Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

styra datorn

Något som jag har stört mig länge på är när jag kopplar datorn till TV:n för att se på film. Eftersom jag inte har datorn i samma rum som TV:n så måste man resa sig och gå en bit bara för att höja volymen eller att byta film, eller varför inte bara pausa filmen när det ringer. Jag har kollat runt lite och sett att det är många som använder sig av en IR-mottagare. Men problemet är ju att jag har en gipsskiva ivägen. Köper desutom hellre "en färdig produkt" än bygger själv...

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat datorn till stereon (för ljudets skull) och använder alltså stereo-fjärren när jag glanar på rullar. En trådlös mus avhjälper de andra problemen.

Så lätt var det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trådlösa Möss och Tangentbort har oftast en lång räckvidd.
Bind knappar till fimvisningsprogrammet så blir det nog bra.

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk

Hercules for All in Wonder funkar till alla datorer.
Fjärrkontroll som går med radiovågor och kopplas in på USB, ska ha en räckvidd på 35m. Har en själv och är nöjd som fan.

Permalänk
Medlem

Vill du inte bygga en själv borde du kolla in följande pryl:
http://tekgems.com/Products/WinampRemote.htm
finns att köpa hos http://www.eksitdata.com för 159:- inklusive frakt på ca 80:-.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Permalänk

som sagt...det är ju bara att skaffa sladdlöst som använder radiovågor...mitt som jag köpte för 3 år sen har 10 meters räckvidd....idag har dom säkert mycket mer...

EDIT: ett litet tips om du skulle köpa det är att skaffa uppladdningsbara batterier till....annars kommer du bli tokig varenda gång dom tar slut...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hercules for All in Wonder funkar till alla datorer.
Fjärrkontroll som går med radiovågor och kopplas in på USB, ska ha en räckvidd på 35m. Har en själv och är nöjd som fan.

Ok, låter bra. Men vart finns den att köpa?