Permalänk

Film på ipad?

Hej,

Har en ganska enkel fråga. Hur gör ni som tittar på film på er ipad? Tänkte hjälpa svärmor att få in lite film på plattan. Hon ska gärna kunna göra det själv efter att programmet är installerat, så det får gärna vara allt i ett och samma program.

Såg att AvplayerHD ska kunna föra över filer och konvertera dem. Är det någon som använder denna och kan rekommendera den eller finns det någon annan som fungerar bättre?

Hur gör ni som gillar att titta på film och kör apple?

Jailbreak är ej aktuellt.

Alla tips mottages tacksamt! Trevlig kväll!

Permalänk
Medlem

AVPlayerHD är bra, installerade det åt en vän och denne har inte hört av sig om några problem, så jag antar att det fungerar bra. En nackdel är kanske att den inte klarar ljudspår i DTS-format p.g.a. av licensproblem, så det kanske du vill kolla upp innan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Netflix, Viaplay, HBO...eller något annat än en ipad

Permalänk
Medlem

Vilket format har filmerna? Jag rippar t.ex. direkt i rätt format för iPad om jag vill lägga in nåt från DVD.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Jag kör med Goodplayer och är riktigt nöjd😀 Man behöver inte konvertera, det är bara att lägga till filmerna på ipaden på itunes när den är ikopplad till datorn och så klart! Den spelar alla format och kostar bara 22 kr. Rekommenderas!!😃

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

VLC streamer!

Permalänk
Medlem

AVPlayerHD funkar. Tar mkv, avi, mp4. Bara DTS ljud som kan bli problem. För över via iTunes.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har länge funderat på detta.
Jag kan inte ens lägga in filmerna i itunes om jag inte har konverterat dom till mp4...

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Om du/hon ska överföra filmen själv så tycker jag att ImTOO är underbart. Den gör princip allt. Dra och släpp.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Vilket format har filmerna? Jag rippar t.ex. direkt i rätt format för iPad om jag vill lägga in nåt från DVD.

Ganska blandat med avi, mkv och mp4. Ljudet verkar vara i mp3, acc eller dolby digital...
Tänkte att det vore skönt att slippa konvertera allt. Men iPad är ju lite kinkig med formaten...

Skrivet av DesignatedPsycho:

Jag kör med Goodplayer och är riktigt nöjd😀 Man behöver inte konvertera, det är bara att lägga till filmerna på ipaden på itunes när den är ikopplad till datorn och så klart! Den spelar alla format och kostar bara 22 kr. Rekommenderas!!😃

Låter intressant, hur skiljer den sig från AVplayerHD?

Båda verkar ha fått rejält negativa recensioner på sistone pga att stöd för vissa ljudformat tagits bort. Är det bara DTS i detta fall också?

Tack för alla svar!

Permalänk
Skrivet av Taft:

Om du/hon ska överföra filmen själv så tycker jag att ImTOO är underbart. Den gör princip allt. Dra och släpp.

Spelas det upp med den inbygda videospelaren sen eller hur fungerar det? Låter klart intressant. Googlade lite snabbt och det verkade vara ett verktyg till datorn för att kringå itunes, men funkar det utan jailbreak?

Permalänk

Jag avskyr att behöva använda iTunes för att lägga över filmer.. Men när jag gör det så försöker jag se till att filmerna är i m4v/mp4 format (=Programmet Handbrake fixar), brukar vara minst problem med dessa filer..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Har airvideo, funkar bra att kolla på film

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Använder Wi-Fi överföring med AV-P, fungerar kanon. Blir väldigt enkelt att ladda över. Det enda jag irriterar mig över är att man bara kan föra över en fil åt gången på detta sätt.

Hittills inte stött på någon fil jag haft problem med.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Du måste alltid använda iTunes för att föra över filmer till plattan.

AvPlayerHD är riktigt bra, har dock en installation av det som är innan DTS försvann så vet inte hur den är efter den uppdateringen. AVPHD sväljer även .mkv och HD material rakt.

Goodplayer var riktigt bra men sen försvann en massa ljudstöd så den är inte lika bra längre, har också en del problem med HD material då du behöver powerplayer istället.

Har om datorn och paddan i närheten av varandra när hon ser på film på den så rekommenderar jag varmt airvideo som lösning. Tog mig under tre minuter att sparka igång och har aldrig krånglat, kräver dock wifi och en dator som orkar konvertera (dvs är från detta decennium).

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

VLC + OpenSSH från Cydia

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Du måste alltid använda iTunes för att föra över filmer till plattan.

AvPlayerHD är riktigt bra, har dock en installation av det som är innan DTS försvann så vet inte hur den är efter den uppdateringen. AVPHD sväljer även .mkv och HD material rakt.

Goodplayer var riktigt bra men sen försvann en massa ljudstöd så den är inte lika bra längre, har också en del problem med HD material då du behöver powerplayer istället.

Har om datorn och paddan i närheten av varandra när hon ser på film på den så rekommenderar jag varmt airvideo som lösning. Tog mig under tre minuter att sparka igång och har aldrig krånglat, kräver dock wifi och en dator som orkar konvertera (dvs är från detta decennium).

Superbra med en jämförelse, tack.

Tanken är att ha plattan i båten, så den ska användas offline. Tror även att överföring via kabel är mest aktuellt, men det är ju trevligt att ha möjligheten med wifi...

Permalänk
Citat:

Låter intressant, hur skiljer den sig från AVplayerHD?

Båda verkar ha fått rejält negativa recensioner på sistone pga att stöd för vissa ljudformat tagits bort. Är det bara DTS i detta fall också?

Tack för alla svar!

Har inte provat AVplayerHD så kan tyvärr inte svara på den frågan. Ljudformaten har jag för mig att alla format ska fungera. Jag har iallafall inte haft några problem ännu. Kanske dum fråga, men vad är DTS?

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Skrivet av DesignatedPsycho:

Har inte provat AVplayerHD så kan tyvärr inte svara på den frågan. Ljudformaten har jag för mig att alla format ska fungera. Jag har iallafall inte haft några problem ännu. Kanske dum fråga, men vad är DTS?

Ett HD ljudformat... Verkar dock inte jättevanligt.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/DTS_(sound_system)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavin_Gadget:

Superbra med en jämförelse, tack.

Tanken är att ha plattan i båten, så den ska användas offline. Tror även att överföring via kabel är mest aktuellt, men det är ju trevligt att ha möjligheten med wifi...

AirVideo har någon inbyggd koverterare tror jag, så att datorn konverterar och sen för över via wifi när det är klart. Detta är ingen funktion jag någonsin använt så tyvärr kan jag inte uttrycka mig om hur bra eller dålig den är.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

AVPlayerHD är bra, installerade det åt en vän och denne har inte hört av sig om några problem, så jag antar att det fungerar bra. En nackdel är kanske att den inte klarar ljudspår i DTS-format p.g.a. av licensproblem, så det kanske du vill kolla upp innan.

Vilken spelare klarar av att spela ljud i DTS-format? till ipad ofc

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

VLC och Bittorrent sync på iPad, sen gör du en mapp på din pc som du delar med Bittorrent sync för PC, bäst blir det om du konverterar t.ex MKV till Mp4 (ipad) med Handbrake sen synkas mappen med din svärmor..håll koll på dina filer så du inte delar fel grejer med henne bara;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Vilken spelare klarar av att spela ljud i DTS-format? till ipad ofc

VLC tror jag ska klara av det. Den är gratis så det är ju bara att prova.

Annars vet jag att XBMC klarar av det, men då måste man jailbreaka och det går inte på iOS 7 än (förutom iPhone 4, men den klarar antagligen inte av mycket i videoväg).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.