Permalänk
Skrivet av Wranz:

Ha! 100k gz :>
Jag har inte ens en egen bil (lvl 28 med 16 anställda)

Wut? Hur gör du? Har du lån mer räntor eller? Jag är i lv 42 nu och har haft egen bil sedan typ lv 6. Jag har 17 garage alltså 85 förare med mig. Drar in runt 800k per dag. Hinner inte förbruka pengarna. lite surt Så jag ger de anställda fullutrustade bilar tills vidare.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

En uppdatering på skin fronten, tråkig för er kanske men roligare för egen del

Jag meddelar redan nu att mitt paket INTE kommer att släppas i sin helhet. Jag har nämligen fått ett jobb på fulltid över sommaren och kommer inte att ha samma tid över att spela ETS2 och än mindre tid till att göra skins av den kvalitet som jag kräver av mig själv, DHL skinnet tog 6 månader från koncept till släpp.

Jag tycker själv att det är supertråkigt att jag inte fick gjort alla skins jag ville men jag sätter som alla andra här ett jobb före en hobby som detta nu ändå är. Jag kommer dock att ge er Thor Tenden Transport och P. Bjarne Andersen skinnen och ska försöka så gott det går att få klart Bjarne Øverlands innan jag börjar på jobbet. Då har ni iallafall fått några fina skins ^^

Ska försöka vara aktiv på forumet så gott det går och det kanske blir så att jag gör något skin över ett par helger men som sagt, förvänta inte att alla bilarna kommer för det gör de garanterat inte. Hoppas ni inte blir allt för ledsna och att de skinnen som jag hann göra har gett många trevliga mil på Europas vägar

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Alltså, Scania med range-split. Vart är växlarna 13 och 14? Oo

Edit: Never mind, hade visst en mod med en 12+2 låda för Scania

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Alltså, Scania med range-split. Vart är växlarna 13 och 14? Oo

Edit: Never mind, hade visst en mod med en 12+2 låda för Scania

+2 är överväxlar. De funkar inte i ETS2 om jag fattat det rätt. Har en polare som jobbar på det till modden.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

+2 är överväxlar. De funkar inte i ETS2 om jag fattat det rätt. Har en polare som jobbar på det till modden.

Om nu inte jag är ute o cycklar handlar det om "kryp-växlar", modden som ger denna växellåda är "physics mod 1.7" och när man öppnar just växellåda filen står det: "based on email from Scania" så jag antar att det handlar om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=7Gw5K8XNBHA&feature=player_det... kolla @3.38

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Om nu inte jag är ute o cycklar handlar det om "kryp-växlar", modden som ger denna växellåda är "physics mod 1.7" och när man öppnar just växellåda filen står det: "based on email from Scania" så jag antar att det handlar om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=7Gw5K8XNBHA&feature=player_det... kolla @3.38

Stämmer bra det. Men jag tog bort den del från modden Hade ändå bara 12 växlar och topphastighet på 105

Permalänk
Skrivet av infexis:

Om nu inte jag är ute o cycklar handlar det om "kryp-växlar", modden som ger denna växellåda är "physics mod 1.7" och när man öppnar just växellåda filen står det: "based on email from Scania" så jag antar att det handlar om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=7Gw5K8XNBHA&feature=player_det... kolla @3.38

HAHA, förlåt va inne på traktorer nu från FS13 xD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Idag blev det timmerkörning med en DAF

Permalänk

Hehe, klarar inte av DAF då animeringen på inredningen är så ful. Sen är jag emot DAF av någon anledning

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Letar efter lite inspiration till ett par Scania Highline skin åt 50keda och hans Highline mod, det är inga replikor på riktiga bilar som skall göras utan letar bara efter bilder på ett par snygga Highlines jag kan ta lite godbitar från. Har redan ett par bilder från Jens Bode, NF Transport och Ronny Ceusters som jag tänker använda mig av.

Alla tips är mycket välkommna!

Första testet med hans template blev så här, syns att jag inte lagt lika mycket tid på detta som mina andra ^^

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Hehe, klarar inte av DAF då animeringen på inredningen är så ful. Sen är jag emot DAF av någon anledning

Inredningen tillsammans med speglarna gör det väldigt svårt för mig att köra DAF, vet inte vad det är men det blir fysiskt omöjligt för mig att köra ordentligt xD

Lite synd då DAF är det enda jag kan tänka mig att köra utöver Scania och Volvo

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Letar efter lite inspiration till ett par Scania Highline skin åt 50keda och hans Highline mod, det är inga replikor på riktiga bilar som skall göras utan letar bara efter bilder på ett par snygga Highlines jag kan ta lite godbitar från. Har redan ett par bilder från Jens Bode, NF Transport och Ronny Ceusters som jag tänker använda mig av.

Alla tips är mycket välkommna!

Första testet med hans template blev så här, syns att jag inte lagt lika mycket tid på detta som mina andra ^^

http://www3.picturepush.com/photo/a/13146051/img/ETS2/Screens...

Blev ändå väldigt bra tycker jag! Har inga skins i lager just nu, men jag kräver en Grip!

Skrivet av Mattias P:

Inredningen tillsammans med speglarna gör det väldigt svårt för mig att köra DAF, vet inte vad det är men det blir fysiskt omöjligt för mig att köra ordentligt xD

Lite synd då DAF är det enda jag kan tänka mig att köra utöver Scania och Volvo

Wut? Kör du hellre DAF än typ MAN? DAF är ju "lågpris" Volvo!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Blev ändå väldigt bra tycker jag! Har inga skins i lager just nu, men jag kräver en Grip!

Wut? Kör du hellre DAF än typ MAN? DAF är ju "lågpris" Volvo!

Tackar tackar, jodå ett skin med en grip ska såklart med!

Tar en DAF vilken dag i veckan som helst över både MAN och Iveco. De är ju fula som stryk och Renualt är så hemsk att den skulle kunna räknas som deras förbjudna avkomma :'(

Mercedes ligger väl mellan DAF och MAN/Iveco, helt ok men inget jag jublar över direkt.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Tackar tackar, jodå ett skin med en grip ska såklart med!

Tar en DAF vilken dag i veckan som helst över både MAN och Iveco. De är ju fula som stryk och Renualt är så hemsk att den skulle kunna räknas som deras förbjudna avkomma :'(

Mercedes ligger väl mellan DAF och MAN/Iveco, helt ok men inget jag jublar över direkt.

Renault är helt klart borträknat, men jag kan inte med DAF. Tycker både Mercedes-Benz och MAN ser bättre ut (+ att de har V8a) Sedan har vi DAF och Iveco någonstans mellan skiten och medelklassen

Scania
Volvo
Mercedes-Benz
MAN
DAF
Iveco
Reault
All amerikansk skit!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Daf interiör finns att ladda ner här (hög kvalitet)

http://ets2.lt/en/daf-high-quality-interior/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Wut? Kör du hellre DAF än typ MAN? DAF är ju "lågpris" Volvo!

Nä, DAF lastbilar har inget med Volvo att göra. Dom sålde sin personbilsdel till Volvo för att koncentrera sig på lastbilarna, precis som Volvo gjorde senare när dom sålde Volvo Cars till Ford.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

Jag tycker det är synd att SCS lägger ner så lite tid på det här spelet. Det är i alla fall känslan jag får. Jag har lirat ETS2 ganska mycket nu (har cirka 60 timmar vilket jag anser är mycket i alla fall), och jag har bara varit med om en patch (volvo-patchen). ETS2 måste ju vara SCS bäst säljande spel eftersom det finns på steam osv, då tycker man att de borde lägga ner mer tid på det och släppa mer content.

Jag har aldrig riktigt gillat mods till spel, vill helst köra officielt content. Men eftersom det släpps så lite så har jag börjat tröttna på det som finns med från början. Någon som har några tips på trevliga moddar som förnyar känslan lite?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Skrivet av Qwarkman:

Nä, DAF lastbilar har inget med Volvo att göra. Dom sålde sin personbilsdel till Volvo för att koncentrera sig på lastbilarna, precis som Volvo gjorde senare när dom sålde Volvo Cars till Ford.

HAHA, fan vad dålig jag är. Det stämmer fan. xD Aja det ägs av jänkarna och det är sämre

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av TurboTruck:

Daf interiör finns att ladda ner här (hög kvalitet)

http://ets2.lt/en/daf-high-quality-interior/

Den NOKIA:n! Så lågupplöst och helt i 2D. Pajar hela interiören.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Trevlig helg!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Glada nyheter grabbar, checka det senaste på https://www.facebook.com/TrucksimMap
"Streetsurfer" är tillbaka och det satsas maximalt på "riktiga" släp Nu jävlar!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Wut? Hur gör du? Har du lån mer räntor eller? Jag är i lv 42 nu och har haft egen bil sedan typ lv 6. Jag har 17 garage alltså 85 förare med mig. Drar in runt 800k per dag. Hinner inte förbruka pengarna. lite surt Så jag ger de anställda fullutrustade bilar tills vidare.

wow det va mkt det :>
Mina anställda tjänar som mest (2st 4-5k om dagen) Resten ca 2k + - 500.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Glada nyheter grabbar, checka det senaste på https://www.facebook.com/TrucksimMap
"Streetsurfer" är tillbaka och det satsas maximalt på "riktiga" släp Nu jävlar!

Tandem i ETS2 är ju inget nytt, finns ju flera designers som släppt det tidigare, problemet är ju att dessa inte funkat något vidare i spelet (sabbat lastbilsfysiken, varit omöjligt att använda med andra mods osv.).

Man får ju hoppas att om det nu ska introduceras i TSM att dom verkligen lägger ner tid på att få det att flyta på problemfritt, det finns ju ganska många buggar på TSM kartan så blir spännande att se vad som händer när nästa patch släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrientExpress:

Tandem i ETS2 är ju inget nytt, finns ju flera designers som släppt det tidigare, problemet är ju att dessa inte funkat något vidare i spelet (sabbat lastbilsfysiken, varit omöjligt att använda med andra mods osv.).

Man får ju hoppas att om det nu ska introduceras i TSM att dom verkligen lägger ner tid på att få det att flyta på problemfritt, det finns ju ganska många buggar på TSM kartan så blir spännande att se vad som händer när nästa patch släpps.

Det jag väntar mest på med nya TSM är deras dynamiska avlastningsställen
Eller, det är iaf vad jag läst att dom ska ha

Permalänk
Medlem

Skillnad på Tandem, å Tandem med en dolly ;;>
Bild nedan för principen med en dolly

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Tandem i ETS2 är ju inget nytt, finns ju flera designers som släppt det tidigare, problemet är ju att dessa inte funkat något vidare i spelet (sabbat lastbilsfysiken, varit omöjligt att använda med andra mods osv.).

Man får ju hoppas att om det nu ska introduceras i TSM att dom verkligen lägger ner tid på att få det att flyta på problemfritt, det finns ju ganska många buggar på TSM kartan så blir spännande att se vad som händer när nästa patch släpps.

Av bilderna att döma så kommer TSM tandems bli lika värdelösa som de som redan finns, där är inte några dollys och det monterat stelt så det kommer bli så lätt att välta släpet. Det enda som talar för TSM version är att den kanske är mer stabil...

Det kommer med andra ord se precis likadant som denna http://www.youtube.com/watch?v=MoJZB8Offbs

Blev lite upphetsad i onödan nu när jag lästa riktiga släp men om vi/SCS inte kan implementera dollys i ETS2 så kommer vi inte att få se en VETTIG tandem mod vilket är för jävla tråkigt rent ut sagt.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Freja

Permalänk

Jo Mattias, tyvärr är det nog så att vi inte kommer att kunna köra vettiga tandem ekipage så länge SCS inte har något intresse av att fixa det.

Det verkar ju finnas ganska mycket tandem mods till första Euro trucker, någon som vet om det funkar bra i det spelet, är det samma problem där?

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Jo Mattias, tyvärr är det nog så att vi inte kommer att kunna köra vettiga tandem ekipage så länge SCS inte har något intresse av att fixa det.

Det verkar ju finnas ganska mycket tandem mods till första Euro trucker, någon som vet om det funkar bra i det spelet, är det samma problem där?

Problemet och anledningen till att de inte fixar det är för att det inte är något som förekommer i Europa. Det förekommer nästan enbart i Sverige och Finland. Här har vi en helt annan lastbilskultur än i övriga Europa. Det är därför vi har två stora lastbilstillverkare. Andra länder och världen tittar på oss. Vi kör smartare, tyngre och längre än resten av Europa.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yay trodde det äntligen kom med riktiga släp mellan 7-8 axlar. men så var det tandem och verkar som en ostabila modds som inte fungerar bra ihop med andra mycket buggar osv.

Får hoppas till framtiden