Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Arma 3 - Dayz

Just nu behöver man Arma 2 och någon annan expansion pack för att spela Dayz. Nu när Arma 3 kommer ut, kommer man behöva köpa Arma 3 för att kunna spela det då eller är det fortfarande Arma 2 som gäller?

Permalänk

Det kommer komma en standalone version av DayZ.

Permalänk
Skrivet av Billström:

Det kommer komma en standalone version av DayZ.

Huh?

Allt jag behöver veta just nu är om jag borde köpa Arma 2 för att spela DayZ eller om jag ska köpa Arma3...

Eller menar du "Standalone" som att det kommer bli sitt eget spel? När i så fall?

Permalänk
Skrivet av Nr1Result:

Huh?

Allt jag behöver veta just nu är om jag borde köpa Arma 2 för att spela DayZ eller om jag ska köpa Arma3...

Eller menar du "Standalone" som att det kommer bli sitt eget spel? När i så fall?

Ja, snart.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, snart.

Okej, vad kommer det att kosta? Kommer det vara gratis? Ifall det kostar, kommer det vara värt att köpa Arma 2: Complete Collection på steam för 150 kr eller blir det billigare med att bara skaffa DayZ?
Ifall DayZ inte är gratis, och man köper Arma 2 och spelar det på det sättet, kommer det tilläggas några kostnader för att få DayZ när det är "standalone?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Okej, vad kommer det att kosta? Kommer det vara gratis? Ifall det kostar, kommer det vara värt att köpa Arma 2: Complete Collection på steam för 150 kr eller blir det billigare med att bara skaffa DayZ?
Ifall DayZ inte är gratis, och man köper Arma 2 och spelar det på det sättet, kommer det tilläggas några kostnader för att få DayZ när det är "standalone?"

Standalone kommer vara ett helt nytt spel, och modden Dayz som finns nu kommer att finnas kvar som just ett separat spel. Om du köper Arma II nu måste du också köpa Dayz standalone om du vill spela det i framtiden, men modden till Arma II kommer fortfarande fungera.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Standalone kommer vara ett helt nytt spel, och modden Dayz som finns nu kommer att finnas kvar som just ett separat spel. Om du köper Arma II nu måste du också köpa Dayz standalone om du vill spela det i framtiden, men modden till Arma II kommer fortfarande fungera.

Okej. Vet du vad standalone kommer kosta ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Huh?

Allt jag behöver veta just nu är om jag borde köpa Arma 2 för att spela DayZ eller om jag ska köpa Arma3...

Eller menar du "Standalone" som att det kommer bli sitt eget spel? När i så fall?

Dom testar servrar just nu inför Dayz Standalone. Dom har skrivit om allt inklusive vapen, animationer, fysik, fordon, spawning och lagt till mer saker i spelet som öar, träsk, fler hus att gå in i. Dom har också gjort om loot spawning och bytt till en nyare version av Arma 2 motorn som ger mycket bättre ljussättning och skuggor samt grafik.

Mycket gör dom och långt ifrån allt kommer finnas på release dagen men dom kommer uppdatera spelet veckovis och lägga in saker som kläder, vapen och bilar.

Tidigast i slutet av Mars har dom sagt och prissättningen kommer likna Minecraft modellen med billigare i början alltså "alpha" samt att dom vill sätta ett billigare pris på spelet (jag skulle gissa på runt 100 lappen). Då kommer inget Arma behövas utan det är ett eget spel. Inga planer på ett Dayz mod till Arma 3 har nämnts och troligtvis kommer dom inte göra ett i det första taget!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Dayz 2, alltså den stand alone versionen som kommer "snart" kommer att bygga på arma 3 motorn. Ingen vet vad det kommer att kosta, Googla lite så finns det information att hämta

Permalänk
Skrivet av Mr.3:

Dayz 2, alltså den stand alone versionen som kommer "snart" kommer att bygga på arma 3 motorn. Ingen vet vad det kommer att kosta, Googla lite så finns det information att hämta

Dayz standalone kommer att bygga på 2.5 motorn, med delar från ArmA 3 motorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rocket (skaparen av DayZ) sa i en intervju för några månader sedan att dom siktar på ett pris i ~15€-klassen. Det ska inte kosta som ett Trippel-A spel (Call of duty, Simcity, Battlefield etc). Det borde inte vara mer än 20€

Permalänk

Ok! Grymt alltså!

Slutet av Mars dock Vill inte vänta!! xD Men blir ganska illa tvungen eftersom att jag är rätt pank efter att ha köpt datorn...

Permalänk
Medlem

Räkna inte med slutet av mars, snarare framåt maj/juni om du inte vill bli besviken.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Skrivet av knewt:

Räkna inte med slutet av mars, snarare framåt maj/juni om du inte vill bli besviken.

GAHHAhahAHAHA!!!! Om man ska vänta så länge så är det ju typ värt att bara köpa ARMA 2! Skit alltså!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nr1Result:

GAHHAhahAHAHA!!!! Om man ska vänta så länge så är det ju typ värt att bara köpa ARMA 2! Skit alltså!

Patience, young padawan!
Jag tycker att du borde vänta

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Dayz standalone kommer att bygga på 2.5 motorn, med delar från ArmA 3 motorn.

Jaha, hoppas det blir bra då med tanke på buggarna från Arma 2

Permalänk

Jag har köpt Arma 3 och kommer sedan att löpa DayZ Standalone också ... xD

Permalänk
Skrivet av Nr1Result:

GAHHAhahAHAHA!!!! Om man ska vänta så länge så är det ju typ värt att bara köpa ARMA 2! Skit alltså!

Så långt är det ju inte dit -_- Jag har väntat på GTA V längre än ett par månader.......j

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Ughh... Tycker personligen att DayZ mod till Arma3 bara kommer att förstöra. En massa 12 åringar som köper bara för att lira DayZ och sedan kommer in på andra servers och inte har en aning om hur man spelar. Skjuter på allt som rör sig om det inte har en stor grön text över sig som säger "INTE FIENDE".

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Ughh... Tycker personligen att DayZ mod till Arma3 bara kommer att förstöra. En massa 12 åringar som köper bara för att lira DayZ och sedan kommer in på andra servers och inte har en aning om hur man spelar. Skjuter på allt som rör sig om det inte har en stor grön text över sig som säger "INTE FIENDE".

Förutom att Dayz standalone inte är en mod till Arma3. Det är vad det heter, dvs en standalone (du behöver inte Arma3 för att spela nya dayz).

Är mer orolig för alla kids som kommer in på Arma3 och förväntar sig CoD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzzone:

Förutom att Dayz standalone inte är en mod till Arma3. Det är vad det heter, dvs en standalone (du behöver inte Arma3 för att spela nya dayz).

Är mer orolig för alla kids som kommer in på Arma3 och förväntar sig CoD...

Dock gissar jag på att någon kommer att porta/modda in DayZ till Arma3 också... finns ju redan ett zombie mod till arma3, men inte "DayZ"

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av Nr1Result:

GAHHAhahAHAHA!!!! Om man ska vänta så länge så är det ju typ värt att bara köpa ARMA 2! Skit alltså!

Räkna med november/december eller någon gång 2014.

Permalänk
Medlem

Dom skall göra en evaluering i Juni för att se hur pass långt dom har kommit med det och det mesta hänger på Anti Hacking funktionerna dom skulle ju kunna släppa det redan nu i Alpha.

Så har jag förstått det efter kollat Dev/Vloggen.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Annars finns redan dayz till arma 3 "rätt bugit dock"

heter Zoombies
länk http://zoombiesmod.com/index.php

Permalänk
Medlem

Rocket och kompani har sagt att dom hoppas att Standalone DayZ kommer släppas i år, med andra ord kan ni nog räkna med i början av nästa år. I och med att alphan av Arma 3 precis har släppts så får man nog vänta till nästa år.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred