SweClockers drop!

Ny mobil ska inhandlas, men vilken?

Permalänk

Ny mobil ska inhandlas, men vilken?

Tjena gott folk!

Börjar bli sugen på en ny telefon!

Sitter just nu med en Sony Ericsson Xperia Arc. Den är väll helt okej o gör sitt, men är ute efter en ny mobil med mer "kräm" i så att säga.

Surfar väldigt mycket, spelar spel o så. Sitter även o kollar på Livestreams med telefonen.

Bra batteritid är också ganska viktigt, vill helst inte behöva ladda den efter 5-6 timmars användade, tex lyssna på musik via internet.
Har dock väldigt dåligt koll på vad som är aktuellt i dagsläget, vad som är bra osv.

Är då självklart att jag vänder mig till Sweclockers!

Permalänk

Samsung Galaxy S3 skulle nog passa dig som handen i handsken!
Den har bra "kräm" med sin Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9 processor vilket gör att alla spel flyter på bra.
Stor, väldigt skarp skärm (720 x 1280 pixlar, 4.8") som är perfekt om man surfar mkt eller tittar på film/Livestreams.
Den har även ett Li-Ion 2100 mAh batteri som ger mkt lång batteritid.

Det är ett helt annat "flyt" i galaxy s3 jämfört med alla andra android telefoner jag har testat, Enda android telefonen jag haft som känns lika bra optimerad som en Iphone.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Åk ut till närmsta elektronik-kedja och pilla är väl mitt råd.

Men jag är störtnöjd med min iPhone 5 och jag kommer från Android men blev aldrig kompis med vissa aspekter av operativsystemet.

Så ut och kolla och sen kan man läsa sig till lite på diverse hemsidor som även testar batteritiden

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Medlem

skulle invänta en test av Htc One, den verkar som gjord för kräm och har enligt utsago riktigt bra ljud.

batteritid är mer osäkert än dock, det är en riktig best med väldigt tunn profil, det brukar inte gå så bra ihop. men vem vet..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Invänta också Samsung Galaxy S4 som kommer presenteras nu i mars, den kan också vara något att iakta!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd

Galaxy S4 om du kan vänta lite

Permalänk
Entusiast

Personligen tror jag att Samsungs telefoner är lite väl överskattade. Visst är dem bra på alla sätt och vis.
Men lyft dem inte till skyarna innan du har tittat lite mer på andra. Samsung har ju fått en massa medial uppmärksamhet tack vare rättegångarna mot Apple. Folk gör en "Apple" med Samsung: Överskattar dem bara för att alla andra gör det. Folk är folk: Följer strömmen och vill inte välja själv

Personligen gillar jag Sonys utbud av Android-enheter.
T.ex: Xperia Z: http://www.sonymobile.com/gb/products/phones/xperia-z/

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Personligen tror jag att Samsungs telefoner är lite väl överskattade. Visst är dem bra på alla sätt och vis.
Men lyft dem inte till skyarna innan du har tittat lite mer på andra. Samsung har ju fått en massa medial uppmärksamhet tack vare rättegångarna mot Apple. Folk gör en "Apple" med Samsung: Överskattar dem bara för att alla andra gör det. Folk är folk: Följer strömmen och vill inte välja själv

Personligen gillar jag Sonys utbud av Android-enheter.
T.ex: Xperia Z: http://www.sonymobile.com/gb/products/phones/xperia-z/

HTC One har bättre skärm och SoC än Xperia Z vilket är lite synd då jag tycker den är snyggare än HTC One, och så är jag osäker om de använder sig av samma beläggning på aluminiumet som tex iPhone 5 som repas otroligt lätt.

Det är väl det som tar emot om jag ska köpa en Xperia Z men kommer vänta till Samsung visar upp sin innan ett köp, annars är det risk för ångest attack om det skulle vissa sig vara intressant

Permalänk

Tackar för svaren!

Blir nog att vänta ett tag tills den nya Samsungen släpps så man kan jämföra lite mer.

Ska försöka hålla koll här i tråden, då det lär komma den infon man behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holydwarf:

Tackar för svaren!

Blir nog att vänta ett tag tills den nya Samsungen släpps så man kan jämföra lite mer.

Ska försöka hålla koll här i tråden, då det lär komma den infon man behöver

Har själv en S3 och kan iofs rekommendera den starkt men samtidigt är det kanske lite "dumt" att inte vänta på S4 som ju presenteras nästa vecka. Om inte annat så lär väl priset dyka lite på S3 då.
HTC One verkar också vara en riktigt grym lur.

Permalänk
Medlem

Nexus 4 är ju en väldigt trevlig telefon också.
Padfone kan väl vara värt att kolla på också, så kan du docka den för att spela på platta samt ladda telefonen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Håller med Rydisen om att padphone 2 kan vara någon iom den extra batteritiden via plattan. Jag tycker själv att batteritid är ett problem så från den aspekten är nog Note 2 den som ligger bäst till. Är ju tal om att Motorola ska lansera något nytt i maj också och de brukar ju ha ett Maxx-alternativ med ett massivt batteri.

Även om jag gillar de senaste lurarna såsom Xperia Z och HTC One så kommer det antagligen inte bli några underverk när det kommer till batteritid med 1080p-upplösning och 4G...

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holydwarf:

Tjena gott folk!

Börjar bli sugen på en ny telefon!

Sitter just nu med en Sony Ericsson Xperia Arc. Den är väll helt okej o gör sitt, men är ute efter en ny mobil med mer "kräm" i så att säga.

Surfar väldigt mycket, spelar spel o så. Sitter även o kollar på Livestreams med telefonen.

Bra batteritid är också ganska viktigt, vill helst inte behöva ladda den efter 5-6 timmars användade, tex lyssna på musik via internet.
Har dock väldigt dåligt koll på vad som är aktuellt i dagsläget, vad som är bra osv.

Är då självklart att jag vänder mig till Sweclockers!

Någon form av platta är inte att tänka på? (iPad mini?)

Annars är väl IPhone 5 det givna valet. Kommer väl 5s inom en framtid, men skall du ha luren nu...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

S3 eller S4, HTC ONE, Sonys nya Z, Nexus 4. Alla med grym prestanda och en del av dem med 4G.

Permalänk
Medlem

Nexus 4 / iPhone 5 / vänta på SGS4

Permalänk
Medlem

Xperia Z är nog riktigt trevlig, om du har tid att vänta så kommer Galaxy S4 om ett par månader. Mina fem ören.

Permalänk
Medlem

Asus padpone infinity verkar ju också vara en trevlig lur

Permalänk

Tackar väldigt mycket för alla svar, ska ta o kika igenom / kolla affären/polare o känna på mobilerna