Tekniker på Danske Bank: "Våra tekniker vet inte vad som är felet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

I Chrome fungerar det inte, eftersom java kräver en 64-bitarswebbläsare. I Safari kan jag logga in, osv, men rutan man fyller i kod i för att skicka iväg betalningar går inte att skriva i. Överväger starkt att byta bank eftersom min primära plattform är OS X. Skulle kunna Virtualboxa Windows-installation... Lite som att skjuta rådjur med stridsvagn.

Det är exakt samma problem som jag har nu, det har dock varierat lite genom åren. Chrome fungerar som sagt inte häller. Som salt på såren har jag även ICA banken vilket fungerar helt underbart oavsätt webläsare, oberativsystem och helt utan plugins. Undrar vad danskarna sysslar med.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Det enda som funkar med OS X verkar vara Firefox. Känns rätt så uselt att vara tvungen att ha tre olika webbläsare för att genomföra någon form av transaktion över nätet.

Hade vi inte haft anställningar inom koncernen hade vi nog bytt bank. Rätt trött på IT-strulet.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF750, 34”
#2: 5700X3D, 4070 Ti Super, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Har som SmOOthy åvan Ica banken och det kvittor vilken webläsare på vilket OS, det funkar!

Har även Nordea vilket också fungerar tillfredtällande... gillar Ica banken bättre

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så har danske bank en gudomlig mobil app som man kan överföra mellan sina egna konton on the fly utan kodbox. Sedan går det även att paya räkningar via den men då krävs kodbox

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

Det är exakt samma problem som jag har nu, det har dock varierat lite genom åren. Chrome fungerar som sagt inte häller. Som salt på såren har jag även ICA banken vilket fungerar helt underbart oavsätt webläsare, oberativsystem och helt utan plugins. Undrar vad danskarna sysslar med.

Kan du rekommendera ICA Banken?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mechersmith:

Å andra sidan så har danske bank en gudomlig mobil app som man kan överföra mellan sina egna konton on the fly utan kodbox. Sedan går det även att paya räkningar via den men då krävs kodbox

Är det inte så med alla banker nu? Vet att med Swedbank kan jag skicka pengar mellan mina konton genom att använda appen och min personliga kod.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blomqvist:

Jag kan rekommenadera SBAB om man ska ha ett enkelt sparkonto med den bästa räntan på marknaden ^^

Permalänk
Skrivet av anon121881:

Jag kan rekommenadera SBAB om man ska ha ett enkelt sparkonto med den bästa räntan på marknaden ^^

Det har jag. Tyvärr är räntan inte den bästa, och varierar kraftigt - deras sida är dock helt okay! Smidigt med BankID-login.

Visa signatur

Citera, tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blomqvist:

Det har jag. Tyvärr är räntan inte den bästa, och varierar kraftigt - deras sida är dock helt okay! Smidigt med BankID-login.

OKej^^ Ja men det du får med dom finns det ju ingen annan bank som kan hålla.. Visst ränta är sådär just nu men ligger fortfarande över alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mechersmith:

Finns det någon bank som inte har de funktionerna?
Danske banks app till iPad är däremot riktigt riktigt bra!

Skrivet av blomqvist:

Kan varmt rekommendera ICA-banken. Man har dock en koddosa som kräver att man stoppar in kortet vilket inte är hela värden. Dock så behöver du även använda dosan för att betala saker på internet. Tex om du inpulsköper någonting från jobbet och vill betala med kort kan det bli problem då man behöver säkerhetsdosan för att godkänna transaktionen.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

Kan varmt rekommendera ICA-banken. Man har dock en koddosa som kräver att man stoppar in kortet vilket inte är hela värden. Dock så behöver du även använda dosan för att betala saker på internet. Tex om du inpulsköper någonting från jobbet och vill betala med kort kan det bli problem då man behöver säkerhetsdosan för att godkänna transaktionen.

Åh, fy. Dessa jävla bankdosor kan gå och självdö. Tycker ett godtyckligt lösenord räcker minst lika bra.

Visa signatur

Citera, tack!

Permalänk
Avstängd

Kan vara så att ISP i Sverige tycker inte om Danmark (inte illa menat) och då ger den sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Åh, fy. Dessa jävla bankdosor kan gå och självdö. Tycker ett godtyckligt lösenord räcker minst lika bra.

Du är inte så rädd om dina pengar hör jag

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Du är inte så rädd om dina pengar hör jag

Jo, det är jag absolut. Men när jag betalar över nätet tycker jag att ett 15+ tecken långt lösenord räcker. Ska det krävas dosa bör det gå att koppla en mobilapp till det.

Dosa för att använda sig av bankens tjänster på bankens sida är befogat.

Visa signatur

Citera, tack!

Permalänk
Medlem

Det verkar inte fungera på linux heller.

Startade just ett nytt AB och skulle betala en faktura, insåg tillsammans med telefonsupporten att deras företagstjänst "district" för att hantera konton inte fungerar på linux (ubuntu) och jag har inga andra datorer. Blev lite deppig. Ska man behöva byta bank det första man gör när man har startat ett nytt AB?