Grafikkort till Acer Predator.

Permalänk
Medlem

Grafikkort till Acer Predator.

Hej!

Jag är ny här på Sweclockers och jag är väldigt okunning om datorer så jag behöver lite hjälp.

Jag har en Acer Predator G3600 som jag vill köpa ett nytt grafikkort till.

CPU: Intel Core i5 2.80 Ghz.

RAM: 8,00 GB Dual-Channel DDR3 646 MHz.

Nuvarande grafikkort: NVIDIA Geforce GT 545.

Vilka grafikkort passar i min dator? Vilket är mest prisvärt?

Behövs det mer specifikationer för att ni ska kunna hjälpa mig?

Tack!

Permalänk

Kan hänga på vilket nätagg det är i den, om du har 1-2st 6pin och watt.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturmovik:

Kan hänga på vilket nätagg det är i den, om du har 1-2st 6pin och watt.

Hur ser jag det? Mestadels av informationen som följde med när jag köpte datorn är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaduu:

Hur ser jag det? Mestadels av informationen som följde med när jag köpte datorn är borta.

Öppna sidan på datorn och kolla vad som står på agget.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av Jaaduu:

öppnar datorn och kollar

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Det står en väldigt massa saker, måste jag skriva allt som står? Kan tänka mig att det viktigaste som står är 450W MAX at 35°C. Bredvid så står det 500W MAX PEAK.

Om det är viktigt så kan jag skriva allt som står men på lappen på nätagget så står allting i kolumner vilket kan blir svårt att skriva likadant här i tråden.

Permalänk
Medlem

googlade lite och det enda jag hittade var att det förmodligen är 500w, men vet inte vad det är för moderkort eller vad du har för kontakter till agget. Kolla upp det om du kan, sen säg en budget du är villig att lägga och vilka användningsområden du ska ha den till, om nu det gäller spel, vilka krav du har på grafikinställningarna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 9600X | Kylning: Thermalright Peerless Assassin | GPU: Acer Nitro Radeon RX 9070 OC | RAM: Kingston 32GB DDR5 | Moderkort: ASRock
ASRock B850 Pro-A WiFi | PSU: ASUS TUF Gaming 850W Gold | SSD: Kingston Fury Renegade M.2 | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaggeMan:

googlade lite och det enda jag hittade var att det förmodligen är 500w, men vet inte vad det är för moderkort eller vad du har för kontakter till agget. Kolla upp det om du kan, sen säg en budget du är villig att lägga och vilka användningsområden du ska ha den till, om nu det gäller spel, vilka krav du har på grafikinställningarna.

500w är peak enligt TS.
Till ts:
Jag skulle rekommendera att köpa ett bra och billigt nätagg medan du ändå håller på att uppgradera men det borde fungera bra med det nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaggeMan:

Kikade på information om moderkortet genom programmet "Speccy"

Manufacturer Acer
Model Predator G3610 (CPU 1)
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Sandy Bridge
Chipset Revision 09
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model H67
Southbridge Revision B3
System Temperature 28 °C
BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version P01-A3
Date 2011-04-19
Voltage
CPU CORE 1,020 V
MEMORY CONTROLLER 2,232 V
+3.3V 2,868 V
+5V 4,980 V
+12V 11,664 V
-12V (8,928) V
-5V (8,928) V
+5V HIGH THRESHOLD 2,822 V
CMOS BATTERY 1,668 V
PCI Data
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE4
Slot Number 0
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE3
Slot Number 1
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE2
Slot Number 2
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE1
Slot Number 3

Bästa sättet att kolla kontakterna på är väl att öppna datorn och kolla, visste inte dock hur jag skulle skriva så jag tog helt enkelt kort på dom.

http://img845.imageshack.us/img845/4398/ntagg.jpg

Tog även kort på lappen som sitter på nätagget.

http://img687.imageshack.us/img687/7720/81722734.jpg

Budget på runt 2000kr, någon hundring över skulle inte skada.

Ja, spel är det som gäller. Krav på grafikinställningarna? Ja, vad ska man säga. Vill ju helst spela på det högre grafikinställningarna, ser fram emot att spela Tomb Raider som kommer ut i början av nästa månad (http://www.tombraider.com) Vet dock inte vad som krävs för att kunna spela det med bra grafik.

All denna information känns väldigt "klumpigt" men jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva. Är väldigt tacksam över all hjälp jag får!

Permalänk
Medlem

Skrämde jag iväg alla nu med min okunnighet? Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaduu:

Skrämde jag iväg alla nu med min okunnighet? Haha

Ett gtx 660ti passar bra;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ett gtx 660ti passar bra;)

Okey, skulle du kunna länka en sån? Det känns som om att det finns otroligt många olika gtx 660ti, jag kanske är helt ute och cyklar.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaduu:

Okey, skulle du kunna länka en sån? Det känns som om att det finns otroligt många olika gtx 660ti, jag kanske är helt ute och cyklar.

Tack!

köp typ asus,msi eller gigabyte. de ska funka bra och vara tysta

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370115 Om ljudnivå inte är viktigt, välj detta. Ganska tyst men det finns tystare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1354376 Om du vill ha ett väldigt tyst kort.
Välj det billigaste. Du kommer ändå inte överklocka, right?

Permalänk
Permalänk
Medlem

wow vad dom har blivit billigare sen dom kom ut, visste inte att det hade gått ner i pris skulle ha väntat :-/

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

oj märkte just att det inte var TOP versionen

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Det lutar mot http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-204...

Tack så hemskt mycket för all hjälp!

Och nej, ingen överklockning, då jag inte ens vet vad det är haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaduu:

Det lutar mot http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-204...

Tack så hemskt mycket för all hjälp!

Och nej, ingen överklockning, då jag inte ens vet vad det är haha!

Okej! Om du inte ska överklocka(trimma kortet) är det inte så värt att köpa asus kortet. Men det är upp till dig. Asus kortet är ändå tystare;) Dessutom kan du skryta om att du har ett grafikkort med TVÅ fläktar!:D:D

EDIt: Kom ihåg att använda esd armband vid montering. Och läs manualen! Annars är det ganska lätt att byta: Det gamla ut och det nya in. Kablarna där de passar;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Okej! Om du inte ska överklocka(trimma kortet) är det inte så värt att köpa asus kortet. Men det är upp till dig. Asus kortet är ändå tystare;) Dessutom kan du skryta om att du har ett grafikkort med TVÅ fläktar!:D:D

EDIt: Kom ihåg att använda esd armband vid montering. Och läs manualen! Annars är det ganska lätt att byta: Det gamla ut och det nya in. Kablarna där de passar;)

Så du skulle rekommendera det första kortet du länkade istället? Känner verkligen inte för att betala mera för att kunna skryta över fläktar

Får låna med mig ett esd armband från skolan innan jag monterar kortet

Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaduu:

Så du skulle rekommendera det första kortet du länkade istället? Känner verkligen inte för att betala mera för att kunna skryta över fläktar

Får låna med mig ett esd armband från skolan innan jag monterar kortet

Tack igen!

Asus kortet är lite snabbare och tystare men dyrare. Du kan ju sälja ditt nuvarande kort för att jämna ut skillnaden.
Personligen skulle jag köra på asus kortet då det är lite tystare och jag vill ha en tyst dator men du kommer bli lika nöjd vad du än köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Asus kortet är lite snabbare och tystare men dyrare. Du kan ju sälja ditt nuvarande kort för att jämna ut skillnaden.
Personligen skulle jag köra på asus kortet då det är lite tystare och jag vill ha en tyst dator men du kommer bli lika nöjd vad du än köper.

Tack tack, får se vad det blir

Permalänk

Jag skulle gå på ett 7950 och överklocka det ganska mycket vilket är möjligt på de flesta varianter. 40% mer är ofta inget problem Mer prestanda för pengarna om man jämför med ett 660ti.

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaduu:

Tack tack, får se vad det blir

Hej jag undrar om grafikkortet får plats i chassit, har nämligen likadan dator som dig och ska också köpa ett asus gtx 660 ti. Skulle vara jättebra om du kunde säga vilka mått ditt grafikkort hade. Svara gärna snabbt på det här eftersom jag ska köpa ett snart

Skickades från m.sweclockers.com