Muskampen 2025: Segraren korad!

Bästa mobilen för ca 1000?

Permalänk
Medlem

Bästa mobilen för ca 1000?

tjena jag undrade vad den bästa mobilen man kunde få för runt 1000.
tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på den verkar bra.Det känns bara lite som mobilen kommer lagg kanska mycket.Har du något annat alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av redbluex:

Har kollat lite på den verkar bra.Det känns bara lite som mobilen kommer lagg kanska mycket.Har du något annat alternativ?

De andra mobilerna i den prisklassen kommer nog också att "lagga" med vissa appar igång.

Dessa mobiler finns i typ "den prisranken" i sverige: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s11277254...

Och det finns en bra anledning till att ZTE blade III ligger på plats 10 på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Billigare än Blade III

Vill man komma billigare undan än ZTE Blade III (speciellt om man inte har behov av medföljande Spotify) så finns Huawei Ascend Y201 Pro för 695 kr med kontantkort hos 3 (jag låste upp min med en kod jag hittade på nätet för 37 kr). Finns även olåst för ca 1000 kr hos t ex komplett.se.

mobil .se får Huaweien högre betyg än Blade III men det beror säkert på hur och vad man jämför vilken åsikt man kommer fram till. Jag har ingen erfarenhet av Blade III (bara av Blade I) så hur den är vet jag inte men jag tycker att Huawei Ascend Y201 Pro fungerar helt OK med tanke på priset. Den klarar i alla fall alla grundläggade saker som jag testat. Sen att skärmen och kameran inte är lika bra som en på en telefon för 5000 kr förstår säkert alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redbluex:

klart att den kommer lagga lite. Den kostar 1300kr. Att det finns sådan hårdvara för 1300kr borde vi vara tacksamma

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alcatel One Touch 995 är den bästa för drygt 1000 kr. Kostar 1299 kr på Maxi. Den klår ZTE Blade III på i stort sett alla punkter, lite större skärm 4.3 mot 4 (om man gillar det), snabbare processor 1.4GHz mot 1GHz samt bättre grafikprocessor Adreno 205 mot Adreno 200.

Den kommer med 2.3 från början dock, men det finns uppdatering till 4.0.

Eller så får du den gratis om du skaffar ett Comviq kontantkort där du måste tanka minst 150 kr i månaden.

Finns test på Swedroid på Alcatelen.

Permalänk
Medlem

ICA Maxi erbjudandet på Blade III är överlägset allt annat i prisklassen eftersom man får 12 mån Spotify Premium, ett kontantkort med 12mån surf samt en olåst telefon.

Blade III kommer med ICS 4.04 och har en helt OK 4" skärm och bra prestanda för priset (stort steg upp från Blade I)

Men om du inte alls är intresserad av Spotify finns det andra vettiga alternativ i samma prisklass.