Kuusamo
Stoppade just i en WD 120gb SE 8mb cache i datorn och tänkte göra en ny XP-installation på den eftersom jag vill ha systemet på fräschaste disken. Då stöter jag på problem.
Fixar först 2 st partitioner på den med PartitionMagic, jumprar sedan om så att disken blir primary master, startar XP-installationen men nej, partitionen jag vill installera på är inte XP-kompatibel. Tar bort, skapar nytt i installationsprogrammet men fortfarande är det inte XP-kompatibelt och jag får förslaget skapa ny partition vid varje försök.
Vad har jag missat..? Har aldrig haft detta problem med mina IBM-diskar, bara att installera på första partition av primary master...
Kan tillägga att de andra diskarna är en IBM 120GXP 80gb och en 75GXP 46gb och att jag kör PartitionMagic 8.0.
Vet inte vad som kan vara ditt problem, har själv ingen erfarenhet av PartitonMagic 8.0. Har strulat till en disk med tidigare version av PM. Har Du inte provat att låta installtionsprogramet skapa partitoner o formatera. Jag föreslår att Du börjar med det. Hjälper det inte, så kan det vara din BIOS som måste uppgraderas, detta pga 8mb cache. Det kan vara så att BIOS:en Du har inte klatrar en sådan disk. Hjälper inget av detta har jag tyvärr inga fler förslag.Satt själv i flera timmar med en WD 80 Gb o 8mb cache, och min slave disk slogs ut hela tiden. Förstod inget innan jag ändrade turordningen på kablarna, då plötsligt fungerade allt.
Kuusamo
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.