Permalänk

MKV -> MP4 Hardcode SRT

Hejsan

Jag har ett gäng mkv filer på cirka 2000 mb som jag vill hardcodea in srt subs på samt convertera till MP4. Jag har testat följande:

Free Video Converter - Gjorde allt jag ville smidigt och med bra kvalité, MEN! Texten blev löjligt stor och jag hittade inget sett att ändra storleken, om någon vet hur skriv gärna! För i så fall är detta bästa alternativet. Kan jag peta i srt filen direkt och påverka storleken?
XviD4PSP5 - Testat 3 gånger med olika inställningar men får ingen bild, tar dessutom löjligt lång tid och jag vet inte vilka alternativ som passar bra för mig
Handbreak - Testat 5 gånger med olika inställningar men får ingen bild. Hör mycket gott men får det inte att fungera efter många försöker och inställningar

Finns det några bättre program eller har ni tips vad det kan var asom gör att jag inte får bild i Handbreak samt XviD4PSP5 eller tex hur jag kan ändra textens storlek i Free Video Converter?

Mycket tacksam för hjälp!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Inaktiv

Vad ska det vara för fomat på MP4 filen? Både MKV och MP4 brukar vara i h264, ska du bara lägga till undertexter kan du kolla på tex. MKVMux.

Permalänk
Skrivet av anon150287:

Vad ska det vara för fomat på MP4 filen? Både MKV och MP4 brukar vara i h264, ska du bara lägga till undertexter kan du kolla på tex. MKVMux.

Det skall vara MP4 h264, men texten hardcodeas inte här va?

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk

vilket version av xvid4psp använder du? För det jag har använder de programmet för att konvertera samt bränna in undertexter för att sen spela upp på mitt ps3.

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mblomstrand92:

Hejsan

Jag har ett gäng mkv filer på cirka 2000 mb som jag vill hardcodea in srt subs på samt convertera till MP4. Jag har testat följande:

Free Video Converter - Gjorde allt jag ville smidigt och med bra kvalité, MEN! Texten blev löjligt stor och jag hittade inget sett att ändra storleken, om någon vet hur skriv gärna! För i så fall är detta bästa alternativet. Kan jag peta i srt filen direkt och påverka storleken?
XviD4PSP5 - Testat 3 gånger med olika inställningar men får ingen bild, tar dessutom löjligt lång tid och jag vet inte vilka alternativ som passar bra för mig
Handbreak - Testat 5 gånger med olika inställningar men får ingen bild. Hör mycket gott men får det inte att fungera efter många försöker och inställningar

Finns det några bättre program eller har ni tips vad det kan var asom gör att jag inte får bild i Handbreak samt XviD4PSP5 eller tex hur jag kan ändra textens storlek i Free Video Converter?

Mycket tacksam för hjälp!

Har ingen erfarenhet av Fre Video Converter eller XviD4PSP5. Däremot använder jag flitigt Handbrake för att göra i princip samma jobb som du gör - fast tvärtom, jag konverterar allt till MKV med inbäddade SRT-filer. Handbrake stödjer däremot inte möjligheten att bränna in undertexter, för det använde jag DVDFab när det begav sig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Steffelitix:

vilket version av xvid4psp använder du? För det jag har använder de programmet för att konvertera samt bränna in undertexter för att sen spela upp på mitt ps3.

Jag använder Xvid4PSP v.5.10.330.0, jag vill göra filerna till MP4 med inbränd subtitles för att streama dom via VidiiUstreamer till min Wii U. Så jag antar att vi använder samma utgångsfil (mkv) och har samma mål (mp4 med hardcoded subs)? Kan du skriva i steg vad du gör? Vilka codec använder du? Tappar du märkbar kvalité? Osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att bränna in undertext? Själva konverteringen alltså.