Permalänk

Själv tycker jag den här var lite för liten men du skriver ju att du har små händer, i övrigt var det inget fel på den.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/165153-roccat_lua_tri...

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en Naos 3200. Har aldrig varit mer nöjd över en datormus i hela mitt liv, den är riktigt, riktigt go att hålla.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lejkahh:

Min kompis har en Naga Molten och jag älskar hur den känns men den är ju en MMORPG mus så jag uteslöt därför hela naga serien, men när jag tänker på det så är HEX rätt annorlunda och hade faktiskt kunna funka... Tack för tipset, men ni andra, spamma in mer möss !

Ja, vanliga nagan har på tok för många knappar, hex:en är skitnajs!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Qpad 5k, eller rat 7.

Har båda, ska ja spela länge kör jag med 5k (tex mmo rpg spel, solo spel, sånt som inte kräver super mycket koncentration), ska ja köra fps eller starcraft rat 7.

Permalänk
Medlem

Skulle int välja någon mus av Razer, pajar alltid till slut.

Hade nyligen en Razer Naga som jag gillade men några månader blev den sliten och massa med smuts och damm kom in, var tvungen att ta bort skit från musen varannan dag. Precisionen blev sämre och sämre, musen hängde sig på att inte gå upp/ner ibland, och till slut så dubbelklickade den på enkel klick.

Nu blir det väl att köpa en qpad 5k som många rekommenderar

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem

tack för alla förslag och tankar!

Keep it up!

Permalänk
Skrivet av Lejkahh:

Sorry, Min kompis har sensei och den matchar inte min hand, för stor tror jag.... tack ändå!

Hur gammal är du ifall den är för stor för din hand!? Den är ju typ standard av alla mus storlekar.
Finns en mus som jag hade förrut som var mycket mindre än min sensei.
Hade en A4Tech mus förut. Kommer inte ihåg viken modell. Var ganska liten av sig. X-710FS tror jag det var. Hjulet började glappa ganska snabbt på min så jag vet inte ifall den är något att rekommendera.

Permalänk

Razer Imperator

Permalänk
Medlem

Har haft en logitech G5 i snart 6 år nu (tror jag) men den började bli lite sliten så jag köpte mig en Steelseries RAW rubberized. Hört mycket gott om den från sånna som haft en G5a innan och det är ett plus att den inte ser ut som ett rymdskepp heller! Inte hunnit prova den ännu dock, men jag återkommer :P.

Permalänk
Medlem

Det verkar som du är lite väl kräsen, Köp den du tycker är bäst, även om den inte är perfekt så vänjer man sig efter ett litet tag ändå

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Har en Steelseries Kinzu. Helt klart den bästa musen jag använt. Efter den kommer nog de kända Microsoft mössen (intellimouse 3/4) och sen DeathAdder

Permalänk
Medlem

Jag gick själv från en spelmus till Logitechs MX mus.
Den duger utmärkt för spel och ack så bekväm den är i handen. http://www.inet.se/produkt/6606147/logitech-performance-mouse...

Jag säger inte att du ska köpa just den musen utan tipsar dig in att kolla lite längre än bara spelmöss.

Permalänk
Medlem

Som många sagt innan är det väldigt personligt med möss. Har små händer (16,5 cm) så de flesta normala spelmöss funkar inte optimalt.

Fastnade för Logitech G9X och kapade bakstycket på skalet för att få ett bättre claw-grepp.

Visa signatur

Silverstone TJ08-E | i7 2600K @4,5GHz | Asus Maximus V Gene | 16GB Vengeance 1600 MHz | Corsair AX850W | EVGA GTX 780 Ti SC | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC360 | Samsung 830 256GB SSD | WD20EARX 2TB | Vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Jag är själv lite av en mus fanatiker. Har testat säkert 10-12 st olika modeller under de senaste 2 åren (man har ju förmånen att testa och lämna tillbaka när man handlar från vissa affärer, flera har jag dock behållit så jag har en liten samling atm).

För mig är det viktigaste att jag gillar formen, switcharna (dvs knapparna), vikten (får inte väga för mycket) och framförallt: att sensorn inte har några betydande defekter såsom signifikant negativ/positiv acceleration, jitter, eller att pekaren "buggar ur" vid snabba dragningar (vilket dock i viss mån kan bero på musmattan du använder, vissa sensorer klarar inte av vissa material eller färger lika bra som andra, etc). Sen föredrar jag också om musen är helt fri från prediction (även kallat "angle snapping"). Vad gäller dpi nivåer är det viktigaste att det finns en dpi nivå som passar bra för den hastighet jag föredrar (skulle säga att jag är en mid-high sens user), runt 900-1000 dpi (eller "cpi" som det också kallas numera) är det jag kan köra 6/11 i windows control panel med, dvs det som ger 1:1 pixel ratio, men allt över 1000 dpi (även om det är onödigt för min del) går också bra då jag helt enkelt kan ställa ned control panel hastigheten. Det man dock inte vill göra är att ställa upp den, dvs över 6/11, det resulterar i pixelskipping vilket man upplever som att musen "hackar runt".

Min erfarenhet är att det är mycket svårt att hitta en mus som passar perfekt för en, det handlar om att kompromissa och hitta den som passar bäst helt enkelt. Jag har fastnat för musen Zowie AM som jag gillar väldigt mycket. Däremot tycker jag den har lite för låg lift off distance samt att knapparna kräver lite för mycket kraft för att tryckas ned, vilket innebär att man inte kan spamklicka lika enkelt som man kanske önskar. Samtidigt har klicken en väldigt bra känsla i övrigt. Jag gillar möss med låg eller mellan vikt och hellre att musen har en icke ergonomisk form än att den har en för mycket ergonomisk form. Jag har beställt den nya Logitech g100s som släpps den 15:e maj. Den har samma legendariska form som den gamla och mycket populära Logitech mx300 musen som slutades tillverkas ett antal år sedan såvitt jag vet.

Utöver Zowie AM och Logitech g100s (som alltså finns att köpa inom kort) rekommenderar jag även Zowie EC2 eVo (eVo saknar prediction som icke eVo versionerna har, så eVo > icke eVo), den har exakt samma innehåll under skalet som Zowie AM men en lite mer ergonomisk form och väger ca 7 gram mera. Sen har Zowie nyligen släppt Zowie FK som är precis som Zowie AM undantaget att de ändrat formen så att den är enklare att lyfta. Vissa relativt nya Razer möss ser också lovande ut. Ett bra forum för att samla kunskap om en mus du är intresserad av är detta: "http://www.overclock.net/f/375/mice", bara att söka så hittar du sannolikt massvis av värdefull info/tester. Det som tillverkaren listar ang musen är kanske hälften av det du behöver veta om musen, info som huruvida musen har oönskad acceleration eller ej, har prediction eller ej, lider av jitter problem eller ej, etc, hittar du endast på forum likt det ovan.

Permalänk
Medlem

RAT 7! (Eller 9)
De går att ställa om hur fan som helst så då kan du få exakt vad du vill ha.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Hedersmedlem

Jag röstar på en Logitech G9x om du vill ha något som inte är så stort, har haft min G9 i åratal och är nöjd som bara den, men börjar tvärtemot dig bli sugen på en större och mer ergonomisk mus.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Zowie EC2 = inga drivrutiner eller annat trams bara plugga in och köra..

Inget för små händer dock då den är lite stor men jag bara älskar den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Ergonomisk eller icke ergonomisk mus hänger ju helt på handstorlek man har och vilket grepp man använder. Egentligen är det väl mest ett marknadsföringsargument för om man har fel handstorlek eller grepp så känns en viss mus inte så skön trots att den är "ergonomisk".
Dumt att de inte säljer mössen i olika storlekar.
Vem skulle sälja handskar/skor utan att ha varje modell i flera storlekar?

Logitech G9 har ju avtagbart skal så man kan köra den utan extra skal om man vill, eller modda ytterskalet.
Det följde med ett extra-skal när jag köpte min G9 Laser.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 3200 imo.
Mycket mus för pengarna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=624779

lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

I butik har jag endast känt på Mionix Naos 5000... Skulle in idag men det blev inte av. Om inte annat så uppdaterar jag nog tråden om jag varit inne och känt på dem...

QPAD 5k, testa så förstår du.

Edit: går du på Razer kan du förvissa dig om att du även får med en påse ospecificerade problem helt utan kostnad.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips, en liten uppdatering på möss jag är sugen på nu:

Zowie AM,FK,EC2

Logitech G9x

Steelseries Sensei RAW

Möss jag är osugen för pga många anledningar: Razer Taipan, Lachesis, Naga, Orochi, Deathadder (obviously), imperator, abyssus, mamba, naos serien, qpad...

Hand: Razer Deathadder alldeles för stor. Där får ni ett exempel på min handstorlek och gränserna.

Grepp: Har alltid kört med palm-grip men har märkt att när jag försöker mig på claw-grip så är blir mitt aim en bra del förbättrat, dvs. att jag även skulle kunna köra med claw-grip och faktiskt Gärna skulle vela göra det istället för palm-grip.

Keep it rolling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Det verkar som du är lite väl kräsen, Köp den du tycker är bäst, även om den inte är perfekt så vänjer man sig efter ett litet tag ändå

Kräsen minst sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Tack för alla tips, en liten uppdatering på möss jag är sugen på nu:

Zowie AM,FK,EC2

Logitech G9x

Steelseries Sensei RAW

Skulle rekommendera att du tar dig till en affär där du kan känna och klämma på de alternativen du är intresserad av. De stora elektronikkedjorna brukar ha ett bra sortiment framme. Är du lika kräsen som jag lönar det sig att ta den tiden.

Visa signatur

Silverstone TJ08-E | i7 2600K @4,5GHz | Asus Maximus V Gene | 16GB Vengeance 1600 MHz | Corsair AX850W | EVGA GTX 780 Ti SC | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC360 | Samsung 830 256GB SSD | WD20EARX 2TB | Vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Razer abyssus. Även om det är en av de billigaste från razer så är sensorn i stort sett felfri och den är mindre än de flesta andra möss. Tyvärr så har den inga sidoknappar men i övrigt så är det bland de skönaste jag har använt (clawgrip).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkeleb:

Skulle rekommendera att du tar dig till en affär där du kan känna och klämma på de alternativen du är intresserad av. De stora elektronikkedjorna brukar ha ett bra sortiment framme. Är du lika kräsen som jag lönar det sig att ta den tiden.

Väldigt synd att Zowie produkter inte verkar säljas i svenska butiker

Jag har kollat online på media markt, Kjell och Kompany m.m men ingen har zowie :/

Självklart så ska jag kolla i butiker på andra möss så småningom

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har redigerat rubriken, det behövs inte caps och jättemånga utropstecken och frågetecken, det räcker som det ser ut nu.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Har använt massor av olika spelmöss. Det finns 2st som jag tycker utmärker sig.
Logitech MX518 (nuvarande G400 har jag inte testat), och den mus jag har nu (och är grymt nöjd med):
http://steelseries.com/products/mice/steelseries-sensei-raw
Själv kör jag "rubberized" modellen, då jag tycker den ligger skönare i handen än en med glatt yta.
Formen är givetvis en smaksak, men jag tycker den är underbar. Musrörelserna känns naturliga och exakta.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk

Har du känt på en Corsair Vengeance M95?
Funkar fint till alla sorters spel då du kan flytta mellan olika profiler samt har extra-knappar som sitter fint på vänstersidan.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=778730#info
På bilden ser den väldigt liten och kort ut, men så är inte fallet. Har själv m90'n och är hyfsad nöjd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk

Av egen erfarenhet så om man tycker musen känns okej när man köper den så kommer den vara perfekt efter att du använt den 2-3 veckor och vet inte vad som gör att du testar 700 olika möss och blir trött på dom efter en vecka? En ny mus kommer inte hjälpa dig att panga hs i cs vänj dig med en mus istället är mitt tips

Permalänk
Medlem

Har nu varit i stan och besökt kjell, teknik och inet, har känt på naga,taipan,abyssus,ouroboros,zowie am,ec1...

Trots alla förslag vinner en som jag inte trodde skulle vara bra,,,

RAZER IMPERATOR

Köpt den och den var obeskrivligt skön och bra, skriver mer senare då jag är nu inne på mobilen med 2% batteri kvar, brb!