Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Varför har ingen ens frågat om nätagget??
Vilket nätagg har du och hur gammalt är det?

Kunde inte se på nätagget, fanns inget namn där.. men det är nyligen köpt för en månad eller så.
Ska testa ett gammalt snart och se om det går igång då.

Om jag har rätt så tror jag nätagget är på 500w

Permalänk
Skrivet av ARICE:

det låter som det är PSU problem, om du inte får nåt i bildskärmen så misstänker jag också att din nätagriggat har pajjat

Jag får ju igång i början, men om det har pajjat borde det inte lukta ganska illa? men det beror ju helt klart på vad som har pajjat på den såklart.

Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Kan inte vara så att det av någon anledning sitter nånting som inte brukar sitta i nån USB-port? Hade själv problem att starta datorn när min Android lur satt i, gick inte förbi POST osv, har själv ett Asus P8Z77-V-LE (extremt snarlikt moderkort).

Haha, nej tyvärr så hade jag bara in Bildskärmssladden, och strömsladden och startade datorn.. och vid ett annat tillfälle så har jag haft Bild/Ström/Tangent Men hursomhelst så va det inte problemet i detta fallet.. Jag förstår vad du menar dock jag hade det problemet på en jättegammal laptop >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazingyo:

Kunde inte se på nätagget, fanns inget namn där.. men det är nyligen köpt för en månad eller så.
Ska testa ett gammalt snart och se om det går igång då.

Om jag har rätt så tror jag nätagget är på 500w

Bara för att du köpte det för en månad sedan betyder inte det att det är bra.
Kolla upp vad det heter, du bör ju ha sparat kvittot?
Annars står det på sidan vad det heter...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Bara för att du köpte det för en månad sedan betyder inte det att det är bra.
Kolla upp vad det heter, du bör ju ha sparat kvittot?
Annars står det på sidan vad det heter...

Menar att jag köpte det för en månad sen, borde inte gå sönder så snabbt
Enda namnet på produkten som jag hittade va " A Chieftec smart series "
Jag hittade tyvärr inte kvittot.
Tog ut nätagget och kollade runt på det och det där va det enda som stod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazingyo:

Menar att jag köpte det för en månad sen, borde inte gå sönder så snabbt
Enda namnet på produkten som jag hittade va " A Chieftec smart series "
Jag hittade tyvärr inte kvittot.
Tog ut nätagget och kollade runt på det och det där va det enda som stod.

Om du inte har kvittot så kan det ju bli problem om du måste byta ut det.
Nu vet inte jag hur bra Chieftech är, men jag har åtminstone inte hört något negativt om dem.
Dock så kan du ju ha fått ett måndagsex som är trasigt ifrån början. Det bästa är att prova med ett annat nätagg, helst ett du vet fungerar.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Nu vet inte jag hur bra Chieftech är, men jag har åtminstone inte hört något negativt om dem.
Dock så kan du ju ha fått ett måndagsex som är trasigt ifrån början. Det bästa är att prova med ett annat nätagg, helst ett du vet fungerar.

Japp, fixas imorgon och sen återkommer jag med svar

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Att byta nätagg fungerade ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazingyo:

Att byta nätagg fungerade ej

Om du har inbyggt grafikkort på moderkortet, så skulle du kunna testa att koppla ur grafikkortet och koppla in skärmen i det inbyggda.
Felsök dina delar, koppla ur alla usb anslutna delar.
Plocka ur extra hårddiskar, alla minnen utom ett, byt plats på minnet och testa båda var för sig.
Kan inte komma på något mer för stunden.

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker att det låter som att din hårddisk har dött (mest för att det verkar som att datorn går igenom POST). Identifieras hårddisken i BIOS? Om du inte vet hur du kommer in i BIOS är det bara att läsa manualen till moderkortet. Där bör det stå ganska utförligt om hur det fungerar.

Permalänk
Skrivet av Hittebarnet:

Jag tycker att det låter som att din hårddisk har dött (mest för att det verkar som att datorn går igenom POST). Identifieras hårddisken i BIOS? Om du inte vet hur du kommer in i BIOS är det bara att läsa manualen till moderkortet. Där bör det stå ganska utförligt om hur det fungerar.

Jo det va så att hårddisken hade dött, testade den på en annan dator

Vill tacka dig och alla andra i den här tråden för att ni är så gulliga och hjälper