Permalänk

Hjälp med mitt 7670

Hej! Så jag har haft min dator ett tag nu men är inte riktigt nöjd. Jag har för tillfället ett AMD Radeon HD 7670 2GB (Up to 4GB) Grafikkort och när jag kollar på reviews och sånt så är det jätte bra och tar t.ex Skyrim, BF3 och Far Cry 3 på High-Ultra på ungefär 40-60 FPS. Men jag kommer inte i närheten av det. Jag har 8GB RAM och en i5 processor, så jag undrar hur jag (om jag kan) kan förbättra så jag kanske kommer upp i önskad FPS?

Tack på förhand, Marcus

Permalänk

du har blandat ihop skaer 7670 är ett svagt kort!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Nej jag är säker. Jag kollade upp grafikkortet innan jag skaffade datorn (som är fabriksgjord, Acer Predator G 63610) och hans BF3 samt Skyrim och FC3 kom upp i hög FPS.

Permalänk
Avstängd

Bro, du har ett budget kort som är gjort för kontorsdatorer. Du har blandat ihop det med andra kort då 40-60 fps bf3 ultra är drömsiffror. Du kanske får runt 20-30 fps på low på en liten bana!

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

vill du inte lyssna på oss behöver du inte de (Y)

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

7670 är bara en rebrandad 6670, det är kortet är hopplös när det kommer till spel.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

aja^^ tur att ja ska skaffa nytt då :3 Tack ändå!

Permalänk
Entusiast

Det du vill göra är att byta ut ditt grafikkort till säg ett Radeon HD 7850 eller likvärdigt åtminstone, där kommer du segla mellan 50-60 på BF3 i High. Som de tidigare sagt så är ditt 7670 inte tillräckligt kraftfullt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II