Spel/Mediaenheter -> HDMI Reciever -> Audioengine 5+

Permalänk

Hejsan

Jag vill köpa en hdmi reciever så jag lättare kan koppla mina spel/mediaenheter till mina Audioengine 5+ aktiva högtalare. Jag kan kikat på följande och undrar om den kommer tillfredställa mina behov?

Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1250743

Kommer jag kunna koppla in mina enheter med hdmi och köra ut ljud från alla med RCA till mina aktiva högtalare? Kommer ljudet att påverkas/behandlas i recivern? Eller passera rakt igenom?

Tacksam för klargörande!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk

Alltså, ska du köra alla källor till en receiver som i sin tur kör vidare det till aktiva högtalare?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Alltså, ska du köra alla källor till en receiver som i sin tur kör vidare det till aktiva högtalare?

Stämmer bra det, HDMI från alla källor in i recivern, ut en hdmi med bild till tvn och två RCA kablar från recivern till mina aktiva Audioengine 5+ med ljudet.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk

Jag tycker mest det känns som att köra dubbelt, tycker du borde köra RCA från alla enheter till en RCA-Switch och sedan köra den till högtalarna.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag tycker mest det känns som att köra dubbelt, tycker du borde köra RCA från alla enheter till en RCA-Switch och sedan köra den till högtalarna.

Problemet är att min Wii U inte kan köra komponent samtidigt med HDMI så där måste jag köra hdmi-splitter och hdmi till rca converter, det samma kommer bli med Xbox One som saknar komponent/rca utgång helt där med. Det börjar bli mer och mer vanligt att detta uteblir. Men detta kommer att fungera?

Jag kör RCA switch på min PS3 och Tv Box, men framtiden (Wii U & Xbox One) låter mig inte göra detta. PS4an kommer förhoppningsvis fungera som PS3 direkt då den har Multi Tv Out men inget säkert ännu.

Visa signatur