Muskampen 2025: Segraren korad!

Datorn startar i 5 sekunder sen försöker den starta om.

Permalänk
Medlem

Datorn startar i 5 sekunder sen försöker den starta om.

Igår så tog jag ut mina ram minnen och satte i dom igen, hörde fel på beep-kod så trodde de var minnena . Sen då jag satte i dom igen så starta datorn i typ 5 sekunder sen stängdes den av och försökte starta upp igen också håller den på så. Har bara 2 platser, om de sitter ett minne i plats 2 så vägrar datorn att starta, annars går den fint.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kolla så att ramminnena sitter bra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Sitter bra.

Permalänk
Medlem

Har du provat så att minnena är OK?
Testa att starta med bara ett minne och kör memtest, funkar det så gör du samma sak med det andra minnet.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Minnena funkar fint, blåsa ur själva platsen med lite tryckluft och funkar inte de nytt moderkort?

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte kommit åt boot-kabeln, låter kanske långsökt men det är värt ett försök.
Du kan även göra en clear cmos, vilket kan vara nyttigt oavsett om det inte är relaterat till problemet.

Permalänk
Medlem

Ingen som undrar varför minnena togs ur ?
Varför rörde du dom, hade du problem med datorn innan kanske ?
Du kan ju inte bara säga "vet inte varför"...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero