Förslag på surfplatta för ca 3000kr

Permalänk
Medlem

Förslag på surfplatta för ca 3000kr

Tjena!
Jag har blivit väldigt sugen på att köpa nån typ av surfplatta att använda när jag inte sitter vid stationära datorn, jag har dock inte jätte mycket pengar så min budget ligger på ca 3000 kr. Jag kan tänka mig att köpa begagnat också. Hittills har jag bara kollat lite på begagnade asus transformer prime som man kan få för ca 3000 kr , men kom med förslag! jag är inte insatt i surfplattor alls , men den kommer användas till surfande, och ganska mycket filmtittande genom streaming.
tack på förhand.

Permalänk
Medlem

iPad Mini? Skriver detta på en Mini just nu, väldigt liten och bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

iPad Mini? Skriver detta på en Mini just nu, väldigt liten och bra!

Jag vill helst ha en 10 tummar, kommer kolla en del film och då tycker jag det är skönare med större skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Jag vill helst ha en 10 tummar, kommer kolla en del film och då tycker jag det är skönare med större skärm.

Kan annars rekommendera Nexus 7. Tycker den är riktigt riktigt bra! Dock är det bara en 7":are. Men om du väntar någon månad kommer den med fullHD upplösning Den kostar också bara kring 2300kr!

Ska du bara ha den hemma eller ta med den när du ska någonstans?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

En Nexus 10 kanske? Den säljs dock inte i Sverige men skulle kunna tänka mig att du kan få tag på en för en 3000 från USA

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk

En ipad 2 kanske, om 9.7" räcker.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en Nexus 10 när jag var i USA för någon månad sedan, och jag älskar den! Om du har någon möjlighet att få hem en så kan jag varmt rekommendera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Kan annars rekommendera Nexus 7. Tycker den är riktigt riktigt bra! Dock är det bara en 7":are. Men om du väntar någon månad kommer den med fullHD upplösning Den kostar också bara kring 2300kr!

Ska du bara ha den hemma eller ta med den när du ska någonstans?

Nexus 7 ser faktist väldigt inressant ut! Har du den? isånafall hur funkar den , hur är den osv? kan man få plats med en 7 tummare i fickan?

Permalänk
Medlem

Jag har en Nexus 7 och stormtrivs. Den får plats i bakfickan utan problem, vanliga fickor har jag inte testat. Kan dessutom rekommendera Google Currents till nyheter och dylikt, sjukt snygg och fin upplevelse.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Nexus 7 ser faktist väldigt inressant ut! Har du den? isånafall hur funkar den , hur är den osv? kan man få plats med en 7 tummare i fickan?

Har inte provat att stoppa ner den i byxorna, men den får plats i jackan utan problem.

Den är ca 3 cm mindre på bredden än ett dvd-fodral och nästan hälften så tunn. Det är en väldigt bra platta, men storleken gör den ännu bättre!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en w510 med windows 8 för 3000:- begagnat och är jättenöjd! Just det var ett riktigt klipp men om man spanar lite så kan chansen dyka upp, annars kan man nog hitta en för 3500:- ganska lätt.

Den känns snabb och smidig och löser det jag främst ville ha den till utmärkt; läsa pdf:er och surfa Sen att den även går att göra till en vanlig laptop och köra office, matlab och enklare photoshop ser jag som ett oerhört stort plus!

+ Bra batteritid (8-9h x2)
+ Bra skärm (Kunde haft högre upplösning bara)
+ RIKTIGA windows som dessutom fungerar väldigt bra att använda på surfplatta.

- Tangentbord och touchpad är inte direkt "top notch"
- Ont om bra övriga appar

EDIT: Skrev detta då jag såg att du kikat lite på Asus Transformer, precis som jag gjorde. Nexus 7 är ju egentligen en helt annan produkt som dock är trevlig på helt andra sätt. När jag var runt och kände på dom så tyckte jag dock att den var för liten och med en hybrid kunde jag dessutom göra mig av med min gamla laptop.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Nexus 7 ser faktist väldigt inressant ut! Har du den? isånafall hur funkar den , hur är den osv? kan man få plats med en 7 tummare i fickan?

Japp, har haft en sedan Jul! Den fungerar riktigt bra. Mycket fin batteritid, bra flyt osv. Jo det går bara fint I en jackficka får den plats för det mesta!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Hej
Rekomenderar toshiba at300-101, Då det är den bästa av av fyra surfplattor jag själv ägt och jag använde mest till surf och filmtittande via netflix även lite spel hade aldrig problem.
Det finns en negativ sak med den dock den går icke att roota om man nu skulle vilja det.