Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

+15 C This is as warm as it gets in Finland, so we'll start here. People in Spain wear winter-coats and gloves. The Finns are out in the sun, getting
a tan.

+10 C The French are trying in vain to start their central heating. The Finns plant flowers in their gardens.

+5 C Italian cars won't start, The Finns are cruising in cabriolets.

0 C Distilled water freezes. The water in Vantaa river (in Finland) gets a little thicker.

-5 C People in California almost freeze to death. The Finns have their final barbecue before winter.

-10 C The Brits start the heat in their houses. The Finns start using long sleeves

-20 C The Aussies flee from Mallorca. The Finns end their Midsummer celebrations. Autumn is here.

-30 C People in Greece die from the cold and disappear from the face of the earth. The Finns start drying their laundry indoors.

-40 C Paris starts cracking in the cold. The Finns stand in line at the hotdog stands.

-50 C Polar bears start evacuating the North Pole. The Finnish army postpones their winter survival training awaiting real winter weather.

-60 C Korvatunturi (the home for Santa Claus) freezes. The Finns rent a movie and stay indoors.

-70 C The false Santa moves south. The Finns get frustrated since they can't store their Kossu (Koskenkorva vodka) outdoors. The Finnish army goes out on winter survival training.

-183 C Microbes in food don't survive. The Finnish cows complain that the farmers' hands are cold.

-273 C ALL atom-based movent halts. The Finns start saying "Perkele, it's cold outside today.

-300 C Hell freezes over, Finland wins the Eurovision Song Contest.

gammal men kom och tänka på den =D

Haha klockren! Ja, man är ju trots allt halvfinne till blodet så

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har tydligen skrivit en massa kommentarer på Facebook till mina vänner/sidor där jag länkar till en video med rubriken "0MG!!! This is what H4ppened to His 3x Girlfriend - She couldnt walk prop3rly for months"

Kul att radera alla kommentarer för hand... not

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jasså är det du som gjort det.. Eller nej vänta, inte du.. Bara din användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det har ju varit värme nu några dagar, åtminstone här i medelpad. Runt nollgradigt, man kan ju gå ut och hämta vet i shorts, t-shirt och foppatofflor och grannen står ute och grillar på altanen. Härligt varmt.

Där jag bodde innan, där hade jag en granne som alltid drog på sig shortsen när det blev en 5/10+ grader ute. Slog aldrig fel. Så när man såg honom med shorsten på ute på altan med bar överkropp efter en lång kall vinter, ja då visste man att våren var på intågande. Ett gott tecken.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jasså är det du som gjort det.. Eller nej vänta, inte du.. Bara din användare.

Såg att det var fler än jag som hade gjort det på Sweclockers FB sida, så jag slapp skämmas ensam iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Där jag bodde innan, där hade jag en granne som alltid drog på sig shortsen när det blev en 5/10+ grader ute. Slog aldrig fel. Så när man såg honom med shorsten på ute på altan med bar överkropp efter en lång kall vinter, ja då visste man att våren var på intågande. Ett gott tecken.

Min granne är likadan, fast han går i shorts när det är 5-!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

Shorts är kung ju, lätt ett av de bästa plaggen som gjorts!

Förr i tiden när jag levde singellivet var det alla elementen på max som gällde och 3 st servrar som stod på hela tiden vilket resulterade i 26-27 grader inne, perfekt när man kom hem från jobbet och bara dra på sig shortsen, en tisha och börja slappa framför datorn!

Förövrigt så är livet rätt bra nu, snart frisk från en förkylning och lite sol och ett par plus ute visar att det faktiskt finns ett hopp om vår och sommar även iår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Shorts är kung ju, lätt ett av de bästa plaggen som gjorts!

Förr i tiden när jag levde singellivet var det alla elementen på max som gällde och 3 st servrar som stod på hela tiden vilket resulterade i 26-27 grader inne, perfekt när man kom hem från jobbet och bara dra på sig shortsen, en tisha och börja slappa framför datorn!

Förövrigt så är livet rätt bra nu, snart frisk från en förkylning och lite sol och ett par plus ute visar att det faktiskt finns ett hopp om vår och sommar även iår.

Har en idrottslärare som jag aldrig sett i annat än shorts under dom lite 2½ åren jag gått på skolan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hmm, ska eventuellt vara värd åt en spanjor vecka 11 och 12. Fanns tre att välja mellan och en hette Pedro, skulle aldrig gå att välja honom, skulle inte kunna hålla mig för skratt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hmm, ska eventuellt vara värd åt en spanjor vecka 11 och 12. Fanns tre att välja mellan och en hette Pedro, skulle aldrig gå att välja honom, skulle inte kunna hålla mig för skratt

Vote for pedro!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem

Var och kikade på min nya mc-parkering jag fick tillgång till idag i ett centralgarage. Platsen kunde nog inte varit värre. Det är gjort som en ruta mellan pelare med ett lågt stängsel av stänger. Precis vid öppningen in det står ett cykelställ så om någon ställer en cykel längst ut i cykelstället är öppningen helt blockerad och man måste hålla på bära runt cyklar för att komma in/ut. :/

Glad att jag har parkering åt hojen nu iaf. Ska köra ner den från päronen så snart vädret är dugligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Vote for pedro!

Hehe, precis det jag tänkte på
Men pratade med cheferna idag och fick nej från dom, så det blir ingen Pedro inneboende hos mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Läppjar en Guiness o har en nyköpt whisky flaska av kvalisorten Dalwhinnie, me like efter en hård vecka i flyttandets tecken. Äntligen fått internet igen o ledig imorn, med första lediga dagen på 2 veckor. Livet är väldigt gött nu när man kan slappa o tagga ner lite Trevlig helg på er gott folk

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sitter ensam på The Green Lion Inn (pub) i Malmö. Astråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Sitter ensam på The Green Lion Inn (pub) i Malmö. Astråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Gå hem och sätt dig vid datorn istället

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Gå hem och sätt dig vid datorn istället

Frestelsen för en öl blev förstor ikväll :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Frestelsen för en öl blev förstor ikväll :).

Skickades från m.sweclockers.com

Går att dricka öl hemma framför datorn också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Går att dricka öl hemma framför datorn också

Eller Trocadero.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag själv på Bishop Arms. Lite bättre :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltså tjejer hur tänker de egentligen. Jag får nästan dagligen mail från en tjej som söker jobb, många skickar med foton berättar om sitt liv etc, men ingen skriver något om de har en pojkvän eller ej. Hur tusan tror de då att jag ska kunna veta om det är värt att ta in dem på en arbetsintervju eller ej?

Skämt åsido, men jag är trött på dagens arbetsmarknad. Vissa som jag har arbete och sliter ut oss, andra saknar arbete skulle göra vad som helst för att få ett arbete, men det finns inte pengar att anställa dem, så istället får de gå hemma och må dåligt och samtidigt ekonomiskt belasta oss andra med arbete. Jag tror faktisk att jag håller på att bli kommunist när arbetssituationen är såhär..

På mitt första jobb så hade man överbemanning, liksom om någon var sjuk så skulle det finnas en resurs som kunde ta dennas plats. Inte som det är idag när man ska arbeta som om någon i gruppen vore borta heltid och när någon verkligen blir sjuk, ja då är det inte roligt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Vill halshugga grannens hund (När jag tänker efter gäller detta nog de flesta dumhundar i kvarteret)

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

vad är det med allt folk som tror att bara för att man är på ett ställe där det springer mycket folk, så SKA man vara social? och är man inte det så är man the big bad wolf, den otrevlige och den sure.
finns ju vissa ställen där man nästan måste vara social, typ på jobbet osv, men jag tänker mest på ställen som tex gymmet.
går man bara dit för att träna och sedan gå hem utan att ens titta på någon annan, då är detta en döds synd, speciellt efter man har svarat vänligt på någon fråga och sen inte vill prata nått mer med människan, veta hela människans livs historia eller lära känna.
vissa människor borde verkligen ta och tänka ett varv till, vart de befinner sig och att alla inte är lika.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hmm, är nog lite elak mot klasskamrater. . Hatar det men kan inte sluta. .

Och sen är jag så jävla deprimerad över skolan. .. såååå segt.. tips? Går i 6:an..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vad är det med allt folk som tror att bara för att man är på ett ställe där det springer mycket folk, så SKA man vara social? och är man inte det så är man the big bad wolf, den otrevlige och den sure.
finns ju vissa ställen där man nästan måste vara social, typ på jobbet osv, men jag tänker mest på ställen som tex gymmet.
går man bara dit för att träna och sedan gå hem utan att ens titta på någon annan, då är detta en döds synd, speciellt efter man har svarat vänligt på någon fråga och sen inte vill prata nått mer med människan, veta hela människans livs historia eller lära känna.
vissa människor borde verkligen ta och tänka ett varv till, vart de befinner sig och att alla inte är lika.

Lider med dig. Ogillar folk som står och snackar konstant på gymmet och inte faktiskt tränar. Sällan jag öppnar munnen för att säga något när jag är på gymmet. Tycker att folk sätter alldeles för stor vikt vid att allt måste vara så socialt hela tiden, varför inte bara slappna av och kanske vara lite asocial för en gångs skull och sköta sitt eget jobb liksom?

Skrivet av Whine:

Hmm, är nog lite elak mot klasskamrater. . Hatar det men kan inte sluta. .

Och sen är jag så jävla deprimerad över skolan. .. såååå segt.. tips? Går i 6:an..

Skickades från m.sweclockers.com

Försök sluta. Att vara elak mot folk kommer inte ta dig långt i världen.
Är du skoltrött redan nu så har du väl lite problem skulle jag väl vilja säga. Du har lite drygt tre månader kvar av sexan, sedan tre år på högstadiet och ytterligare tre år på gymnasiet och sedan förmodligen tre till fem år till på högskola eller universitet. Bara att bita ihop och försöka hitta något som är kul med skolan, det finns, jag lovar.

Själv så är jag lite besviken på mig själv över att jag aldrig sett The Big Bang Theory tidigare. Såg precis klart första säsongen som jag började på i fredags kväll och jäklar vad bra det är. Bästa serien jag sätt, definitivt. Passar mig bra, sympatiserar med Sheldon ganska ofta och nu under dom sista avsnitten kom jag på att han har en dubbelgångare som brukar vara på mitt gym ibland.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Lider med dig. Ogillar folk som står och snackar konstant på gymmet och inte faktiskt tränar. Sällan jag öppnar munnen för att säga något när jag är på gymmet. Tycker att folk sätter alldeles för stor vikt vid att allt måste vara så socialt hela tiden, varför inte bara slappna av och kanske vara lite asocial för en gångs skull och sköta sitt eget jobb liksom?

Försök sluta. Att vara elak mot folk kommer inte ta dig långt i världen.
Är du skoltrött redan nu så har du väl lite problem skulle jag väl vilja säga. Du har lite drygt tre månader kvar av sexan, sedan tre år på högstadiet och ytterligare tre år på gymnasiet och sedan förmodligen tre till fem år till på högskola eller universitet. Bara att bita ihop och försöka hitta något som är kul med skolan, det finns, jag lovar.

Själv så är jag lite besviken på mig själv över att jag aldrig sett The Big Bang Theory tidigare. Såg precis klart första säsongen som jag började på i fredags kväll och jäklar vad bra det är. Bästa serien jag sätt, definitivt. Passar mig bra, sympatiserar med Sheldon ganska ofta och nu under dom sista avsnitten kom jag på att han har en dubbelgångare som brukar vara på mitt gym ibland.

Ja, blir förhoppningsvis bättre när jag byter skola. Ska in till stan/högstadiet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är så arg på radiotjänsten att jag grinar om det på sociala medier

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Är så arg på radiotjänsten att jag grinar om det på sociala medier

Äsch säg att du har en tele med windows phone 8. Då kan dem ju inte tvinga dig att betala då de aktivt hindrar folk med wp8 att ta del av materialet då det inte är "attraktivt" att göra appar till den plattformen. Public diservice at it's peak!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Äsch säg att du har en tele med windows phone 8. Då kan dem ju inte tvinga dig att betala då de aktivt hindrar folk med wp8 att ta del av materialet då det inte är "attraktivt" att göra appar till den plattformen. Public diservice at it's peak!

SVTPlay för WP8 är påväg. April tydligen.

Det går tydligen bra nu när fler ska betala..

Skrivet av Anders Herbert:

Windows Phone och som det ser ut just nu kan SVT Play fungera i telefonerna senare i vår, förmodligen någon gång i april.
På grund av skillnader mellan Windows Phone 8 och tidigare versioner av operativsystemet kommer SVT Play bara att fungera i Windows Phone 8, inte Windows Phone 7, 7.5 eller 7.8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska absurt. 2076kr/år, och jag som student har en inkomst på 10500kr per år. Alltså ska en femtedel av min inkomst gå till tv-licens.

Kom nu inte och säg att vi studenter får skita i att ha telefon, dator och TV för man bör nog ha åtminstone en av dom tre sakerna i dagens samhälle.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är förövrigt lite sur på några av mina klasskamrater...
Here's the story.

En tjej i min klass har skadat knät och går med kryckor.
När vi ska gå till en lektion erbjuder jag mig att bära hennes böcker, eftersom det är lite jobbigt när man går med kryckor.
Så vi börjar gå mot salen och på vägen möter vi några andra från vår klass. Då utbrister en av dom, "Äru' hennes bitch elläh?!?"
Asså, vafan. Det är tydligen inte okej att hjälpa till...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz