Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vi har liknande system (förutom ditt GFX) och jag tycker det flyter på bra i de flesta lägen förutom:
¤ Tunga PhysX fajter som den med Big Bertha (precis i början). Jag kör PhysX Medium istället för High vilket hjälpte och inte tog bort allt för mycket PhysX effekter
¤ Stirra ut över en större "bad guy bas" med hyddor/hus dvs stå i slutet/början från en hög position så sjunker FPSen

Flyta på bra för mig betyder 60fps med Vsync på. Settings är 1920x1200 med allt på max förutom PhysX.

Har aldrig haft problem med lagg. Kör 1920x1080 utan vsync och har aldrig märkt av något som helst lagg. Har dubbla gtx580.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Har aldrig haft problem med lagg. Kör 1920x1080 utan vsync och har aldrig märkt av något som helst lagg. Har dubbla gtx580.

Har heller inte problem med lagg, dock lägre fps eller "hack" Viktigt att vara noga med skillnaden.

Bra att SLI fungerar bra för dig, inte alltid det gör det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag laggar! Så värdelöst att köpa dyr dator om alla spel man köper är så dåligt optimerade.

Någon med 690 kort som också laggar?

Annars så är spelet väldigt roligt att spela men lagget gör mig irriterad i vissa situationer.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segafreaks:

Jag laggar! Så värdelöst att köpa dyr dator om alla spel man köper är så dåligt optimerade.

Annars så är spelet väldigt roligt att spela men lagget gör mig irriterad i vissa situationer.

Kör du coop och har dålig ping?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segafreaks:

Funkar felfritt för mig med EVGA 690. Maxar allt som går i 2560x1440.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar coop med brorsan! Men det har väl inget med internet att göra?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Spelar coop med brorsan! Men det har väl inget med internet att göra?

Tyvärr har det mycket med det att göra, extra stor nackdel då jag tycker detta spel bara ska spelas co-op.

SP så lagar det inte alls, visst kör jag physx high så får jag drop ibland när det är tunga physxberäkningar men annars flyter det på mycket bra.

P2P är väldigt beroende på båda spelares uppkopplingar, där hastighet inte har särskilt mycket roll då 1MB/s räcker i dom flesta spel. Flera jag spelar med ligger betydligt lägre på sin uplink men funkar skapligt ändå.

Jag har mer problem med en polare i Skåne än om jag spelar med en t.ex. i Norge.

Det spelar stor roll vilka noder du passerar.

Permalänk
Medlem

Har spelat SP och tycker det laggar där också!

Visa signatur

Internminne:

Permalänk

Spelat TVHM nu i nån timme och måste säga att fasen vad mycket svårare det är! 2-3 skott och sen är hela min sköld borta... Kommer ta ett tag att lira igenom detta tror jag, love it!

Permalänk
Medlem

jag och polaren körde coop och min dator hackade något groteskt så jag fick gå ned till 1024*768 med det mesta på medium medan min polare kunde köra på 1024*768 allt på high med sitt gamla 5770.
visade sig vara så att jag glömt stänga av att jag skulle clona bilden till tv'n för att kolla film några dagar innan och av någon anledning verkar prestandan bli väldigt lidande i vissa fall.
så nu kan jag köra 1920*1080 allt på max.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är värdelös på Borderlands 2 eller dör man lättare i detta än vad man gjorde i ettan?

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Är det bara jag som är värdelös på Borderlands 2 eller dör man lättare i detta än vad man gjorde i ettan?

Har inte lirat första spelet så kan inte uttala mig om skillnaden, men så värst svårt är det väl inte?
Iaf inte i först rundan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Har inte lirat första spelet så kan inte uttala mig om skillnaden, men så värst svårt är det väl inte?
Iaf inte i först rundan...

Jag dör väldigt ofta, och då tänker jag endå till lite innan jag gör något.

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Jag dör väldigt ofta, och då tänker jag endå till lite innan jag gör något.

Vad spelar du som?
Själv valde jag Commando eftersom man skulle få en (och snart två) turret(s) till hjälp.
Låter så ofta det går den göra jobbet.
Har alltid en väldigt defensiv stil i FPS, dvs jag rusar inte bara in i eldstriden och hoppas på det bästa utan jag avancerar sakta, ser vad som händer, tar skydd kastar en granat etc. Funkar bra i som Commando tycker jag.
Spelstilen i sig tar sjuuukt lång tid eftersom jag lootar allt som går, dödar allt som går etc.

Lirad co-op en gång med någon radom snubbe och han bara sprang förbi alla fiender, brydde sig inte om vad som skulle göras utan bara kutade och dödade när så behövdes.

Inte riktigt min stil..

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Vad spelar du som?
Själv valde jag Commando eftersom man skulle få en (och snart två) turret(s) till hjälp.
Har alltid en väldigt defensiv stil i FPS, dvs jag rusar inte bara in i eldstriden och hoppas på det bästa utan jag avancerar sakta, ser vad som händer, tar skydd kastar en granat etc. Funkar bra i som Commando tycker jag.
Spelstilen i sig tar sjuuukt lång tid eftersom jag lootar allt som går, dödar allt som går etc.

Lirad co-op en gång med någon radom snubbe och han bara sprang förbi alla fiender, brydde sig inte om vad som skulle göras utan bara kutade och dödade när så behövdes.

Inte riktigt min stil..

Kör som Gunzerker. Gör som du och tar det lugnt, men tycker ändå att man dör så fort man gör något litet snedsteg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Vad spelar du som?

Inte riktigt min stil..

Skrivet av Rawrgasm:

Kör som Gunzerker. Gör som du och tar det lugnt, men tycker ändå att man dör så fort man gör något litet snedsteg.

Om ni vill spela co-op nån gång så hör gärna av er. Svårt att hitta folk som inte bara rusar iväg. Jag vill springa runt å titta på allt å leta kistor överallt inte bara rusa in å döda nån boss å sen iväg.

Permalänk
Medlem

Då har man klarat skiten i både normal-mode och TVHM. Speltid: 62 timmar...

Vad ska man göra nu då? För alla dessa "side-missions" som finns i Sanctuary var ju pisstråkiga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Då har man klarat skiten i både normal-mode och TVHM. Speltid: 62 timmar...

Vad ska man göra nu då? För alla dessa "side-missions" som finns i Sanctuary var ju pisstråkiga.

Antingen så gör du dem ändå... eller så laddar du mer någon av de expansioner som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Om ni vill spela co-op nån gång så hör gärna av er. Svårt att hitta folk som inte bara rusar iväg. Jag vill springa runt å titta på allt å leta kistor överallt inte bara rusa in å döda nån boss å sen iväg.

Tyvärr kör jag BL2 på mitt xbox. Men om någon kör på Xbox så kör jag mer än gärna Co-op.

Permalänk
Medlem

håller på att bygga om min commando, är det någon som har en deadly bloom shield över? (questreward från overlook ... behöver ah en lvl 50 variant...)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Blir legendarys (orangea vapen) mer frekventa ju högre level man har?
Är level 47 och har sen tidigare bara en legendary, en level 28 Bee shield.

Håller just nu på med ett av de sista uppdragen och befinner mig fn i Sawtooth Cauldron, och det fullkomligen regnar legendarys på mig!
Dödade en Loot Goliath och förutom ammo hade han 5(!) legendarys på sig. Nån minut senare ick jag en granat mod från en annan snubbe jag dödade. Kort därefter fick jag en sköld. Helt galet. Och hej, där fick jag ett legendary snipergevär...
Enda tråkiga är att de flesta är level 48 så jag får vänta lite tills jag kan använda dem...

Permalänk

Verkar som att det faktiskt varit en kraftig ökning av legendarys.
Följer en kille på Youtube som lägger upp en hel del klipp från BL 2, och han har också noterat att legendarys bara regnar ner.
Dock verkar det, iaf enligt honom, vara slut med det roliga nu
www.youtube.com/user/yoteslaya

Permalänk
Medlem

Zaford Gear SHiFT Code: KTCBJ-C9RTC-BSFTJ-33TT3-FBWHF
Ska ge skins + annat

Golden key: 53WJJ-THTXW-HWRTJ-3TJBT-53R6S

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Skrivet av Patienten:

Zaford Gear SHiFT Code: KTCBJ-C9RTC-BSFTJ-33TT3-FBWHF
Ska ge skins + annat

Golden key: 53WJJ-THTXW-HWRTJ-3TJBT-53R6S

Tackar!

Har själv inte använt någon golden key eller shift code än eftersom jag inte är level 50 än.
Får man några bra vapen därifrån eller är det så att när man väl börjat samla på sig lite legendarys så blir vapnen från kistan lite meningslösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Tackar!

Har själv inte använt någon golden key eller shift code än eftersom jag inte är level 50 än.
Får man några bra vapen därifrån eller är det så att när man väl börjat samla på sig lite legendarys så blir vapnen från kistan lite meningslösa?

Personligen har jag inte fått någon legendary från kistan än men jag har bara varit med å öppna kanske 20ggr och samtliga under lvl35.

Permalänk

Ny DLC, ny karaktär och maxleveln höjs till 61.
Vad tycker ni?

Själv är man väl glad att man inte använt några golden keys än eller att man hittat nåt legendary weapon, som i så fall snabbt hade blivit utdaterat...

http://www.ign.com/articles/2013/03/24/borderlands-2-level-ca...

Permalänk
Skrivet av banantoft:

Vad tycker ni?

Själv är man väl glad att man inte använt några golden keys än eller att man hittat nåt legendary weapon, som i så fall snabbt hade blivit utdaterat...

Är fortfarande bara lvl 44 än på min högst lvlade karaktär, inte köpt till någon karaktären än så jag har gott om saker att utforska innan jag får slut på det roliga
Tiny Tina expansion verkar väldigt trevligt däremot

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av banantoft:

Vad tycker ni?

Vadå, för att vapnet inte är för maxlvln längre? Vapnen man får ur kistorna är ändå inte så väldigt bra för det mesta, och när man ändå är i maxlvln känner jag sällan att jag behöver hitta bättre vapen, har ju ändå inget att använda dem till

Jag använder nycklarna när jag spelar igenom spelet, och finner mig i en situation när alla mina vapen är kassa, och jag inte har något som riktigt funkar, då är det en skön lösning, och hittar man något extra bra för en lägre lvl sparar jag det i banken, så att nästa gång jag är i den lvln med en annan gubbe så kan jag använda det igen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Btw, är det någon som vet om det går att ändra FOV ordentligt? Sure, det finns en slider som ändrar synfältet, men vapnet och ens händer är liksom bara påklistrade på det, och ändras inte när man ändrar FOV, normalt sätt ska man ju se mer av sina armar i och med att man har högre FOV, går detta att fixa via några .ini filer eller i consolen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Har spelet på både PC och Xbox, har en lvl 38 på PC och har inte hittat ett enda legendary själv ännu. På Xbox har jag vault hunter edition och där vid lvl 15 har jag 2st legendarys(drops ej från kistor) varav en fick jag vid lvl 4 så tydligen gör vault hunter's relic lite i alla fall

Hoppas bara man får fler vid högre lvl också. Dock måste jag säga att dom är bra även några lvl upp från vad dom är, men visst man lvl ju rätt fort upp till lvl 30-35 så nog blir det väl utdaterat rätt fort.