Scanner: Primax 4800, drivrutiner etc?

Permalänk
Medlem

Scanner: Primax 4800, drivrutiner etc?

Jag fick med en scanner när jag köpte datorn för ca 1 och ett halft år sedan.

Fick för mig att pröva den idag. Hittade drivrutiner till den på www.driverguide.com

Men nu när jag scannar så känns de som att de är drivrutinen som sätter begränsningarna för hur bra bilder jag kan få.

Den ska tydligen klara av upp till 4800 dpi som ska vara rätt bra men vissa av bilderna blir inge bra.

Testat både imaging och photoshop 7.0 men eftersom de använder samma "plug-in" för att scanna och den verkar begränsa så spelar de ingen roll vilket program jag kör.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en sån själv som jag putsade av och skulle installera.
Det fanns förstås inga drivare för varken W2K el. XP så det sket sig

Det är ju ingen superscanner direkt så förvänta dig inga mirakel men att scanna i 4800 är overkill då optiken är på 300dpi.

Visa signatur

Thank You People!

Permalänk
Medlem

Steponit>> Drivrutiner till scannern finns på www.driversguide.com den funkar för mig, jag kör på w2k. Tror även de fanns drivrutiner för xp.

Min fråga kanske mera rörde hur jag ska få bättre kvalié på de jag scannar, får väl pröva mig fram lite.

Men de kändes som att pluggen var en flaskhals.

Permalänk
Medlem

Har nu också testat med drivare från DG och jag måste hålla med dig, dom är inte bra. Det blir bilder men mer är det inte. Långt ifrån orginaldrivarna till 98:an. Det går inte ens att fixa till det med Photoshop efteråt.

Visa signatur

Thank You People!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steponit
Har en sån själv som jag putsade av och skulle installera.
Det fanns förstås inga drivare för varken W2K el. XP så det sket sig

Det är ju ingen superscanner direkt så förvänta dig inga mirakel men att scanna i 4800 är overkill då optiken är på 300dpi.

Drivrutinerna för NT4 funkar alderles utmärkt till NT5/5.1 (2K/XP)

Har själv en Primax D600