Permalänk

Bästa headsets för 1000:-

Då broderns headsets verkar ha dött fick jag då i uppdraget att införskaffa ett par nya.
Frågan är då bara vilka ska man då skaffa?

Kraven är då att prislappen ska ligga på runt 1000:- (kan möjligen gå lite över) och att de ska ha en mick.
Har tittat lite på Logitech's G35 men ville fråga forumet först!

Alla svar godtas

(Please excuse my bad Swedish, not my native language :/ )

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera dig att köpa ett par audio technica ath-m50 och sen en modmic på det!

Permalänk

paltronics 780, grymt ljud och mic

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle inte köpa ett par där mic'n är i en sladd som i Stealseries. Jag köpte den och är inte nöjd då du måste sätta den någonstans. Svårast är ju när man är halv naken

Permalänk
Medlem

Swec gjorde ett test på headset i den prisklassen för några veckor sedan! Läs och begrunda:
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Permalänk
Medlem

Själv nyss skaffat ett audio technica ath-m50 med en extern mick. Rekommenderar starkt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av larsamagnusson:

paltronics 780, grymt ljud och mic

Usch! riktigt obekväma och riktigt låg kvalité av 110% plast. Antar att du själv har ett par, testa något bättre så inser du vad mycket bättre det finns

För övrigt till TS, Detta är läsvärt http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Återigen, QPAD QH-90.

Permalänk
Skrivet av larsamagnusson:

paltronics 780, grymt ljud och mic

Visst har det bra ljud och bra mic, men vill man ha ett headset som inte gör skitont, inte känns som om man har kört upp en kupévärmare i öronen, inte är av 110% äkta plast och som håller i mer än 3-4 månader, så ska man titta på något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Qpad QH-90.

+1 på det.

Finns för 699 kronor på dustin, köpte mina för samma pris på inet för några dagar sedan, de är helt underbara. Mycket bättre än G35 i min mening, framförallt sitter de bättre.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk

Verkar som om Qpad's QH-90 leder just nu, ska låta tråden gå lite till före jag bestämmer...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk

Om QPADs lurar är gjorda av Beyerdynamic vilket dom ser ut att vara så är det ju ett par riktigt fina lurar aldrig hört dom själv dock men modellen ser ut att vara en hyffsat high-end Beyerdynamic specialvariant och det är självklart mycket vettigare än både SteelSeries, Plantronics eller Logitech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fårhäst:

Om QPADs lurar är gjorda av Beyerdynamic vilket dom ser ut att vara så är det ju ett par riktigt fina lurar aldrig hört dom själv dock men modellen ser ut att vara en hyffsat high-end Beyerdynamic specialvariant och det är självklart mycket vettigare än både SteelSeries, Plantronics eller Logitech.

Trodde det va Takstar som gjorde qh-85/90. Det e 1339 som e beyerdynamic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatyourdog:

Verkar som om Qpad's QH-90 leder just nu, ska låta tråden gå lite till före jag bestämmer...

QH-90 eller QH-85 beroende på om du vill ha öppna eller slutna.
Personligen tycker jag att det blir jobbigt att inte höra sig själv när man pratar så jag skulle definitivt kört på QH-85.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv