Model 01 - Byggt för Vattenkylning [Scratchbygge]

Permalänk
Proffsmoddare

4st uppdateringar i ett! (Internet har varit nere i flera dagar!)

4st uppdateringar i ett! (Internet har varit nere i flera dagar!)

Här är även en video från fräsningen! Stor tack till Jonas Axen som gjorde fräsningen! (Hittar inte profilen på swec, fixar det sen)

Skrivet av Blev rörigt utan citat :D:

Blev även publicerad på Asus ROG nordic tidigare idag! Ni får gärna gilla och kommentera där!
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.544293938960474.107...
Sen skulle jag uppskatta om ni gillade min Facebooksida! Skaffade en igår, känns lite lökigt ändå måste jag säga
https://www.facebook.com/Brodholm

Vet själv att jag tycker att det är drygt när folk frågar om likes så gör det bara om ni känner för det! Jag är glad ändå

Ni kan också förvänta er tätare mellan uppdateringarna nu när det börjar lida mot sitt slut! Jag ska nu gå in på hårdvaran! Kan även säga att det kommer att bli SLI GTX 780 istället för 680

Skriv gärna vad ni tycker om bygget såhär långt! Detta är en milstolpe i projektet så det hade varit kul att höra vad folk tycker nu såhär halvvägs!

Dold text
Flyttade update till denna nya sidan av praktiska själ.
Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Älskar det! Så sjukt snyggt gjort. Någon gång måsre jag göra ett liknande projekt, det blir mitt mål med livet!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Grattis till att bli omnämnd av ASUS ROG Nordic! Riktigt fint jobbat

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Riktigt, riktigt trevligt. Ser helt klart fram emot när det börjar ramla in lite komponenter

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem

Du fortsätter att överraska mig! Helt grymt kommer detta att bli Ser ruskigt bra ut.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

SÅ sjukt snyggt!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Detta bygget är helt otroligt!!!! Önskar man skulle kunna köpa liknande chassin

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

När det är färdigt med all hårdvara, är det bara att ta ett gäng snygga bilder och skicka in till http://www.million-dollar-pc.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

När det är färdigt med all hårdvara, är det bara att ta ett gäng snygga bilder och skicka in till http://www.million-dollar-pc.com/

haha, om du bara visste hur million dollar pc fungerar
Är inte som som dem mesta tror...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

haha, om du bara visste hur million dollar pc fungerar
Är inte som som dem mesta tror...

haha ja, undrar hur många som försökt maila nån på mdpc och försökt få upp sitt bygge! ;D Personligen tror ja nog dock att han mycket väl kan få äran o hamna med där! Riktigt välgjort bygge!

Bra jobbat Andreas! Sidopanelen med fönstret blev sjukt najs! ROG loggan va ju inte fy skam heller

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar för alla de varma orden! Har sjukt mycket att göra just nu så jag hinner inte svara alla kommentarer!

Precis som KoSoVaR säger, MDPC är inte så som alla tror. Tvivlar på att jag skulle komma in, de har sällan sponsrade byggen med också. Visst hade det varit kul, men det har aldrig varit ett mål för projektet.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brodholm:

Tackar för alla de varma orden! Har sjukt mycket att göra just nu så jag hinner inte svara alla kommentarer!

Precis som KoSoVaR säger, MDPC är inte så som alla tror. Tvivlar på att jag skulle komma in, de har sällan sponsrade byggen med också. Visst hade det varit kul, men det har aldrig varit ett mål för projektet.

Riktigt fint bygge Andreas. Roligt att du fått så mycket publicitet.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut och det tåls att upprepas.

Kan inget annat säga än MAGNIFICUS!! om det bygge.

Vore nått för Case Labs att sätta tänderna i

Permalänk
Proffsmoddare

Vad har vi här då?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Detta är ju hur grymt som helst, tyckte dock rog loggan pajjade lite, gillade den cleana looken som var innan rog loggan kom!

Blev själv sugen på ett scratchbygge, ska se vad jag kan få fram i 3d jag själv! Blir nog inte i närheten av detta dock.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Riktigt välbyggt!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

så jävla snyggt bygge

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Riktigt nice Nu blev man ju glad när jag insåg att CNC utbildningen jag går på kan användas till så mycket mer än bara jobb ^^

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Proffsmoddare

Börjar rammla in saker här! Behöver lite småsaker innan jag kan börja mäta ut längder på kablar och börja sleeva osv! Nu får det bli lite produktbilder! Först ut är Corsair, har precis gjort klart bilderna på Bitspower samt Aquacomputer också. Det kommer att komma ut de närmaste dagarna. Fick saker från EK nu här i veckan så de ska tas kort på och fixas nu här.
Väntar fortfarande på paket från Asus och Intel som bör komma ganska snart

Bilder:

Dold text
Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Underbara bilder, har dock frågor?, hur tar du kort? gör du det på något speciellt sätt? Och att bygga din fotostudio hur gick det till?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av NJB Mods:

Underbara bilder, har dock frågor?, hur tar du kort? gör du det på något speciellt sätt? Och att bygga din fotostudio hur gick det till?

Med Kamera

Nää men jag har byggt mig en egen studio. Fotar med en gammal nikon D200. Är inte så duktig på foto och är lite självlärd i ämnet. Så det finns säkert bättre och mer rekommenderade sätt att ta bilderna på. Men jag tycker i alla fall att det blir helt okej bilder för att vara amatör!

Här är studion jag byggt http://imgur.com/a/FLQJ7

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Med Kamera

Nää men jag har byggt mig en egen studio. Fotar med en gammal nikon D200. Är inte så duktig på foto och är lite självlärd i ämnet. Så det finns säkert bättre och mer rekommenderade sätt att ta bilderna på. Men jag tycker i alla fall att det blir helt okej bilder för att vara amatör!

Här är studion jag byggt http://imgur.com/a/FLQJ7

Fint, skulle man kunna få ta lite av dina idér angående fotostudion?

Permalänk
Proffsmoddare

Mer Bilder

Dold text
Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Imponerande chassibygge! Personligen gillar jag inte chassin med "dörrar" men det måste vara otroligt tillfredsställande att bygga sin egen låda:)

Permalänk
Medlem

Sjukt imponerande, ett väldigt välgjort scratchbygge
Älskar att man ser skruvarna i sidopanelen och sådant. Lite industriell feeling. Hoppas inte du tänker täcka över dem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har följt sen början och jag blir fortfarande lika förvånad över hur najs det blir!
Det enda som jag tycker skulle passa bättre vore ifall ROG-loggan skulle sitta i ett hörn istället för nästan mitt på. Skulle i mitt tycke vara cleanare. Men som sagt, det är grymt snyggt bygge. Gillart till tusen!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MisterX:

Imponerande chassibygge! Personligen gillar jag inte chassin med "dörrar" men det måste vara otroligt tillfredsställande att bygga sin egen låda:)

Dörrar som är så bra! Man minskar ljudnivån riktigt mycket när frontfläktarna inte står och väsnas direkt ut!

Tanken är att i idle ska 240mm radiatorn kunna kyla alla komponenterna och hela 480radiatorn med fläktar ska vara "av". För att få en riktigt låg nivå på ljudet.

Skrivet av Nikkop:

Sjukt imponerande, ett väldigt välgjort scratchbygge
Älskar att man ser skruvarna i sidopanelen och sådant. Lite industriell feeling. Hoppas inte du tänker täcka över dem?

Nejdå

Det är lite av charmen att sådant är kvar. Det skulle även vara väldigt svårt att täcka över sådant.

Asus samt sakerna från Intel är snart här också!

"Beräknat leveransdatum 11 Jun 2013" enl TNT

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Flyttad till andra sidan!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Ringde TNT nyss, var tydligen försenat 1 till 2 dagar... Får det troligen imorgon (onsdag)

Passar på att posta lite bilder på produkterna från EK!

Varje gång något nytt postas i denna tråden och man klickar sig hit för att kika så måste alla bilderna alltid laddas fram vilket resulterar i att sidan blir "längre och längre" och sista inlägget kommer förflytta sig hela tiden så man inte kan läsa det
Kan du inte lägga två spoilertaggar runt alla bilderna?

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff