Repeater, switch eller vad behöver jag?

Permalänk
Medlem

Repeater, switch eller vad behöver jag?

Hej!
Jag söker en "sak" som kopplar ihop mina datorer som jag har både trådlöst och trådat, jag behöver samt internet genom denna sak till alla datorer och mer Lanportar inför framtida datorer.
Min fråga lyder ungefär såhär, vad söker jag samt vad är den mest prisvärda?

Fel rubrik
Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

En router är vad du vill ha.

Permalänk
Medlem

Det är en router som sagt. En Switch löser inte internet biten av det hela utan sprider bara signalen eller hur man ska säga.

Jag själv har en Asus router, fantastiskt nöjd med den.

Se till att kolla tester innan du bestämmer dig. Speciellt om du spelar eller sitter på 50/50+ lina.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

En router är vad du vill ha.

Skrivet av Faarree:

Har en D-Link DIR-857 till salu

Skrivet av TheRoos:

Det är en router som sagt. En Switch löser inte internet biten av det hela utan sprider bara signalen eller hur man ska säga.

Jag själv har en Asus router, fantastiskt nöjd med den.

Se till att kolla tester innan du bestämmer dig. Speciellt om du spelar eller sitter på 50/50+ lina.

Mvh

Jo för nuvarande har jag en Dovado Tiny som bara har 1 Lanport (för det e dom jag behöver antar jag?), jag behöver ha kvar dovadon då det är bara den som ger mig i mitt område bäst 4g täckning, så hur löser jag det då, med en till router?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Jo för nuvarande har jag en Dovado Tiny som bara har 1 Lanport (för det e dom jag behöver antar jag?), jag behöver ha kvar dovadon då det är bara den som ger mig i mitt område bäst 4g täckning, så hur löser jag det då, med en till router?

Vet inte hur den presterar rent generellt men om du måste ha kvar den är det en switch du behöver. Har inte handlat switch sedan jag köpte lan-switchen för nästan 10 år sedan så vet inte hur det ligger till med det trådlösa men fler LAN-portar får du hur som helst.

Ska inte heller krävas någon installation utan bara plugga in och köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Jag tycker inte att det låter som en bra router så min rekommendation är att brygga den och köpa en router som du kopplar efter.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Du behöver en switch och en accesspunkt. De kan vara inbyggda in en router men dedikerade enheter håller oftast bättre kvalité. Om du väljer en all-in-one (NAT-router med DHCP-server + switch + accesspunkt) så skall du antingen brygga Dovado Tiny eller stänga av DHCP i den nya enheten och ansluta Dovada Tiny till en LAN-port. Repeater är något man skall undvika om möjligt. Om en accesspunkt inte täcker det område som behövs bör man om möjligt lägga till flera accesspunkter.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Du kan ju bara köpa den här ifall du är nöjd med din Dovado, slänga ut Tiny och köpa en Pro. Den har allt du efterfrågar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1854481