En fråga som kanske inte får ställas om surfplatta!!

Permalänk

En fråga som kanske inte får ställas om surfplatta!!

Jag e i köptankar om en surfplatta men det jag måste veta innan jag köper som jag inte hittar svar på här inne är om man kan tanka hem saker via torrents på någon av surplattorna som finns ute nu å i såna fall vilken modell är det ?

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

Jag e i köptankar om en surfplatta men det jag måste veta innan jag köper som jag inte hittar svar på här inne är om man kan tanka hem saker via torrents på någon av surplattorna som finns ute nu å i såna fall vilken modell är det ?

Ser inget fel med att fråga om man kan tanka torrenter på en platta, så länge det inte handlar om olagliga saker. Dock vet jag inte om det går (skulle kunna tänka mig att Windows plattorna klarar det).

Visa signatur

CPU: i5 2500k 4,2GHz (Noctua NH-D14) GPU: GTX 760 Windforce 3x
Minne: 16GB 1600MHz Vengeance LP MB: MSI P67A-GD65 B3
PSU: Cooler Master GX 750W Chassi: Bitfenix Raider
SSD: Samsung SSD EVO Basic 840 120GB HDD: Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

Jag e i köptankar om en surfplatta men det jag måste veta innan jag köper som jag inte hittar svar på här inne är om man kan tanka hem saker via torrents på någon av surplattorna som finns ute nu å i såna fall vilken modell är det ?

Finns torrentprogram för Android iaf..
http://www.utorrent.com/utorrent-android

Permalänk
Medlem

Android funkar väl också men behöver utorrent appen från google play.

EDIT: försent.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Avstängd

Tanka på du
Med rätta appar

Permalänk
Medlem

Windoes Surface Pro, bästa plattan som finns enligt mig.

Enastående kvalité, bra möjlighet till extern tangentbord i ett skal, en i helhet perfekt genomtänkt design och såklart, äkta Windows 8.

Min kompis har en och den är verkligen fantastisk.

Permalänk

ok windows plattor går det alltså på men hur är det med android det går alltså med u torrent appen å den funkar som det ska är det nån som kan stärka det då dem är ett billigare alternativ med mer appar osv änd windows verisionen? apples ipad har inte samma app eller är det nått annat som gör att det inte går på en ipad?

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så tillåts inte torrent appar (av Apple) på iPad, om man inte jailbreakar den såklart. Men för Android och Windows finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

[...] apples ipad har inte samma app eller är det nått annat som gör att det inte går på en ipad?

Osäker på Ipad men om det är som med Iphone så kan nog problemet vara avsaknaden av lagringsutrymme (hemkatalog typ) som alla appar har åtkomst till. En torrent-app måste alltså även kunna öppna samtliga filformat som du laddat ner eftersom andra appar inte har åtkomst till torrent-appens bibliotek.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

ok windows plattor går det alltså på men hur är det med android det går alltså med u torrent appen å den funkar som det ska är det nån som kan stärka det då dem är ett billigare alternativ med mer appar osv änd windows verisionen? apples ipad har inte samma app eller är det nått annat som gör att det inte går på en ipad?

Ja, det funkar bra med torrent-appen..

Permalänk
Medlem

Hur är det med minne på surfplattor, kan man koppla in 256GB SDXC kort.. eller har dom USB portar för externa hårddiskar ?

Permalänk
Medlem

Utorrents app fungerar nästan lika bra som på PC. Det är en fördel att man kan pausa nedladdningarna på ett enklare sätt

Finns 64gb microsd-kort för runt 300, lär nog räcka mer än väl.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

ok windows plattor går det alltså på men hur är det med android det går alltså med u torrent appen å den funkar som det ska är det nån som kan stärka det då dem är ett billigare alternativ med mer appar osv änd windows verisionen? apples ipad har inte samma app eller är det nått annat som gör att det inte går på en ipad?

Blir det en windows platta se då till att du skaffar en med windows 8 och inte windows RT, Windows 8 plattorna kan köra alla vanliga datorprogram (förutsatt att hårdvaran orkar) det kan inte RT göra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Hur är det med minne på surfplattor, kan man koppla in 256GB SDXC kort.. eller har dom USB portar för externa hårddiskar ?

Beror på vilken platta du köper. De flesta har mikro SD-läsare och i alla falla mikro USB, men några har varken eller, exempelvis iPad.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk

ok låter bra att det funkar på android men går det att se på exempelvis en film eller tv serie direkt när man tankat hem eller måste man göra nått annat också?
Vilken är den bästa android plattan man kan köpa idag eller det kanske är nån ny på ingång i så fall vad , vill ha en med bra upplösning å minnes expansion mm?

Permalänk

har i famliljen en gammal platt tv med en apple tv kopplad till går det även med android att streama filmer via airplay genom någon app till android , funkar det bra är det samma enkelhet som via en ipad tex om d nu går ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

ok låter bra att det funkar på android men går det att se på exempelvis en film eller tv serie direkt när man tankat hem eller måste man göra nått annat också?
Vilken är den bästa android plattan man kan köpa idag eller det kanske är nån ny på ingång i så fall vad , vill ha en med bra upplösning å minnes expansion mm?

Ja det går tom att streama via torre ts.
Jag skulle helt klart rekommendera Nexus 10 köp med 32 GB och sedan en mini-usb till USB och koppla in USB minnen.

16GB:
http://www.bazula.se/Google-Nexus-4-7-10/Google-Nexus---Googl...

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]