Internet för att streama?

Permalänk

Internet för att streama?

Hej!

Jag undrar vad för internet (hur snabbt) man behöver för att kuna streama spel på twitch.tv bra?

Är det uppladdningshastigheten som det är man ska kolla på för streaming?

Datorspecs: I5 2500K @4.2Ghz, 560 ti, 16 gb ram, 1 tb wd black.

Tack på förhand!

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grundis10:

Hej!

Jag undrar vad för internet (hur snabbt) man behöver för att kuna streama spel på twitch.tv bra?

Är det uppladdningshastigheten som det är man ska kolla på för streaming?

Datorspecs: I5 2500K @4.2Ghz, 560 ti, 16 gb ram, 1 tb wd black.

Tack på förhand!

Mvh Fredrik

Ja, det är (i första hand) uppladdningshastighet du ska kolla på.
Hur hög hastighet du behöver beror ju på hur bra kvalitet du ska streama i, men jag skulle tro att 5 Mbit borde räcka ganska bra till i alla fall 720p med hyfsad bitrate.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Ja, det är (i första hand) uppladdningshastighet du ska kolla på.
Hur hög hastighet du behöver beror ju på hur bra kvalitet du ska streama i, men jag skulle tro att 5 Mbit borde räcka ganska bra till i alla fall 720p med hyfsad bitrate.

Okej, tack! Jo det är väl 720p jag siktar på eftersom jag bara har gratisversionen av streamprogrammet.

Permalänk
Skrivet av Grundis10:

Okej, tack! Jo det är väl 720p jag siktar på eftersom jag bara har gratisversionen av streamprogrammet.

Om du nu ska streama, så rekommenderar jag inte Xsplit (antar det är programmet du syftade på) och istället använda OBS (Open Broadcaster Software), här kommer du åt allt vad Xsplits betalversion kan göra fast det är gratis och enligt mig bättre än Xsplit, det är även inte lika betungande för din dator som Xsplit är. Programmet finns att hämta här http://obsproject.com/

Visa signatur

Fractal Design R3 || Silverpower 500W || Asus P7P55D-E LX || i5 760 @3.80GHz || Zalman CNPS10X Extreme || 8GB 1333MHz DDR3 || Asus GTX 560 Ti DirectCu II TOP

Permalänk
Medlem

Minst 10Mbps upload om du vill streama med vettig bitrate i 720p@60fps.

Permalänk
Medlem

Skulle också sägat 10, minst för någorlunda flyt.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

det beror väl lite på, ska han bara streama i 720p/30fps så räcker de med 5Mbit upp, då räcker det ju med en bitrate runt 2500-3000 för att få de att se rätt skapligt ut iaf.

Visa signatur

Fractal Design R3 || Silverpower 500W || Asus P7P55D-E LX || i5 760 @3.80GHz || Zalman CNPS10X Extreme || 8GB 1333MHz DDR3 || Asus GTX 560 Ti DirectCu II TOP