Permalänk
Medlem

Glöm inte brotsch rören annars skadar du oringarna som du säger tidigare.
Funderar fint med antingen en kniv eller den brotschen som oftast sitter på rörsräraren
eller en sådan här för att få det idiotsäkert.

http://www.verktygsboden.se/gradverktyg/roerbrotsch-till-plas....

Man vill ju inte riskera skada oringarna och få ett läckage efter ett par månader ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Såg ju verkligen proffsigt ut, Bara att skicka videon när du är klar:)

Skrivet av RainesX:

Glöm inte brotsch rören annars skadar du oringarna som du säger tidigare.
Funderar fint med antingen en kniv eller den brotschen som oftast sitter på rörsräraren
eller en sådan här för att få det idiotsäkert.
http://www.verktygsboden.se/20.0.0.2/26972/cache/26972_d69fd0...

http://www.verktygsboden.se/gradverktyg/roerbrotsch-till-plas....

Man vill ju inte riskera skada oringarna och få ett läckage efter ett par månader ^^

Tackar för länken!

Vad tror ni, är ni redo för en redogörande projektvideo av en 15 årig skåning? ^^,
Håll då utkik framåt dagen!

Permalänk
Proffsmoddare

Got my popcorn and I am all set!

Älskar när skåningar säger malmöööeee

Skrivet av iSw3de:

Tackar för länken!

Vad tror ni, är ni redo för en redogörande projektvideo av en 15 årig skåning? ^^,
Håll då utkik framåt dagen!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Här kommer videon!
Då detta är min första video tar jag gärna all feedback jag kan få!

Det jag själv noterat är
- Lite brus i bakgrunden
- Lite dålig kontrast
- Förkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Här kommer videon!

Det jag själv noterat är
- Lite brus i bakgrunden
- Lite dålig kontrast
- Skåning

Det är FÖR LITE skånska på youtube! Snyggt jobbat! Har bara tittat igenom lite snabbt ett par sekunder här och där, men ser bra ut!

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Här kommer videon!

http://www.youtube.com/watch?v=LNsZg9E1t0U&feature=youtu.be

Det jag själv noterat är
- Lite brus i bakgrunden
- Lite dålig kontrast
- Skåning

Måste säga att det var riktigt bra för första gången, och riktigt roligt att titta på, men några tips ska du allt få

+++ Skåning
-Ibland hörde man två röster
-ibland blev det tyst och du visade upp chassit/komponenterna förstod inte vad du gjorde först men kan vara bra att säga det

Riktigt roligt att se på

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Här kommer videon!

Det jag själv noterat är
- Lite brus i bakgrunden
- Lite dålig kontrast
- Skåning

Var ju trevligt att kolla på!

Förslag till förbättringar:

- Häng upp lite tyg på väggarna för att fånga ekot
- Stå inte med armarna i kors, det ser väldigt stelt och oinbjudande ut
- Försök att inte in-snora så mycket
- Var glad, du bor i Skåne

Skitbra annars! För övrigt kul att du har en såndär snurrplatta, men Sweclockers har svårt att få tag på en haha. Kanske ska sälja den till ett hutlöst pris?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Var ju trevligt att kolla på!

Förslag till förbättringar:

- Häng upp lite tyg på väggarna för att fånga ekot
- Stå inte med armarna i kors, det ser väldigt stelt och oinbjudande ut
- Försök att inte in-snora så mycket
- Var glad, du bor i Skåne

Skitbra annars! För övrigt kul att du har en såndär snurrplatta, men Sweclockers har svårt att få tag på en haha. Kanske ska sälja den till ett hutlöst pris?

Tackar, ska testa det du föreslagit!
Jo, jag visste inte riktigt hur jag skulle stå ibörjan, stod lite olika på olika inspelningar men denna blev dock den där jag kunde komma ihåg mest på
Var också rätt förkyld, men kände att denna uppdaten behövde komma

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Tackar, ska testa det du föreslagit!
Jo, jag visste inte riktigt hur jag skulle stå ibörjan, stod lite olika på olika inspelningar men denna blev dock den där jag kunde komma ihåg mest på
Var också rätt förkyld, men kände att denna uppdaten behövde komma

skitkul att du gjorde en video, tycker du ska jobba lite på att få bort lite eko annars riktigt bra!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Hörde inget eko med telefonen, i övrigt var det en bra film.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul med video, såg helt okej ut.
Som vissa redan sagt, lite mindre eko skulle vara bra. Du sade även på ett ställe att du skulle klippa in bild på fittingsarna (?) på CPUblocket, men det såg jag inget av.
Swec ville ju ha tips om en snurrplatta, och din verkar ju ganska bra. Tipsa?

Och de fläktarna..... så snygga! Nu med rött dessutom, det visste jag inte. :3

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Mycket bra video
Visserligen kändes det som du inte hade repat, utan improviserade när du beskrev komponenterna osv, men det är förståeligt då vi har tjatat om en video Bra överlag!
7.5/10

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

skitkul att du gjorde en video, tycker du ska jobba lite på att få bort lite eko annars riktigt bra!

Tack! Jag ska se vad jag kan göra åt det där ekot, vet inte om det går att göra så värst mycket....

Skrivet av TontteJooi:

Hörde inget eko med telefonen, i övrigt var det en bra film.

Mvh.Joel

Tackar!

Skrivet av hag.com:

Kul med video, såg helt okej ut.
Som vissa redan sagt, lite mindre eko skulle vara bra. Du sade även på ett ställe att du skulle klippa in bild på fittingsarna (?) på CPUblocket, men det såg jag inget av.
Swec ville ju ha tips om en snurrplatta, och din verkar ju ganska bra. Tipsa?

Och de fläktarna..... så snygga! Nu med rött dessutom, det visste jag inte. :3

Bilder på CPU blocket och fittingsen visade jag aldrig då de redan finns i arbetsloggen
Ekot ska jag jobba på!

Skrivet av xapa112:

Mycket bra video
Visserligen kändes det som du inte hade repat, utan improviserade när du beskrev komponenterna osv, men det är förståeligt då vi har tjatat om en video Bra överlag!
7.5/10

Repar man så blir det ju inte så personligt
Jag hade kunnat repa en hel del ifall det inte vore för 2 saker..

- Jag ska på skidresa om mindre än 10 timmar.
- Det ser just nu ut såhär hemma i min pappas vardagsrum, det vill han inte

För er som undrar hur setupen ser ut så är det upplagt såhär

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt gjort!

Ang feedback. Lite inzomat ibland. Underskatta inte detaljrikedommen man får i full screen. Tex när du filmar grafikkortet, det blir väldigt nära och man blir lite åksjuk. Annars tycker jag det var riktigt bra!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Entusiast

Jävligt satsigt!

Ska jag ge någon slags feedback på videon så ööööh, försök att säga "ööööhh" lite mindre ^^
Men det kommer ju när du är mer van, väldigt bra första insats. Önskar att fler här hade din ambitionsnivå

Permalänk
Medlem

Ljuden från fläktarna uppstår endast när fläktbladen är riktade ner mot fläkten, Orsaken till detta är en liten miss i konstruktionen därav tar fläktbladen i radiatorn. Kommande fläktar ur samma serie vid en senare tidpunkt kommer inte att ha detta problem
Såg mjölken bra ut i MonoBits ?

Permalänk
Medlem

Du är ju bara grym för iSw3de. Hur gammal sa du att du var? 15-16? Du kommer få en lysande framtid!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Snyggt gjort!

Ang feedback. Lite inzomat ibland. Underskatta inte detaljrikedommen man får i full screen. Tex när du filmar grafikkortet, det blir väldigt nära och man blir lite åksjuk. Annars tycker jag det var riktigt bra!

Feedback mottagen, bearbetad och uppfattad!
Tack!

Skrivet av Blargmode:

Jävligt satsigt!

Ska jag ge någon slags feedback på videon så ööööh, försök att säga "ööööhh" lite mindre ^^
Men det kommer ju när du är mer van, väldigt bra första insats. Önskar att fler här hade din ambitionsnivå

Vet du vad Blargmode, det där ööööh har följt med mig sedan jag började med lite commentarys när jag var 12, vet inte varför men det blir ofta så...
Får väll tänka på det lite mer noga eller helt enkelt vänja av mig!
Tack iallafall!

Skrivet av KoSoVaR:

Ljuden från fläktarna uppstår endast när fläktbladen är riktade ner mot fläkten, Orsaken till detta är en liten miss i konstruktionen därav tar fläktbladen i radiatorn. Kommande fläktar ur samma serie vid en senare tidpunkt kommer inte att ha detta problem

Haha tjenare Mjölken såg alldeles utmärkt ut i MonoBits
Sen var ju inte din bros kylvätska så dum den heller, Pastel också om jag inte minns fel?

Skrivet av XpreS:

Du är ju bara grym för iSw3de. Hur gammal sa du att du var? 15-16? Du kommer få en lysande framtid!

Tack! Fyller 16 om lite mindre än en månad, 10 mars! Uppskattar det verkligen!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

Intressant det där med fläktarna. Förstår inte riktigt vad du menar med Fläktbladen riktade ner mot fläkten?

Menar du i hängande position så fjädringen maxar så att den släpar mot lagret? Sitter nämligen och funderar på om man ska ha Noiseblockers eller gå på de beprövade GT. De är ju bara så snygga

Skrivet av iSw3de:

Tack! Fyller 16 om lite mindre än en månad, 10 mars! Uppskattar det verkligen!

Najs! Samma dag som min en av mina barndomsvänner fyller!

Fylla 16 alltså, övningsköra! Det är tider! Då var ju att fylla år kul! Nu vette fan alltså

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iSw3de:

Vet du vad Blargmode, det där ööööh har följt med mig sedan jag började med lite commentarys när jag var 12, vet inte varför men det blir ofta så...
Får väll tänka på det lite mer noga eller helt enkelt vänja av mig!
Tack iallafall!

Jag vet precis hur det är Jag gör lika dant och det är så jäkla svårt att vänja sig av med. Det är bland annat därför jag inte säger något i instruktionsvideorna för mitt sweclockers tema, det blev för mycket "öööhh" så jag tog bort ljudet ^^

Permalänk
Medlem

Jag åker idag iväg på skidresa, så jag kommer inte kunna skriva eller göra uppdateringar fram till på fredag kväll!
Dock så kommer det förhoppningsvis att hända lite spännande saker då!
Har talat en del med några kontakter och förhoppningsvis så ska alla delar som ska skäras fram klara tills jag kommer hem!
Sen blir det antagligen en hel del blästring och anodisering också, men mer om det sen!

Ha det bra, vi hörs på fredag!

// L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Intressant det där med fläktarna. Förstår inte riktigt vad du menar med Fläktbladen riktade ner mot fläkten?

Menar du i hängande position så fjädringen maxar så att den släpar mot lagret? Sitter nämligen och funderar på om man ska ha Noiseblockers eller gå på de beprövade GT. De är ju bara så snygga

Tänk dig att radden ligger ner som vanligt, du skall montera fläktarna i tex taket på ditt chassi så att fläktarna körs i Pull, dvs fläkten sitter direkt under topp panelen på chassit och direkt ovanför radden.
Med det sagt så kommer hela fläktblads konstruktionen hänga neråt och hamna mot radiatorn.

Fläktblads konstruktionen är såpas tung att dem missat lite på infästnings mekanismen, där som du säger lagrena och fjädringen sitter, dvs fläktbladen har ett litet glapp och släpar sig neråt mot radiatorn, när väl fläktarna körs så kan man höra lite missljud och det är för att fläktbladen tar i radiatorn.

Vissa har även fått detta fenomen när dem kört radiatorn och fläktarna vertikalt i samma konfiguration.

Detta har uppmärksammats av flera recensenter och skall därför åtgärdas at Noiseblockers inom kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Här kommer videon!

Det jag själv noterat är
- Lite brus i bakgrunden
- Lite dålig kontrast
- Förkyld

Mycket trevlig satsning
Och jäklar va lglad jag blev när jag hörde du sa att eloop kommit i rött nu också! Pausa videon och var tvungen och kolla in dom direkt

Får nog bli dessa till min burk senare i stället för dom vita, suttit och hoppats lite att det skulle hinna komma rött innan jag ger mig på en uppgradering av min vattenkylning (som redan är typ ett år sen).

Ser fram emot fler videos.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Intressant! Som tur var så berättade både min sponsorkontakt på Noiseblockers och Arthur på Coolingstuff detta för mig, så jag kunde få några 7mm tjocka gummidistanser av Arthur:)

Skrivet av RainesX:

Mycket trevlig satsning
Och jäklar va lglad jag blev när jag hörde du sa att eloop kommit i rött nu också! Pausa videon och var tvungen och kolla in dom direkt
http://www.coolingstuff.se/photos/2/1568.jpg

Får nog bli dessa till min burk senare i stället för dom vita, suttit och hoppats lite att det skulle hinna komma rött innan jag ger mig på en uppgradering av min vattenkylning (som redan är typ ett år sen).

Ser fram emot fler videos.

Hehe, jo de är sjuka fläktar!
Om de hade varit i helt solid färg + oranga så hade jag haft några fläktar till mitt egna projekt som börjar så fort detta är klart

Permalänk
Medlem

Uppdatering 23-02-13 Vattenskärning

Tjena alla Swecare som kollar förbi min tråd
Här kommer en efterlängtad update, och även film som jag lovat!

Först och främst, videon

Underplåten
Alla små hål du kan se i plåten ska gängtappas med M3 gänga

Några hållare för kablar, dessa ska jag dock göra om då jag tabbade mig lite med måtten....

Hur det ser ut med kabelhållarna på plats!

Radiator-hållaren sitter fint och korrekt!

GPU bakplåten Ser ut som jag väntat mig, förutom att det blev konstiga radier på bokstäverna, som ni ser på X till exempel, den är lite högre då den egentligen går ut i spetsigare form i slutet.

Hur det kommer sitta i chassit, med pump och PSU

Här är bakplåten lagt på GPUn, har några idéer för hur denna ska lysas upp senare!

Som du ser så misslyckades jag lite här, hålet skulle varit ca 20mm till vänster, har markerat var det skulle vara på bilden.

Det var allt för nu!

Ha det bra!

// Lucas

Permalänk

Säger bara en sak...... Legen..... WAIT FOR IT........ DARY!!!!

Snyggt lucas, bara tråkigt att du råkade missa skruv hålet, Annars Awesome!

Permalänk
Medlem

Håller med! Tråkigt med såna misstag men det händer oss alla. Hur stor funktion fyller en enstaka skruv om alla andra sitter rätt? man skulle inte kunna sätta en skruv i hålet bara för utseendets skull så du slipper fixa en ny plåt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

Håller med! Tråkigt med såna misstag men det händer oss alla. Hur stor funktion fyller en enstaka skruv om alla andra sitter rätt? man skulle inte kunna sätta en skruv i hålet bara för utseendets skull så du slipper fixa en ny plåt?

Hihi, du tänker samma som jag! Trodde jag skrev det i updaten ^^
Har iallafall skrivit det i de engelska trådarna, det kommer limmas dit ett skruvhuvud iallafall då den inte är bärande

Edit: Tack SaP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hihi, du tänker samma som jag! Trodde jag skrev det i updaten ^^
Har iallafall skrivit det i de engelska trådarna, det kommer limmas dit ett skruvhuvud iallafall då den inte är bärande

Edit: Tack SaP!

vart hittar man dem andra trådarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HTprof:

vart hittar man dem andra trådarna?

Det ena forumet är tyvärr privat, det andra har jag ej hunnit uppdatera

Sök bara på "Slenderbox iSw3de"