1, ger inte upp bara sådär har försökt i 3veckor med att kolla runt på internet och haft vänner med mer kunskap över för att försöka hjälpa till. Rätt tråkigt att inte ha tillgång till en vettig dator när man är lika spelberoende som mig! :>
2, Är för tillfället inte hemma och kan inte vad jag har för delar utantill, återkommer med detta när jag är hemma.
3, har testat att städa ur det (va bland det första jag testade) har även öppnat upp och haft en bordsfläkt som fått blåsa in, är dock lite rörigt där inne med sladdar.
4, Vart kan jag titta upp minnesdumpar? Min kunskap är som sagt begränsad om datorer, skrev dom meddelanden jag fick förut när datan kraschade samt meddelandet ifrån bluescreen(finns i första inlägget).
Gjorde memtest också, laddade ner något program som var rekomenderat i nån forumstråd jag hittade men den hittade ingenting.
Senast hade jag en vän som försökte hjälpa, han trodde det var ena hårddisken som va paj så vi testade att koppla ur och köra på en bara. Men datorn fungerade bara normalt ifall båda hårddiskarna va inkopplade samtidigt som om dom levde i symbios med varandra den med windows inkopplad fungerade inte utan den andra heller (konstigt tyckte jag iaf). vi testade iaf att installera om windows en gång till men efter en timme så hängde sig allt igen (denna gång va jag tvungen å stänga av datorn själv så det vart inge bluescreen) När vi sedan försökte få igång datorn igen så gick det inte, kom upp något meddelande som jag inte kommer ihåg nu vad det var...kan återkomma ifall kompisen kommer ihåg vad det var/när jag är hemma och startar upp den själv.