Permalänk
Medlem

ljusstyrka problem på Hp

Jag har en hp compact som är lite äldre. Jag har problem med skärmen då den är oerhört mörk. Jag har testat det mesta tror jag:
nya powerplans.
laddare i/ur.
kontrollpanel-power options-screenbrightness.(går inte höja ljusstyrkan på mätaren, den åker tillbaka till 0 direkt)
[fn] och f10 men att justera så funkar inte heller.
Någon som har löst ett liknande problem eller ver hur man löser det får gärna höra av sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nett:

Jag har en hp compact som är lite äldre. Jag har problem med skärmen då den är oerhört mörk. Jag har testat det mesta tror jag:
nya powerplans.
laddare i/ur.
kontrollpanel-power options-screenbrightness.(går inte höja ljusstyrkan på mätaren, den åker tillbaka till 0 direkt)
[fn] och f10 men att justera så funkar inte heller.
Någon som har löst ett liknande problem eller ver hur man löser det får gärna höra av sig!

Kan du höja med hjälpa av Windows Mobilitetscenter. Har du installerat HP Quick Launch?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan du höja med hjälpa av Windows Mobilitetscenter. Har du installerat HP Quick Launch?

Det vet jag inte om jag har.. hur kollar jag det/ hur fixar jag det?
Är tyvärr dålig på sånt här så lire förklaring samt "guidening" vore snällt!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nett:

Det vet jag inte om jag har.. hur kollar jag det/ hur fixar jag det?
Är tyvärr dålig på sånt här så lire förklaring samt "guidening" vore snällt!:)

Skickades från m.sweclockers.com

För att komma åt Mobilitetscentret håll ned Windows tangenten och tryck på X tangenten, där ifrån kan du kanske höja ljusstyrkan. Annas kan du också ladda ner HP Quick Launch eller HP Quick Launch buttons beroende på dator

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

det funkade med att få upp det med "windows+x" men samma sak där, brightness finns men så fort man drar på "piggen" för att höja åker den tillbaka och det är fortfarande like mörkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nett:

det funkade med att få upp det med "windows+x" men samma sak där, brightness finns men så fort man drar på "piggen" för att höja åker den tillbaka och det är fortfarande like mörkt..

hmm.... höjs ljusstyrkan något eller inte? Det låter som om du har fått problem med själva lampan som lyser upp datorns skärm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig