Model 01 - Byggt för Vattenkylning [Scratchbygge]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Får ursäkta att det har dröjt lite med updates nu. Har varit väldigt upptagen med sleeving och annat viktigt och har inte postat något nytt än. Förvänta er dock mer snart!

De gillas! Fram med lite teasers!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare

ÄNTLIGEN har jag haft tid att redigera bilderna! Har varit helt sjukt upptagen på senaste tiden!

Här kommer i alla fall updaten! Troligen den näst sista innan slutgiltiga bilder kommer! Det som är kvar är i princip att ta bilder samt att fixa en svart faceplate till aquaeron sen är allt klart!

Här kommer updaten!

Tänkte inte posta denna först. Tog den till en polare som var nyfiken. Den blev helt okej även om det inte var någon "setup" utan bara vanligt ljus från taket. Hoppas på att kunna ta mycket bättre bilder på det slutgiltiga resultatet!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Fantastic build!!! I am in love with your system. Maybe we should swap

MetallicAcid

Permalänk

Fy satan vad clean sista bilden är. Bland de snyggaste byggena jag någonsin sett.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MetallicAcid:

Fantastic build!!! I am in love with your system. Maybe we should swap

MetallicAcid

Your build is not so bad either

Maybe Ill take you up on that offer ^^

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Hur har du löst anslutningen mellan nippel och rör så det inte läcker?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hur har du löst anslutningen mellan nippel och rör så det inte läcker?

Han använder Bitspowers Crystal-link anslutningar som har O-ringar i som ska sluta tätt.

Permalänk
Medlem

Så jäkla snyggt! Har du tänkt på att göra youtube videos utav dina projekt?
Dvs precis som du gör nu med text och bild, fast med ord och video ^^

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Tjenare Skitsnyggt bygge, man blir så sugen på att bygga själv, har faktiskt börjat sketcha lite i Inventor pga ditt fina projekt

Hade också en liten fråga, hur hade du tänkt lösa front hub? såsom några usb3 och audio, eller skiter du i detta?

Ser också att du har hittat dig en fin startknapp, var kommer denna från?

mvh

Permalänk
Medlem

Lösningen med Sata-ström för diskarna ser ju helt ok ut trots att du inte Sleevad mellan kontakterna. Vissa brukar ju ha typ shrink-sleeve-shrink mellan kontakterna och det ser så vidrigt ut.
Jag valde att köra shrink-sleeve-shrink och vilda ner den Sleevad kabeln i kontakten, der blev sådär. Kommer göra som du lästa gång.

Hur kan det förresten komma sig att du använder bitspower-böjar till rören istället för att böja röret? Är det rent estetiskt för att det ska se maffigare ut eller finns det en annan anledning?

För övrigt tycker jag om din stil med "100% perfekt eller gör om".

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av stylarn:

Så jäkla snyggt! Har du tänkt på att göra youtube videos utav dina projekt?
Dvs precis som du gör nu med text och bild, fast med ord och video ^^

Kan bli så ja

Skrivet av Yellow_:

Tjenare Skitsnyggt bygge, man blir så sugen på att bygga själv, har faktiskt börjat sketcha lite i Inventor pga ditt fina projekt

Hade också en liten fråga, hur hade du tänkt lösa front hub? såsom några usb3 och audio, eller skiter du i detta?

Ser också att du har hittat dig en fin startknapp, var kommer denna från?

mvh

Startknappen är denna: http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=pr...

USB-hubb skiter jag uppriktigt i. Allt sådant vill man inte ha nere vid fötterna (inte jag i alla fall). Köper alltid skärmar som har hubb. Det är där man vill stoppa in usb-minnen och liknande inte fummlandes kring sina fötter

Skrivet av biorrith:

Lösningen med Sata-ström för diskarna ser ju helt ok ut trots att du inte Sleevad mellan kontakterna. Vissa brukar ju ha typ shrink-sleeve-shrink mellan kontakterna och det ser så vidrigt ut.
Jag valde att köra shrink-sleeve-shrink och vilda ner den Sleevad kabeln i kontakten, der blev sådär. Kommer göra som du lästa gång.

Hur kan det förresten komma sig att du använder bitspower-böjar till rören istället för att böja röret? Är det rent estetiskt för att det ska se maffigare ut eller finns det en annan anledning?

För övrigt tycker jag om din stil med "100% perfekt eller gör om".

SATA ström är drygt som satan. Finns inte riktigt någon lösning som är 100% bra. Jag testade lite olika och kom fram till att det är snyggast när man inte försöker fixa med den korta sträckan mellan kablarna. Det går liksom inte att trycka in sin sleeve eller shrink. Det blir bara massa kladd.

Anledningen till att jag använder bitspowerböjar är för att det ser riktigt bra ut. Men sen även att böjradien är 45mm på blocken. Och ibland är det för tight. Så då går det helt enkelt inte. Jag har dock en hel del böjar på rören där det går också

För er som undrar varför det dröjer med sista updaten är det för att jag har sjukt mycket att göra och att det tar mycket tid. Håller på och redigerar bilder nu så det bör inte vara i allt för snar framtid.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Måste bara säga, jävlar vad snyggt det blir! Känns ju som om du har rätta handen för det här, nogrann som få!

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar! Ska snart fixa till en uppdatering här i tråden också. Sålänge får ni hålla tillgodo med galleriet!

http://www.sweclockers.com/galleri/11597-model-01-av-brodholm

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

SNYGG!

Riktigt snyggt gjort! Bra jobbat!

Visa signatur

-TheFastLife

Ordpoliser hänvisar jag till ett lexikon inte mina inlägg!

Permalänk
Inaktiv

W FUCKING OW!!

Permalänk
Medlem

Perfekt.

Permalänk
Medlem

Inte mitt fulländade drömchassi, men det kommer defenitivt att vara förebild för många här på forumet framöver. Perfektion!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Fulländat!

Jag gillar det "rena" temat. Var ju liknande det jag byggde.

Vad blir det nu? Ett mini ITX chassi? Skulle vara intressant vad du skulle kunna göra med det.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Proffsmoddare

Nuså, tid att posta de sista bilderna. Vissa har säkert sett galleriet redan men jag tänkte posta de sista bilderna på chassit. Jag skulle vilja passa på att tacka alla mina sponsorer som hjälpt till att göra projektet bättre än vad jag kunnat hoppas på. Och jag vill även tacka mina kontaktpersoner på dessa företag. Jag vill även tacka alla som följt byggloggen eller gett tips och idéer.

ett stort TACK till er!

Hoppas att ni kommer att gilla slutresultatet och hoppas på att det kommer att bli ett nytt projekt inom en inte allt för stor framtid.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Fantastiskt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Fulländat!

Jag gillar det "rena" temat. Var ju liknande det jag byggde.

Vad blir det nu? Ett mini ITX chassi? Skulle vara intressant vad du skulle kunna göra med det.

Något mindre i alla fall

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Shit va cleant och snyggt! Big Fiiiiveee!!!

Permalänk

Man blir nästa FÖRBANNAD så snyggt det är

Riktigt trevligt resultat!!

Lycka till med Model 02 sen Ser fram mot det

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem

Bland det stiligaste jag har skådat. Du ska ha all respekt för att ha designat och satt ihop detta! Av bilderna att döma så är kvalitén på allt verkligen 100% fritt från defekter. Vad väger skapelsen?

Vad blir det härnäst? Delidding på CPUn och överklockning till skyarna?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av euf0ria:

Bland det stiligaste jag har skådat. Du ska ha all respekt för att ha designat och satt ihop detta! Av bilderna att döma så är kvalitén på allt verkligen 100% fritt från defekter. Vad väger skapelsen?

Vad blir det härnäst? Delidding på CPUn och överklockning till skyarna?

Överklocking är nästa steg! Skapelsen väger ca 30kg mätt med digital husvåg.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Omg vilket jävla kvalitets bygge... fyfan så fint det blev ! bra jobbat!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Överklocking är nästa steg! Skapelsen väger ca 30kg mätt med digital husvåg.

Vad klockade du allt till då?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hznn:

Vad klockade du allt till då?

Har inte gett mig på CPU än! Fick vattenblocket till moderkortet igår, blir att installera det innan jag gör det.

Håller på och fipplar lite med GPU, började faktiskt igår med det. Kör på 1000/7044 just nu. Ser ut att fungera bra än så länge. Hur brukar ni stabilitetstesta föresten?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Har inte gett mig på CPU än! Fick vattenblocket till moderkortet igår, blir att installera det innan jag gör det.

Håller på och fipplar lite med GPU, började faktiskt igår med det. Kör på 1000/7044 just nu. Ser ut att fungera bra än så länge. Hur brukar ni stabilitetstesta föresten?

Spela spel och köra igenom 3d mark. Spel brukar dock ge bättre resultat för mig.

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Satan i gatan vad snyggt det blev

Visa signatur

Citera för svar