Muskampen 2025: Segraren korad!

HJÄLP! kunniga datormänniskor kolla hit!

Permalänk

HJÄLP! kunniga datormänniskor kolla hit!

jag har ett STORT problem.. någon månad innan jul så började min dator krångla, jag kör på 3st 27" samsung led och såklart så kör jag eyefinity och de har funkat perfekt till just en månad innan jul.

PROBLEMET: från ingenstans så uppstår ibland en "reva" i skärmen och under den "revan" så hänger inte riktigt grafiken med. nu tänker ni säkert, hans grafikkort är säkert sönder. NEJ, jag bytte ut mitt grafikkort och uppgraderade dem till dubbla 7950 powercolor 3gb och problemet kvarstod. så jag provade att byta processor (lånade av en polare) men problemet kvarstod. och eftersom de inte va grafikkorten eller processorn så bytta jag ut moderkortet nu idag. PROBLEMET KVARSTÅR!..

"REVAN" går vertikalt över EN skärm och uppstår IBLAND. det är alltid på olika ställen och på olika skärmar så det är inte skärmarna eller kablarna. "revan" uppstår när jag kollar film, surfar på internet och när jag spelar så det är inte bara på ett av spelen som det uppstår om ni tror att ett spel är konstigt installerat eller något sånt.

jag har nu i princip bytt ut hela datorn och problemet kvarstår och jag har ingen jävla aning om vad det kan vara och det börjar fan gå mig på nerverna.

så snälla hjälp mig eller kom med förslag om vad det kan vara för fel.

snälla snälla hjälp mig // martin

Permalänk
Medlem

Välkommen till screentearing :D.

Dina skärmar är sånna där med foten på höger sida om skärmen va? 120hzare om jag inte misstar mig? ;).

EDIT: Sånna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jaldefors:

jag har ett STORT problem.. någon månad innan jul så började min dator krångla, jag kör på 3st 27" samsung led och såklart så kör jag eyefinity och de har funkat perfekt till just en månad innan jul.

PROBLEMET: från ingenstans så uppstår ibland en "reva" i skärmen och under den "revan" så hänger inte riktigt grafiken med. nu tänker ni säkert, hans grafikkort är säkert sönder. NEJ, jag bytte ut mitt grafikkort och uppgraderade dem till dubbla 7950 powercolor 3gb och problemet kvarstod. så jag provade att byta processor (lånade av en polare) men problemet kvarstod. och eftersom de inte va grafikkorten eller processorn så bytta jag ut moderkortet nu idag. PROBLEMET KVARSTÅR!..

"REVAN" går vertikalt över EN skärm och uppstår IBLAND. det är alltid på olika ställen och på olika skärmar så det är inte skärmarna eller kablarna. "revan" uppstår när jag kollar film, surfar på internet och när jag spelar så det är inte bara på ett av spelen som det uppstår om ni tror att ett spel är konstigt installerat eller något sånt.

jag har nu i princip bytt ut hela datorn och problemet kvarstår och jag har ingen jävla aning om vad det kan vara och det börjar fan gå mig på nerverna.

så snälla hjälp mig eller kom med förslag om vad det kan vara för fel.

snälla snälla hjälp mig // martin

Kör du med v-sync på eller av?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Av kör han med, det är screentearing vi snackar. Mars pannkaka in i grafikkontrollpanelen och ändra till 60hz fram och sen tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

*Korspost, tråd låst. Även dålig rubrik.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.