enkla behov.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Nån som lyckats lista ut vilken kvalitet som streamas i Nokia Music? Lästa nånstans att de kör 64 kb/s? Har inte hittat nånstans där man kan välja kvalitet, men jag har märkt att det står "standard quality" när man kör igång en mix tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Wordament är riktigt kul och beroendeframkallande!

Permalänk
Skrivet av Predikanten:

Nån som lyckats lista ut vilken kvalitet som streamas i Nokia Music? Lästa nånstans att de kör 64 kb/s? Har inte hittat nånstans där man kan välja kvalitet, men jag har märkt att det står "standard quality" när man kör igång en mix tex.

Inte en aning, men tror inte det är 64... upplevde att det var helt okej ljud i nokia music. 128-256 kanske?
Vad brukar radio ligga på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Kameraknappen är ju 2stegs... kan det vara så att den har fastnat kanske?
Trycker du tillräckligt hårt?

Tycker inte att jag har speciellt svaga nypor, samt har bett flera andra personer försöka. Som sagt, knappen är inte helt död, den reagerar inte när man bara trycker in den (oavsett längd, hårdhet) man kommer inte till kameran. Om man går till kameran via menyn så aktiveras blixten när man trycker in knappen i första läget om man trycker längre (alltså det andra steget du nämner) så ger telefonen ifrån sig ett blipand ljud (ingen bild tas).

Permalänk
Medlem

Kanske står tidigare i tråden men iaf så lyckas jag inte få någon 4G täckning. Har ringt tele2 och allt ser bra ut från deras sida.
tips?