Dreamhack Summer 2013 - Köpa lysdiod ca 2 meter lång.

Permalänk
Medlem

Dreamhack Summer 2013 - Köpa lysdiod ca 2 meter lång.

Hej!

Nu är det bara 10 dagar kvar till dhs13, och jag tänkte köpa en lysdiod på ca 2 meter, men frågan är vart man kan köpa dom? Har googlat runt lite och har faktiskt inte hittat något, jag ska snart till jönköping och det skulle passa bra om man kunde köpa det i en butik som ligger just i jönköping, även internet butik funkar!

Helst en blå eller röd färg, eller så man kan välja själv på ett flertal färger.

Tack på förhand!

MVH
Pikex

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Hahaha, ja de kan man ju komma med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pikex:

Hahaha, ja de kan man ju komma med

Du söker ljusslang eller "raggarslang" tror jag? Kolla på clase ohlsson , ligger på A6 center som är bara en bit ifrån elmia!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Du söker ljusslang eller "raggarslang" tror jag? Kolla på clase ohlsson , ligger på A6 center som är bara en bit ifrån elmia!

Ok ska se om jag hittar nått!

Men hittade dessa iaf, http://www.lampgrossen.se/produkt/Givro-ljusslang-LED-BlabrbP...
och startsettet, http://www.lampgrossen.se/produkt/Startset-till-Givro-ljussla...
Något att ha?

Permalänk
Medlem

Hade du varit tidigare ute så kunde du köpt 5 meter för 100 kr på ebay:P

Permalänk
Medlem

Vänta va, ska du ha EN lysdiod på 2 meter?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av muppens:

Vänta va, ska du ha EN lysdiod på 2 meter?

Dold text

Det verkar så, den kommer nog passa bra..

OnT:
IKEA har riktigt bra Dioder, du kanske får sätta ihop 2st om du vill komma upp i 2 meter men det går att sätta dem glest så att de ger ett jämt ljus.

Permalänk
Medlem

Hittade de här: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...%208m%20mixed&

De drar dock 230V och på dreamhacks hemsida om reglerna så ska man inte ha microvågsugn, vattenkokare, mini kylskåp osv och andra som drar 230V, då det är risk för brand. Men är det någon som vet något mer om detta, om det skulle funka att ha endå utan att orsaka brand eller andra skador?

Permalänk
Skrivet av Pikex:

De drar dock 230V och på dreamhacks hemsida om reglerna så ska man inte ha microvågsugn, vattenkokare, mini kylskåp osv och andra som drar 230V, då det är risk för brand. Men är det någon som vet något mer om detta, om det skulle funka att ha endå utan att orsaka brand eller andra skador?

Du bör se till att lampslangen inte drar för mycket, enligt reglerna får din plats dra 275W i genomsnitt. Regeln om mikrovågsugnar etc gäller både på grund av brandrisken och på grund av att de drar för mycket.

Citat:

5.3 Each Table Seat may use an average of 275W. Please observe that the effect your power supply can handle is not the same as what it uses!

Fixade din länk också
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiHaffarN:

Du bör se till att lampslangen inte drar för mycket, enligt reglerna får din plats dra 275W i genomsnitt. Regeln om mikrovågsugnar etc gäller både på grund av brandrisken och på grund av att de drar för mycket.

Fixade din länk också
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Haha tackar

Men om man har en stationär, en skärm och den lysslangen. Skulle det funka?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Pikex:

Skrivet av Pikex:

Haha tackar

Men om man har en stationär, en skärm och den lysslangen. Skulle det funka?

Den "drar" inte 230V, den drivs med 230V spänning. Alltså kan du koppla in den i ett vanligt eluttag, vilket jag antar du vill göra.

Och den där + skärm och dator bör dra mer än 275W, bara en dator bör dra mer än så när man spelar, så jag vet inte hur de tänkt ut den där lilla regeln. Antagligen är den där bara för att det ska stå något, skulle knappast tro att de bryr sig speciellt mycket över hur mycket en specifik dator drar.
Men antagligen har de den där "regeln" för att man inte ska ta med sig en 8 meter lång ljusslinga, så nja, jag skulle nog inte satsa på den där.

Jag skulle satsa på IKEA modellen om jag var dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Den "drar" inte 230V, den drivs med 230V spänning. Alltså kan du koppla in den i ett vanligt eluttag, vilket jag antar du vill göra.

Och den där + skärm och dator bör dra mer än 275W, bara en dator bör dra mer än så när man spelar, så jag vet inte hur de tänkt ut den där lilla regeln. Antagligen är den där bara för att det ska stå något, skulle knappast tro att de bryr sig speciellt mycket över hur mycket en specifik dator drar.
Men antagligen har de den där "regeln" för att man inte ska ta med sig en 8 meter lång ljusslinga, så nja, jag skulle nog inte satsa på den där.

Hur mycket drivs en lysslang från ikea då? Om man ska ha en som nt behövs klistras fast utan en som är mer flexibel men även i flera färger

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Pikex:

Hur mycket drivs en lysslang från ikea då? Om man ska ha en som nt behövs klistras fast utan en som är mer flexibel men även i flera färger

Den från IKEA är ju rena LED's så den lär inte dra mer än 10-20 watt. Med andra ord kommer du verkligen komma undan med den utan att dom gnäller om strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

275W-regeln har funnits i säkert 10 år, tror bara att det inte är någon som brytt sig om att uppdatera den för strömmatningen har minsann uppgraderats mellan åren

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

275W-regeln har funnits i säkert 10 år, tror bara att det inte är någon som brytt sig om att uppdatera den för strömmatningen har minsann uppgraderats mellan åren

Så den ljusslingan jag skicka innan, är det nått att sattsa på eller vet du någon bättre? (Behöver inte vara 8m, räcker med 2-5meter)