Kan inte (av)installera steam?

Permalänk
Medlem

Kan inte (av)installera steam?

Jag har nyss skaffat en ny hårddisk så jag använder inte den gamla.
Men jag hade steam installerat på den hårddisken så när jag försöker att installera eller avinstallera för att det står att steam fortfarande är installerat så står det invalid disk :F.
Finns det något sätt att fixa detta förutom att sätta in den gamla hårddisken?

Vet inte heller ifall jag har postat denna tråd på rätt ställe, ifall jag inte har det så får gärna en moderator flytta tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrloggain:

Men jag hade steam installerat på den hårddisken så när jag försöker att installera eller avinstallera för att det står att steam fortfarande är installerat så står det invalid disk :F.

Vet inte heller ifall jag har postat denna tråd på rätt ställe, ifall jag inte har det så får gärna en moderator flytta tråden

Datorn tror ju att steam fortfarande finns kvar. Prova denna lösning http://support.microsoft.com/kb/314481

Edit: Såg nu att det var för XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrloggain:

IOBit uninstaller verkar vara något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

Tack, ska testa det nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

Datorn tror ju att steam fortfarande finns kvar. Prova denna lösning http://support.microsoft.com/kb/314481

Edit: Såg nu att det var för XP.

aha okej :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

funkade inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrloggain:

funkade inte :/

Använde du avancerad borttagning så att den kollade registerfiler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

Använde du avancerad borttagning så att den kollade registerfiler?

Ja men gjorde det dära med subst f: d:\ i cmd så nu kunde jag installera det.
Men du så står det att det är i offline mode när jag ska starta det och att det måste vara i online mode för att starta.... Hur fixar jag det när det inte ens vill starta

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrloggain:

Ja men gjorde det dära med subst f: d:\ i cmd så nu kunde jag installera det.
Men du så står det att det är i offline mode när jag ska starta det och att det måste vara i online mode för att starta.... Hur fixar jag det när det inte ens vill starta

Err.. Jag förstår inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

Err.. Jag förstår inte riktigt.

Det stog något liknande detta "steam can't launch in offline mode, it needs to be in online mode to start"

Men kopierade över steam mappen från min andra dator så nu funkar allt fin fint Men tack så mycket för allt hjälp

Permalänk
Medlem

Det du borde gjort (kanske är försent nu) är att koppla in din gamla HDD igen, se till så att den har enhetsbokstav F:\ och avinstallera alla program du hade på den så du inte har massa kladd i registret.

Annars så kan du alltid installera om windows så löser sig det hela :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrloggain:

Det stog något liknande detta "steam can't launch in offline mode, it needs to be in online mode to start"

Men kopierade över steam mappen från min andra dator så nu funkar allt fin fint Men tack så mycket för allt hjälp

Bra att det fungerade.