SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Macbook Air

Tänkte införskaffa mig en macbook air i5 1.8 ghz!
Dock spelar jag Starcraft 2 HoTS ibland och undrar därför om denna klarar av detta?
Behöver självklart inte vara högsta grafik, men jag vill att det ska flyta på utan lagg!

Någon som vet hur den hanterar detta spel?

Skulle även kunna tänka mig en PC istället, så om ni har nån bättre idé för en tunn och lätt PC skulle även det vara uppskattat!

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem

DEN KOMMER GÅ ATT STEKA ÄGG PÅ ! Köp dig en ultrabook att spela på något från apple är ungefär som att steka ägg på alldeles för hög värme . Min macbook pro blir 100 grader bara jag startar CS 1.6 peakar ungefär 105 och låter som en helikopter alltså inge vidare

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

DEN KOMMER GÅ ATT STEKA ÄGG PÅ ! Köp dig en ultrabook att spela på något från apple är ungefär som att steka ägg på alldeles för hög värme . Min macbook pro blir 100 grader bara jag startar CS 1.6 peakar ungefär 105 och låter som en helikopter alltså inge vidare

Det sög ju!
Hade hoppats att det skulle fungera då jag inte är nått större fan av w8

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Starcraft 2 går att spela på en Macbook Air, men det blir inte tillräckligt varmt för att steka ägg på den

Är du intresserad av en Macbook Air och inte har bråttom att köpa nytt kan det vara värt att vänta till ~sommaren. Bör dyka upp en refresh då med Intels nya Haswell-arkitektur.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en AIR just nu och när jag streamar film peakar processorn på 60 grader, detta är på en webläsare med 4 flikar.

Samma grejer du tittar på!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Tror att batteriet i en Air tar mycket stryk pga värmen om det ska spelas :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

En macbook air blir knappast så varm när det enda som utvecklar någon betydande värme är processorn på 1,8 Ghz med inbyggd grafikdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Starcraft 2 går att spela på en Macbook Air, men det blir inte tillräckligt varmt för att steka ägg på den

Är du intresserad av en Macbook Air och inte har bråttom att köpa nytt kan det vara värt att vänta till ~sommaren. Bör dyka upp en refresh då med Intels nya Haswell-arkitektur.

Hmm ok, nej jag har inte speciellt bråttom ^^
Kollade även på en Lenovo Ideapad U310 med in i7a på 2 ghz, men den är ju redan 1 år gammal...vad tror ni om den?

Det konstiga när jag kollar ultrabooks på 13", är att de flesta bara har en upplösning på 1366x768. Det har ju redan min 4 år gamla ASUS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Någorlunda överdrivet uttalande.

Jag sitter själv på en MBA från 2011 (HD 3000) och brukar spela både LoL, SC2 och cs 1.6 utan några problem.
Kör detta på en windows 7 boot och på low/medium inställningar i SC2.

Sen att fläktar går igång och att datorn blir någorlunda varm i vänstra hörnet där processorn sitter är för mig inget problem.

Mvh,

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

Det sög ju!

ultrabooks är inte låsta till w8 så du kan installera winxp om du så vill

Permalänk
Medlem

Titta på Zenbook UX32VD annars om du vill spela i ultrabookformat, nog bland de bästa alternativen.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=tlrkkiMJoDk

Som nån nämnde, uppdaterad modell med haswell borde inte vara mer än några månader bort, haswell ska ju ha hyffsat mycket bättre grafikdel så kan du vänta gör det.

Övriga ultrabooks kommer klara det lika bra/dåligt om de också har HD4000 vilket de flesta har.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Sitter själv på en AIR just nu och när jag streamar film peakar processorn på 60 grader, detta är på en webläsare med 4 flikar.

Samma grejer du tittar på!

Då tror jag att du har haft tur och fått ett bra ex eller att jag har fått ett riktigt kasst.
Jag har endast chrome igång med ca 15 tabbar (och finder då men det räknas inte) och då ligger jag ca 85-90 grader. Ibland kan den ha en "bra" dag och då ligger den ca 75 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob1141:

Då tror jag att du har haft tur och fått ett bra ex eller att jag har fått ett riktigt kasst.
Jag har endast chrome igång med ca 15 tabbar (och finder då men det räknas inte) och då ligger jag ca 85-90 grader. Ibland kan den ha en "bra" dag och då ligger den ca 75 grader.

Den har faktist varit avstängd hela dagen(!!)

Den frös av överhettning när min bror lirade LoL

Men detär ju inte konstigt när där inte finns någon ventilation ö.h.t

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Oj tolkade ditt inlägg fel
Är väl kanske lite trött

Vi har fått macar på skolan som skoldatorer och flera stycken har också haft värmeproblem var av en total dödade sin genom at spela lol så skulle inte rekomendera en air för att spela på även om den skulle kunna spotta ut tillräckligt med fps,

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob1141:

Oj tolkade ditt inlägg fel
Är väl kanske lite trött

Vi har fått macar på skolan som skoldatorer och flera stycken har också haft värmeproblem var av en total dödade sin genom at spela lol så skulle inte rekomendera en air för att spela på även om den skulle kunna spotta ut tillräckligt med fps,

Kylningen i dessa macar är totalt kass för att vara ärlig, Gillar oprativet och prestandan men kylningen är under all kritik!

Visa signatur

Permalänk

Min Air blev 105 grader varm när jag bara startade CS:GO Men det är för att fläktarna bara snurrar i 2000rpm sen ökar dom runt 100 grader. Men man kan ju använda ett program och styra fläktarna manuellt när man spelar så blir den inte överdrivet varm.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av gladde:

Någorlunda överdrivet uttalande.

Jag sitter själv på en MBA från 2011 (HD 3000) och brukar spela både LoL, SC2 och cs 1.6 utan några problem.
Kör detta på en windows 7 boot och på low/medium inställningar i SC2.

Sen att fläktar går igång och att datorn blir någorlunda varm i vänstra hörnet där processorn sitter är för mig inget problem.

Mvh,

Då bor du la på nordpolen eller ngt eller så är det fel på¨min macbook men jag står fortfarande fast vid att det inte är någon vidare dator att spela på

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Den har utblås imelllan skärmen för att vara diskret och snyggt men det hjälper inte så mycket när det gäller apple går alltid utseende före allt annat och det är därför jag ogillar dem starkt (Sen Steve dog har det bara gått utför)

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

Det sög ju!

Du kan ju köra Windows 7 fortfarande annars går det la att få in os x i en windows dator eller nån Linux distro som är snygg och går att spela på

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10