UPDATE 29/4 - 2013
Hej kära läsare!
Hoppas allt står bra till!
Här kommer jag med ännu en update!
Detta moment handlar om chassits orignal-bakstycke och utbyte av detta. Alltså där I/O-portarna och PCI-portarna samt nätaggregatet finns i ett vanligt omodifierat Bitfenix Prodigy.
Med tanke på att jag modifierat nya portar för samtliga ovannämnda så har jag ingen användning av originalbaken/bakstycket på chassit så jag det tog jag och gjorde någonting åt!
Sågade till och provmonterade en bit mesh av rostfritt stål på 1mm som kommer ersätta bakstycket
Let's go!
Sågar av den markerade biten och plötsligt passar det mycket bättre på baksidan
Inte helt färdigt dock! Behövs lite mer sågning för smådetaljer för det ska passa
Sågar till alla smådetaljer som behövs för det ska passa fint och visst passar det fint!
Nu är det dags för att provmontera själva meshen!
För att göra detta så sätter jag ut maskeringstejp där jag gör markeringar för hål som ska borras upp.
Fick en trevlig present av familjen som skulle hjälpa mig
Borrar lite hål som jag markerat och det går finfint!
Det som återstår nu är ju då att provmontera och det gör jag med hjälp av lite popnitar. Fungerar finemang till ett sådant här ändemål!
Här är lite bilder på det resultatet!
Det var då modifiering och fix av hur den nya baksidan ska se ut! Det är inte 100% färdigt. Det jag ska göra är att såga bort original baksidan så att meshen blir baksidan, inte att det ligger lager på lager, om ni förstår vad jag menar Detta kommer göra att fläktplatsen, hålen för I/O, PCI och PSU kommer försvinna men det möjliggör även att jag kan göra egna hål/monteringar ifall det behövs
Ska även självklart måla meshen så att färgen matchar resterande bygget! Snyggt ska det vara!
Själv tyckte jag det blev finemang!
Och för de som undrar. Ja, sidoplåtarna går fortfarande att få på utan problem!
Vad tror ni?
Tack på förhand
MVH
Nikkop