Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Skrivet av chronic^:

Har köpt en Thor Alda nu, återkommer med en mindre recension när jag fått den

Lycka till med ett härligt köp

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av chronic^:

Har köpt en Thor Alda nu, återkommer med en mindre recension när jag fått den

Vad bra! Lär du få den innan helgen tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Står fortfarande att varorna packas så jag tvivlar på att jag får den innan helgen

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Har du fått datorn? Är själv sugen på den datorn faktiskt. Men det verkar som man ska hålla sig väck från cdon vilket är lite lustigt eftersom dom tidigare var ganska bra?

Permalänk
Medlem

Så! Datorn kom förvånandsvärt snabbt, har bara jobbat mycket så inte haft tid att undersöka den förns igår och idag.

Det var som sagt en p370em från clevo med förinstallerat win8 home, allting kändes väldigt kvalitativt när jag packade upp datorn och mina farhågor om att datorn skulle vara besudlad med THOR märken och programvaror lugnades snabbt, bara förpackningen, bakgrundsbilden och ett litet klistermärke med speccs brevid tangentbordet som skilde datorn från clevos standard.

Jag frågade cdon om datorn kom med kylning för den andra grafikkortsplatsen och fick svaret att det gjorde den inte utan det fick man köpa till från pckonsulten eller annan clevo återförsäljare om man vill sätta i ett grafikkort till. Jag har inte skruvat och tittat efter själv men alla p370em datorer jag läst om har kommit med kylningen trors att endast ett grafikkort var installerat, ska undersöka detta närmre senare...

Startade upp datorn, installerade program för att kolla så att alla temperaturer och hårdvara va i check och allt såg fint ut.
Uppdaterade några drivrutiner och körde 3dmark 2011 och fick ~6500 poäng.
Högtalarna är förvånandsvärt bra och tangentbordet är schysst.

Några minus är väl att "eldosan" är gigantisk, skärmens ljusstyrka går inte att ändra med hjälp av tangentbordet utan man måste gå in i catalyst control center för att sänka där, detta ska dock bara vara ett mjukvarofel från AMD´s sida.

Jag är helnöjd med datorn och win8 som jag var skeptisk till har även överraskat positivt.

Har ni några frågor så svarar jag gärna på dom!

Permalänk
Medlem

Låter som en riktigt bra dator. Dock var den slut på cdon och jag beställde en msi på webhallen-rea. Ett gt675m borde lira helt okej också hoppas jag

Permalänk
Skrivet av dwain:

Låter som en riktigt bra dator. Dock var den slut på cdon och jag beställde en msi på webhallen-rea. Ett gt675m borde lira helt okej också hoppas jag

Beror på vad du betalade för den. Ett 675M är betydligt klenare än ett 7970M.

Permalänk
Medlem

Gör det själv då, ganska simpelt.

Permalänk

hej
har också kollat in cdons erbj på THOR Alda.
Jag funderar dock på en sak. De skriver att det finns 2 HDD bays. Finns det möjlighet att sätta dit en Intel 330 till och köra raid ?
och om jag skulle behöva installera om den, fick du med någon lic nyckel till windows ?

Permalänk
Skrivet av DataHaxor:

hej
har också kollat in cdons erbj på THOR Alda.
Jag funderar dock på en sak. De skriver att det finns 2 HDD bays. Finns det möjlighet att sätta dit en Intel 330 till och köra raid ?
och om jag skulle behöva installera om den, fick du med någon lic nyckel till windows ?

Jag gissar att du får med en OEM-skiva.

Permalänk
Skrivet av chronic^:

Så! Datorn kom förvånandsvärt snabbt, har bara jobbat mycket så inte haft tid att undersöka den förns igår och idag.

Det var som sagt en p370em från clevo med förinstallerat win8 home, allting kändes väldigt kvalitativt när jag packade upp datorn och mina farhågor om att datorn skulle vara besudlad med THOR märken och programvaror lugnades snabbt, bara förpackningen, bakgrundsbilden och ett litet klistermärke med speccs brevid tangentbordet som skilde datorn från clevos standard.

Jag frågade cdon om datorn kom med kylning för den andra grafikkortsplatsen och fick svaret att det gjorde den inte utan det fick man köpa till från pckonsulten eller annan clevo återförsäljare om man vill sätta i ett grafikkort till. Jag har inte skruvat och tittat efter själv men alla p370em datorer jag läst om har kommit med kylningen trors att endast ett grafikkort var installerat, ska undersöka detta närmre senare...

Startade upp datorn, installerade program för att kolla så att alla temperaturer och hårdvara va i check och allt såg fint ut.

Några minus är väl att "eldosan" är gigantisk, skärmens ljusstyrka går inte att ändra med hjälp av tangentbordet utan man måste gå in i catalyst control center för att sänka där, detta ska dock bara vara ett mjukvarofel från AMD´s sida.

Jag är helnöjd med datorn och win8 som jag var skeptisk till har även överraskat positivt.

Är lite nyfiken om du hunnit lira något med datorn, vad isf och hur presterar den?

Är själv på gång att kanske införskaffa gaming laptop och Thors utbud på CDON lockar:) Deras pris på Thor Mode skiljer sig rejält från PC-Konsultens "version" av SLI. Men dock finns inga datum om när Mode kommer i lager...Synd att dom inte har en Crossfire version!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chronic^:

Funderar att köpa Thor Einride 15,6 för 7000:- Har lite frågor

Hur känns touchpaden? Har den så man kan scrolla med 2 fingrar etc? Knapparna sköna?
Läst att nätverkskortet är dåligt, något du märkt?
Kan man koppla in en extra hårddisk?
Hur gigantisk är strömdosan?

Skulled du rekomendera å köpa datorn?
http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630q...