Swebits-pirat åtalas för uppladdning av över 500 filmer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MyZk0:

Kan vi inte förändra upphovsrättslagen & patentlagarna snart? =D
Så att vi kan fritt dela kultur, idéer och utan vinstincitament förbättra världen med medicin och forskning! (samt filmdelande & att du kan använda andras verk i delar av ditt eget verk)

;P

Det är inte så lätt eftersom det krävs pengar för att finansiera nya verk och nya mediciner. Vinstintresse finansierar mycket forskning som gör världen bättre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Som jag förstått så lägger inte polisen ned tid på leta stulna cyklar och endast någon enstaka procent av anmälningarna leder till ett avslutat fall.

Det var självklart bara ett exempel för att belysa det som diskuterades, jag trodde att det var uppenbart. Men hur som helst, det är en viss skillnad på att helt och hållet strunta i viss brottsbekämpning och att åtminstonde försöka.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är inte så lätt eftersom det krävs pengar för att finansiera nya verk och nya mediciner. Vinstintresse finansierar mycket forskning som gör världen bättre.

Helt rätt.
Man arbetar inte gratis så länge arbetet inte går på ens egna nöjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Känns ju lite upp och ner.. Vad gör det för skillnad ifall de laddas upp före DVDn släpps? Jag tror inte en pirat nedladdare skulle köpa filmen när den kommit ut ändå..
Logiken på åtalarnas påhitt är inget att komma med.
Hade jag vart pirat och filmen släppts på DVD innan skulle jag ju självklart väntat på filmen på närmsta piratsida.

Så tror ja med men finns dem som ser det hela annorlunda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fronix:

Patetiskt..

Är så jävla trött på svenska myndigheter som jagar efter fildelare som om de vore terrorister, har dem inget bättre för sig? Ska dom börja jaga snattare nu på fulltid också när dom ändå håller på?
Jävla hollywood som pumpar in pengar så att folk knäböjer till deras vilja..

100% medhåll. Sammanliknelsen med snatteri är ganska välpassande, bortsett från att denna herre möjligen till och med har köpt filmerna eller fått de av någon annan "snattare". Det hela är rent av patetiskt. Dessutom betalar väl svenskar numera en avgift på både hårddiskar, dvd skivor och cd skivor som ska gå för att kompensera dessa företag? Mao betalar vi redan för det hela..

Vad annat än stöld är det att ta ut en extra kopierings avgift på en tom CD skiva jag köper?? Faktum alla CD skivor som säljs i hela landet! Organiserad brottslighet a la mafia style skulle jag vilja kalla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är inte samma poliser som sysslar med brottslighet på nätet som sysslar med inbrottstjuvar och det är inte samma poliser som sysslar med inbrotttstjuvar som sysslar med mördare.

Men hur många som jobbar med vad styrs ju så klart. Självklart har polisen alla möjligheter att omprioritera sin verksamhet, det gör de hela tiden och eftersom de har en bestämd budget så får annat stryka på foten om de öppnar en ny avdelning. Om det sedan är rätt prioritering kommer folk aldrig att vara överrens om.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Det är riktigt beklämmande att se hur upprörda små pirat nissar blir när en av deras egna åker fast med händerna i "kakburken".

Lagen säger sitt och är tydlig med att piratkopiering är inte tillåtet. Punkt slut.

Till den som åkte fast:

Reflektion kolon: Du kanske inte skulle ha piratkopierat!

Och gör man det i stor mängd som drar till sig uppmärksamhet så ber man om trubbel.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussilago:

Det är nog inte så svart och vitt att man står bakom ett helt partiprogram för att man röstar på ett visst parti. Det finns förmodligen frågor som är viktigare för många än upphovsrätt (t.ex. skatter, föräldrapenning m.m.), men likväl kan vara tveksam mot hur upphovsrätten ser ut just nu, fastän man inte röstade på V eller PP.

Det beror på hur man ser det. Det mesta är en socialliberal gröt just nu och man förändrar inget samhälle genom att flytta några procentsatser åt ena eller andra hållet.

Oavsett vad man tycker så verkar upphovsrätt engagera mer än annat hos de flesta, men det är få partier som engagerar sig, och INGET parti skyltar med att de vill vara rättighetshavarna till lags, även om de vill det, och särskillt inte i valtider... Undrar just varför.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Viktig information

Det är domstolsväsendet som har tolkningsrätt av lagen - de spelar ingen roll hur väl insatta "användarna" är i tekniken - hur vi själva tolkar lagen, i slutändan är det någon med en klubba i handen som har sista ordet. Fatta detta...

De som sammarbetar åker dessutom dit hårdast, det har vi sett av de slutanvändarna gjort - minsta lilla erkännande har inte varit någon fördel alls, medans dem som blåljugit klarar sig kanske helt från åtal - när de inte lyckats binda någon specifik användare i hemmet till den "kriminella avskyvärda handlingen"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Det är riktigt beklämmande att se hur upprörda små pirat nissar blir när en av deras egna åker fast med händerna i "kakburken".

Lagen säger sitt och är tydlig med att piratkopiering är inte tillåtet. Punkt slut.

Till den som åkte fast:

Reflektion kolon: Du kanske inte skulle ha piratkopierat!

Och gör man det i stor mängd som drar till sig uppmärksamhet så ber man om trubbel.

Det är ingen här som har ifrågasatt lagens giltighet. Det som ifrågasätts är huruvida lagen borde se ut som den gör. Lagar ändras du vet, så "Punkt slut" funkar inte riktigt i det här sammanhanget. Visserligen blir man dömd utefter de lagar som gällde när brottet begicks, men det behöver inte betyda att det är rätt i framtiden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av exodeus:

{snip}
Klart du kan, om ett företag inte säljer dig vad du vill ha så kan de inte klaga över att jag letar alternativ. Sälj mig vad jag vill ha istället.

Jag var kanske inte så tydlig. Jag förstår din frustration och jag håller med om att servicen behöver förbättras. Det kan fortfarande inte ursäkta i lagens mening din nedladdning.

Ärligare är att säga "Jag gör något olagligt för den service jag vill ha finns inte än.", något som flera här inte är villiga att medge (p.g.a. diverse anledningar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är ingen här som har ifrågasatt lagens giltighet. Det som ifrågasätts är huruvida lagen borde se ut som den gör. Lagar ändras du vet, så "Punkt slut" funkar inte riktigt i det här sammanhanget. Visserligen blir man dömd utefter de lagar som gällde när brottet begicks, men det behöver inte betyda att det är rätt i framtiden.

Vill du förtydliga vad du menade för jag förstod inget du just skrev ?

Jag tolkar det som att du tycker att lagar ska bara gälla ibland, när det är bekvämt ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Håll dig till ämnet tack.

Skrivet av RzrTrek:

Politiskt korrekt: törs man tillägga något, eller blir man då klassad som rasist och avstängd permanent för hatbrott?

Hur får du ens detta till en rasist sak? Håll dig till ämnet din pajas.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Dock så delar de olika enheterna på den totala summa pengar som myndigheten varje år tilldelas, därför skulle man faktiskt kunna påstå att piratjakt sker på bekostnad av andra utredningar. Så de IT-poliser som du pratar om skulle mycket väl kunna utbildas/utbildats till trafikpoliser istället.

Men visst blir det löjligt när personer på det här forumet förespråkar att man ska se mellan fingrarna med fortkörning och upphovsrättsbrott bara för att det också sker mord i samhället, då kan man ju fråga sig om polisen även ska strunta i om någon snor min cykel eftersom det ofta rör sig om ett ringa värde.

Absolut delar dom pengar, men det var inte det jag syftade på.
Visst kan vi alla utbilda oss till dittan och dattan, handlar inte om det heller utan det handlar om att Nisse Nilsson utreder IT-brott prioriterar just det han jobbar med och inte går ut på stan för att jaga rätt på grabbarna grus som hittar på bus.

Sen om du vill ta upp det dära med pengar och ekonomi, skriv ett brev till regeringen då det är dom som tilldelar pengar till dom olika delar som behöver pengar.
Och om det saknas pengar? Då får folk börja betala skatt *syftar på ena nissen i spotify som skippat betala skatt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16644801.ab *

Kan tillägga att alla brev läses då dom blir offentliga med.
Sen om du får svar eller inte är svårt att säga.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är det marcil som ska upp i rätten?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Vill du förtydliga vad du menade för jag förstod inget du just skrev ?

Jag tolkar det som att du tycker att lagar ska bara gälla ibland, när det är bekvämt ?

Nej, jag menar att bara för att lagen säger en sak just nu finns det inget som hindrar att man inte håller med om det, eller att den inte borde ändras. Som jag sa döms man efter de lagar som gällde när brottet begicks, men att ogiltigförklara en åsikt baserat på lagar känns konstigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det finns inga tjänster som ger dig 1080 Bluray DTS.

När det kommer så tror jag folk kommer tanka väldigt mycket mindre pga av att 720 komprimerad på netflix mot Avatar på 40 GIG Bluray DTS 1080 SER LITE bättre ut.
Ge oss netflix 1080 ej komprimerad data så betalar jag gärna 200-400 kronor i månaden.

Detta är exakt vad som behövs. Dock inklusive det absolut nödvändiga tillägget av Dolby TRU-HD och DTS HD-MASTER. Det går inte att få tag på från någon laglig tjänst. Det är uppenbart att folk betalar för en bra produkt, Spotify är ett givet exempel.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, jag menar att bara för att lagen säger en sak just nu finns det inget som hindrar att man inte håller med om det, eller att den inte borde ändras. Som jag sa döms man efter de lagar som gällde när brottet begicks, men att ogiltigförklara en åsikt baserat på lagar känns konstigt.

Oki då är jag med.
Svårt att förstå vad folk menar ibland.

Självklart kan man debattera osv.

Men det jag reflekterade över i mitt första inlägg vad själva fenomenet i tråden att piratkopierings förespråkarna blev så upprörda när någon åker fast och lagen faktiskt gör det den ska.

Det tycker jag var lite intressant.

Jag menar att dom är väl inte så dumma att dom inte begriper att gör dom något som betecknas som olagligt så kan man åka fast, och när man gör det då gnäller man ?

Det finner jag lite patetiskt, att säga "Uh oh... nä jag hade ingen aning om att det var olagligt..."

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Stötta Swebit

Jag skulle gärna stötta personen ifråga, om någon vet hur man gör det på ett trovärdigt sätt så skicka PM till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Absolut delar dom pengar, men det var inte det jag syftade på.
Visst kan vi alla utbilda oss till dittan och dattan, handlar inte om det heller utan det handlar om att Nisse Nilsson utreder IT-brott prioriterar just det han jobbar med och inte går ut på stan för att jaga rätt på grabbarna grus som hittar på bus.

Sen om du vill ta upp det dära med pengar och ekonomi, skriv ett brev till regeringen då det är dom som tilldelar pengar till dom olika delar som behöver pengar.
Och om det saknas pengar? Då får folk börja betala skatt *syftar på ena nissen i spotify som skippat betala skatt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16644801.ab *

Kan tillägga att alla brev läses då dom blir offentliga med.
Sen om du får svar eller inte är svårt att säga.

Man kan däremot avskeda nisse och anställa någon som jagar bus om det är den prioritering man vill ha.

I svenska polisens fall så är det knappast pengarna som är problemet utan deras effektivitet med tanke på att högerregeringen såg till att det blev fler poliser men de löser ändå färre brott nu än innan. I övrigt vet jag inte varför du kom in på de andra sakerna i ditt senaste inlägg för det känns som att de har absolut inget att göra med det jag skrev. Jag har t.ex. aldrig krävt mer pengar till polisen eller tagit ställning till hur de ska prioritera, utan enbart belyst hur det fungerar.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbararne:

Jag skulle gärna stötta personen ifråga, om någon vet hur man gör det på ett trovärdigt sätt så skicka PM till mig.

Visst ... jättebra initiativ.
Så du brukar vanligtvis förespråka lagbrott och sådant och stötta brottslingar ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Det går inte att slå piratkopiering om du inte erbjuder bättre alternativ. Att försöka skrämma folk att sluta med det ha aldrig fungerat.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det går inte att slå piratkopiering om du inte erbjuder bättre alternativ. Att försöka skrämma folk att sluta med det ha aldrig fungerat.

Kan ligga något i det du säger.

Men let me ask you this:

Ska vi tolerera lagbrott i form av piratkopiering och låta sådant bara "rinna under broarna" ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Inte så märkligt att filmerna lades ut innan svensk försäljning när de finns att köpa ett halvår tidigare i staterna. Dessutom är det otroligt löjligt med fängelsestraff för fildelning..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Inte så märkligt att filmerna lades ut innan svensk försäljning när de finns att köpa ett halvår tidigare i staterna. Dessutom är det otroligt löjligt med fängelsestraff för fildelning..

Böter tycks ju inte avskräcka i varje fall ? så vad göra ? låtsas som det regnar ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Fan nu måste dom ställa personen inför rätta så dom utsatta kändisarna får pengar till att kunna bygga sina barpooler och köpa sina dyra bilar osv! Go Go Go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Fan nu måste dom ställa personen inför rätta så dom utsatta kändisarna får pengar till att kunna bygga sina barpooler och köpa sina dyra bilar osv! Go Go Go!

Ah den svenska jante-lagen at its finest.... avundsjuka och tänket att "Så där vill jag ha det ... men om jag inte får det ska ingen annan ha det så"... så jag tar och piratkopierar istället och betalar inte för mig för då kan jag få min lilla hämnd på etablissemanget...

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Skrivet av BlueEyes:

Kan ligga något i det du säger.

Men let me ask you this:

Ska vi tolerera lagbrott i form av piratkopiering och låta sådant bara "rinna under broarna" ?

Ja och ja. För det handlar inte om att tolerera. Det är så det de facto kommer att bli tills att bättre tjänster finns ute. När folk blir erbjudna tjänster som är bättre en de illegala metoderna kommer de snabbt betala för sig (Spotify...).

Ersättningsmodellerna idag är helt skeva mot dagens informationssamhälle och man arbetar aktiv mot att låta utveckling ta fart då man har stora monopol och tjänar absurda pengar på den gamla modellen.

Fram tills dess är det ganska menlöst att diskutera om det är lagligt/rätt/fel etc. Folk kommer fortsätta göra det. Punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Kan ligga något i det du säger.

Men let me ask you this:

Ska vi tolerera lagbrott i form av piratkopiering och låta sådant bara "rinna under broarna" ?

Nja, det tycker jag inte. Men tycker heller inte att det ska vara häxjakt på pirater. Dom har varken skadat, dödat eller rånat någon.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Undrar hur många av de som klagar här faktiskt kommer rösta på V eller PP som kan göra något åt detta, eller om de bara fortsätter att rösta på de partier som är för starkare upphovsrätt och FRA.

Som tur är så cirkulerar mitt liv inte runt illegal nerladdning av gratis film/spel, utan när jag röstar så tänker jag på mer viktiga saker som t.ex. ekonomi, vård, utbildning, arbete, etc.
Kommer aldrig rösta på PP så länge det är ett enfråge-parti, och kommer aldrig rösta på V rent allmänt.

Jag tycker att det är lite väl mycket häxjakt på nätpirater (för kraftiga straff), men det kunde varit betydligt värre.
Jag vet att jag utför en illegal handling om jag laddar ner en film, men jag tar ändå risken. Tar polisen mig blir jag så klart arg, men det är ändå mitt fel - det är precis som att någon som kör alldeles för fort (30km+ över hastighetsbegränsningen) blir arg på polisen när dom tar hens körkort - det är inte polisen som fick dig att köra för fort, och det är inte polisen som får dig att ladda ner/upp film.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.