Permalänk
Medlem

Är Lian-Li PC-65 ett bra chassi?!

Har kollat lite på ett Mid-Tower Alu chassi och har då fått upp ögonen för Lian-Li Pc-65 tycker att det verkar har en bra termisklösning med 4 fläktar och ett rejält insugsfilter.

Jag vill veta åsikter från er som redan äger detta om det är prisvärt 1695:- inkusivefläktar (4st) Ska också påpeka att jag inte vill ett chassi med nätagregat.

Tack för era synpunkter!

__________________________________

Lian-Li PC 65 Aluminium, Silver, med fönster

DIMENSION:210X490X450mm
Silver-colored (HARD ANODIZE)
Product Feature / Commentary:
DRIVERS SPACE:12 total device bays, 4x 5.25", 3x 3.5", 5x 3.5" hidden for HDD
4 Fans for cooling (ball bearing fan)
AVAILABLE FOR ATX M/B (MAX SIZE: 12"x9.6") Transparent Side Cover
(Materrial:Acrylic)

http://www.overclockers.se/catalog/images/new/pc65.jpg

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen beställt mitt och jag har (nästan) bara hört bra saker om det.

Det enda negativa jag hört är att det kan vara lite klurigt att få i korten eftersom L-formen på moderkortsplåten gärna böjer sig åt nåt håll. Det är dock knappast ett Lian-Li-specifikt problem. Mitt Aopen HQ08 var också så. Märks bara just när man sätter i korten utanför datorn...

Tycker i övrigt det är ett mycket vettigt chassie. Tycker dock gott att de kunde ha samma HD-bur där nere som PC70 - på bilderna ser PC60 prescis lika bred ut som PC70, trots det har 70 en hårddisk "bredare" HD-bur...

Det underbaraste är dock att det väger typ 5 kilo netto Kommer inte att sakna mitt nuvarande Chieftec som väger ... runt 15 kilo tomt iallfall

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

jag har ett lian li pc65...kunde inte vara mer nöjd...väldigt rymligt...väldigt påtänkta detaljer inombords....väger ingenting...väldigt snyggt....har hittils inte haft ett enda problem med det...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Det räcker gott för mig, ska ta och köpa ett så fort plåmboken tillåter

Bara en stor fråga till... svart eller silver? :/

Permalänk
Medlem

Vad det gäller den nedre HD-buren så åker den ur illa kvickt så vida den inte är nitad )

Carl-Johan: Är fläktarna tysta? Jag funderar iaf på att dra in mina Coolermaster temperaturstyrda på toppen och bakstycket för att få lite tystare. För de främre fläktarna fans det en styrning i fronten förstod jag?

Permalänk
Medlem

Nedre buren ska man ha hårddiskar i För den övre saknar alla möjligheter till kylning! 7200rpmare blir RUSKIGT heta utan kylning!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

ujuj...jag som har satt mina 7200 ibm diskar ovanför....i mitt pc70 men 2 st 80 mm fläktar på mellan/högsta hastigheten borde ge nog med kylning...eller?

Jag är uber nöjd och har bara 2 saker att klaga på: Sidorna skramlar utav #% om man stöter till dom och de inre delarna (tex hdburen) repas så #% lätt om man bara drar in en skruv...men va fan, inget annat att klaga på utom priset iaf

Permalänk
Medlem

Mina diskar har alltid klarat sig bra med i princip ingen kylning alls. Tror faktiskt inte att jag är beredd att offra den bra platsen och blockera med IDE kablar och annan skit bakom mina 2 fläktar. Diskarna överlever nog en trappa upp också

Permalänk
Medlem

Under skall min blivande Eheim 1048 sitta så dom får sitta kvar där uppe....

Har du beställt än? annars: nuuuuuuuuuuuuuu

Permalänk
Avstängd

jag ska köpa detta: Lian Li PC71 @ www.kylning.com/

ditt chassi verkar är ett bra chassi, jag har alldrig sett chassit 'in real' men det chassit har bra rykte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
ujuj...jag som har satt mina 7200 ibm diskar ovanför....i mitt pc70 men 2 st 80 mm fläktar på mellan/högsta hastigheten borde ge nog med kylning...eller?

Jag är uber nöjd och har bara 2 saker att klaga på: Sidorna skramlar utav #% om man stöter till dom och de inre delarna (tex hdburen) repas så #% lätt om man bara drar in en skruv...men va fan, inget annat att klaga på utom priset iaf

Har oxo ett 70 och mina sidor buktar ut lite så de låter om man trycker på dom. Det verkar som om det är normalt
Sitter din front löst?
Min sitter inte precis jätte hårt

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Min front sitter perfekt :D....du vet inte hur man tar loss fästerna i botter för hdburen lättast?

KÖP KÖP KÖP NU NU, lite smygreklam men wtf

Permalänk
Medlem

Jag har ett Lian Li PC 60, och jag är skit nöjd med mitt! Det ska i h2o o lite annat smått och gott till sommaren.

Visa signatur

Asus P7P55D Pro - Intel Core i5 720@3,25 GHz - 4 Gb Corsair DDR3 - 8800 GTS 640 Mb - 1,6 Tb - LianLi PC-60

Permalänk
Medlem

Jag har ett Lian Li 6089.. funkar skit bra.. inget att klaga på.. förutom att en diod har börjat lysa svagare..

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Medlem

hotel, vilket lianli du än ska köpa så har gtek bättre priser, några hundralappar billigare, fast billigast är ju xoxide.com där man kan få ett lianli för ca 1100, dock ligger frakten på typ 1000 o sen ifall man får tull på 250-500...

Permalänk
Medlem

har ett Lian Li PC-602 kostade 1199 på JME data, jävligt billigt för ett Lian Li chassi, kolla in de, enda skillnaden mot PC-60 är att de inte är en sån fancontroller spak bakom fronten, men alla 3 fläktar följer med. köp ett sånt tycker jag, fronten är snyggare på den med, kanterna går snett inåt på sidorna. http://www.jmedata.se/default.asp?store=internet för bild och specifikationer.
Musslan min front sitter också inte så jättehårt, man kan rucka lite på den

Permalänk
Medlem

jag har för mig att kylning.com e billiga...

själv har jag ett silver men idag hade jag nog valt ett svart..

tumskruvar överallt...hd-buren e jätte lätt att ta bort...sitter på 2 skenor,..du behöver bara ta bort 2 tumskruvar..

front fläktarna kan du styra med controllern, ja..

ska sätta upp bilder på min burk snart....

jag har ccfl´s, led fans, unika fläktgaller, runda ide kablar
en ny fancontroller där fram....utbytta fläktar...stealthad brännare..gömda kablar osv

Permalänk
Medlem

Hur är det med att montera hårddiskar på sidan sådär? Inga bevisade negativa effekter? Jag går nämligen också i tankar att köpa ett PC65.

Permalänk
Medlem

Hur har ni råd med så dyra och fina chassi?? Jag har knappt råd med komponenterna i datorn och då läggar man hädre all krut på dom istället..

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på Lian-Li. Har helt tröttnat på Chieftec's design, och självklart vikten... Btw, någon som vet hur mycket det väger utan nätaggregat?

JMEdata har inte PC65 i lager just nu *damn it*

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Jag funderar också på Lian-Li. Har helt tröttnat på Chieftec's design, och självklart vikten... Btw, någon som vet hur mycket det väger utan nätaggregat?

JMEdata har inte PC65 i lager just nu *damn it*

håller med dig till fullo, fan va bökigt det e o flytta runt burken....

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det väger 4-5kg utan nätagg. Du kommer inte att ångra ditt köp lådan är helt sjukt bra, lättarbetad, snygg mm.

Permalänk
Medlem

Jag har ett PC70 och jag är inte riktigt nöjd med mitt. Om jag inte använder mina novibes till hårddiskarna och sätter hårddiskarna på det vanliga stället så bildas det viberationer som fan i hela chassit. Det är kanske bara jag som är lite känslig mot ljud. vad vet jag....

Permalänk
Medlem

Vibrationer kan ju förekomma, men det får man väl räkna med i typ alla chassin.. Finns ju igentligen ingen anledning att inte ha diskarna i racket där nere. Om man inte har en fet Eheim pump där såklart

Permalänk
Hedersmedlem

Dessvärre är PC65:an inte speciellt tyst... iofs så är inte något av lian-lis chassin det, men men...

Skruvarna på för mitt HD/floppy-rack har börjat lossna och den bakre fläkten vibrerar, men det kan man leva med

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

men asså
varför ska man ha en Eheim pump där?

412:
du har ju ett PC70 chassi, du får plats med pumpen var du vill
lägg den där uppe istället och ha hårddiskarna kvar och kör fläktarna på low så går dom aldrig över 33 grader heller.

Seagate diskar går upp emot 45-48 grader om man inte har bra kylning eller luftcirkulation - och det är enligt mig lite i överkant...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Dessvärre är PC65:an inte speciellt tyst... iofs så är inte något av lian-lis chassin det, men men...

Skruvarna på för mitt HD/floppy-rack har börjat lossna och den bakre fläkten vibrerar, men det kan man leva med

Skruva dit dom igen?
Nog kan man få ett Lian Li chassi riktigt tyst ...
Fasst då får man använda Seagate diskar

Permalänk
Medlem

Jag har ett svart PC65 och är otroligt nöjd med det. Har haft det i snart 2 månader och gillar det otroligt mycket. Till sommaren ska det nog in vattenkylning i det men får se hur jag ska lösa det med 4 hårddiskar och annat smått och gått i det.

Permalänk
Medlem

Jag är jäkligt sugen på ett Lian-Li PC6070:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=858&session=4ec88a0...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Echo: kanske därför att Ehiem är en tryckande och inte sugande pump vilket innebör att pumpen måste sitta lägre än tanken. Detta gör botten på lådan till den mest logiska placeringen.