Permalänk
Medlem

Internet fråga

Om jag exemple spelar wow och kolla på youtube och jag får 70Ms delay på en dator skulle jag få 70 Ms delay om jag skulle göra det på två datorer på samma llina?

Visa signatur

CPU: i7 4770k 4.2 Ghz GPU: Asus Geforce GTX 780 DCII, Mobo: ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX, PSU:Corsair TX 850 M SSD: Samsung 830 128GB HDD: Western Digital Green 2TB RAM: Kingstone hyper x 16Gb Chassi: bitfenix prodigy
Skärm: Asus 27" VG278H 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snoze:

Om jag exemple spelar wow och kolla på youtube och jag får 70Ms delay på en dator skulle jag få 70 Ms delay om jag skulle göra det på två datorer på samma llina?

Berätta mer, vad har du för uppkoppling mot din isp? Hur ansluter du datorn, trådlöst, tråd osv.

Har du adsl så är det garanterat den som är "problemet" vilket inte går att förbättra på annat sätt än att sänka kvalitén på tuben och försöka uppgradera till mer bandbredd.

Permalänk
Medlem

Kable och det är adsl

Visa signatur

CPU: i7 4770k 4.2 Ghz GPU: Asus Geforce GTX 780 DCII, Mobo: ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX, PSU:Corsair TX 850 M SSD: Samsung 830 128GB HDD: Western Digital Green 2TB RAM: Kingstone hyper x 16Gb Chassi: bitfenix prodigy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snoze:

No offence, men kan du jättesnälla formulera om din fråga? Förstog exakt ingenting!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

1 dator youtube+ Wow=70 ms delay
2 datorer youtube på ena wow på andra 70 ms delay ???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuiceU:

No offence, men kan du jättesnälla formulera om din fråga? Förstog exakt ingenting!

1 dator youtube+ Wow=70 ms delay
2 datorer youtube på ena wow på andra 70 ms delay ???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är ju samma tryck på linan för det... + att du behöver 2 datorer...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är ju samma tryck på linan för det... + att du behöver 2 datorer...

det var inte precis svar på min fråga

frågan är om min ping kommer bli högre med två datorer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snoze:

det var inte precis svar på min fråga

frågan är om min ping kommer bli högre med två datorer?

Borde den inte bli sålänge trycket på linan ( samma saker är igång så att säga ) inte ökar.
Känns ju dock onödigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.