Permalänk
Medlem

Steelseries Siberia v2

Hejsan jag har haft mina steelseries i några månader och en dag satt jag i skype så började mitt ljud försvinna från micen (kompisarna sa det) sen hördes det inget från mig längre men om jag typ duttar på micen så hör man men inte när jag pratar.. sen en annan dag så försvann ljuder från högra sidan när jag låg i sängen o jag tänkte vända så boom så försvann det bara.. vet nån nånting av det här?

Permalänk
Medlem

Låter som glapp i någon kontakt, förslagsvis till volymkontrollen (?), verkar vara mycket problem med glapp i den.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

En anledning till att inte köpa siberia v2 :P. Hände samma med mitt gamla headset och det visade sig att det var glapp i kontakten kollat upp det ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Jag har försökt allt.. vrida o allt man kan göra på den men den vägrar fungera blir väll nya headset

Permalänk
Entusiast
Skrivet av frreway:

Jag har försökt allt.. vrida o allt man kan göra på den men den vägrar fungera blir väll nya headset

Japp, du får ett nytt på garantin hur enkelt som helst.
SteelSeries Siberia V2 är till för ultimat komfort men halvtaskigt ljud/mic för att dö en snabb död, och för att sedan bli ersatta...Det är min sammanfattning av Siberia V2 efter 4 års användande av 5+ SteelSeries Siberia V2-headsets

Dock så har bara ett av alla mina Siberia V2'n haft problem med micen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Japp, du får ett nytt på garantin hur enkelt som helst.
SteelSeries Siberia V2 är till för ultimat komfort men halvtaskigt ljud/mic för att dö en snabb död, och för att sedan bli ersatta...Det är min sammanfattning av Siberia V2 efter 4 års användande av 5+ SteelSeries Siberia V2-headsets

Dock så har bara ett av alla mina Siberia V2'n haft problem med micen.

fan vad otur du har haft då, haft mitt siberia i 4 år utan något problem, till och med varit vårdslös med den så lite av plasten runt lurarna är trasig men allt på den funkar fortfarande

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av frreway:

Jag har försökt allt.. vrida o allt man kan göra på den men den vägrar fungera blir väll nya headset

Har du någon budget för ett nytt isf ? (om garantin har gått ut)

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Måste haft väldigt tur då jag sitter på ett par 4 år gamla v2 som ramlat i marken ett antal gånger men ändå fungerar de lika bra som dagen jag köpte dem. Synd bara att ljudkvaliten inte är topklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

En anledning till att inte köpa siberia v2 . Hände samma med mitt gamla headset och det visade sig att det var glapp i kontakten kollat upp det ?

Jaså? Så det är bara Siberia som kan få glapp då eller?
Jag trodde det var mitt Siberia som glappade, men nej det visade sig vara
ena uttaget på datorn så nu bytte jag till den som är på baksidan och nu funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

En anledning till att inte köpa siberia v2 :P. Hände samma med mitt gamla headset och det visade sig att det var glapp i kontakten kollat upp det ?

är väl inte bara siberia som kan få glapp? -.-

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frreway:

Hejsan jag har haft mina steelseries i några månader och en dag satt jag i skype så började mitt ljud försvinna från micen (kompisarna sa det) sen hördes det inget från mig längre men om jag typ duttar på micen så hör man men inte när jag pratar.. sen en annan dag så försvann ljuder från högra sidan när jag låg i sängen o jag tänkte vända så boom så försvann det bara.. vet nån nånting av det här?

Skrivet av Marreboy:

En anledning till att inte köpa siberia v2 :P. Hände samma med mitt gamla headset och det visade sig att det var glapp i kontakten kollat upp det ?

Har haft 3 par och det har inte hänt...

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk

Om det är ett siberia v2 så har du ju redan svaret!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Har haft 3 par och det har inte hänt...

Skrivet av morxy49:

är väl inte bara siberia som kan få glapp? -.-

Skrivet av Friterad:

Jaså? Så det är bara Siberia som kan få glapp då eller?
Jag trodde det var mitt Siberia som glappade, men nej det visade sig vara
ena uttaget på datorn så nu bytte jag till den som är på baksidan och nu funkar det.

Står det att det jag bara menade siberia ?. Mina gamla turtle beach xbox lurar glappade också.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Förstår helt ärligt inte vad folk gör med sina hörlurar, jag har haft mina Siberia i snart 3 år och dom är i gott sätt nya, förrutom att kuddarna har blivit lite mjukare efter all användning så dom sitter som smort på mitt huvud. Aldrig haft några problem med glapp, och då används dom i stort sätt 10+ timmar varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Står det att det jag bara menade siberia ?. Mina gamla turtle beach xbox lurar glappade också.

Tja du sa ju att det är en anledning att inte skaffa Siberia.
Då kan man säga att man inte ska skaffa några lurar alls då alla kan få glapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tja du sa ju att det är en anledning att inte skaffa Siberia.
Då kan man säga att man inte ska skaffa några lurar alls då alla kan få glapp

Ja, alla lurar kan ju få glapp. Det beror på vem som använder dom och hur försiktig man är. T ex min kompis tobbe kastar av sig sina siberia och jag har sagt åt honom att det är bättre att vara försiktig så man inte behöver köpa nya. Det hände min pappa också men han kastade sig inte av sig sina Bose qc 15 eller vad dom nu heter, man borde ju förvänta sig mer kvalité då för 3500:-

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Ja, alla lurar kan ju få glapp. Det beror på vem som använder dom och hur försiktig man är. T ex min kompis tobbe kastar av sig sina siberia och jag har sagt åt honom att det är bättre att vara försiktig så man inte behöver köpa nya. Det hände min pappa också men han kastade sig inte av sig sina Bose qc 15 eller vad dom nu heter, man borde ju förvänta sig mer kvalité då för 3500:-

Blev förvirrad nu, vilket headset kostade 3500kr? Inte Siberia V2 hoppas jag, då har ni nog lagt en lite för stor peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Blev förvirrad nu, vilket headset kostade 3500kr? Inte Siberia V2 hoppas jag, då har ni nog lagt en lite för stor peng

Haha , det var ett par bose quiet comfort nånting .

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305