Permalänk
Medlem

Nytt system

Hej!

Går i tankarna på att bygga nytt system från botten, dvs bara nya komponenter. Skall man vänta eller bygga nu? Funderar kring vad som är bäst just nu om man skall rikta in sig kring dessa behov:

- Spela dom nyaste spelen utan någon form av kompromiss på en skärm i 2560 x 1440 / 2560 x 1080
- Titta på HD film
- Bildredigering i PS / Lätt Film redigering
- Allmänt användande i form av surfa, musik med mera
- Gärna en sval och tyst maskin i så stor mån som möjligt

Det får hellre kosta lite mer för bättre kvalitet även om att pressa slutsumman alltid är praktiskt. Intel är givet samt att jag denna gång funderar
kring att låta Nvidia stå för GPU kraften.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Sälja av den dator du har då? För mycket där är ju av kanonkvalitet. . .Antar att du inte vill ha ett Corsair 800 igen då utan nått annat, nått speciellt du är sugen på?

Eftersom jag inte vet så mycket om behov eller pris slänger jag upp en korg att börja med . . .byte till GTX780, Titan går ju
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3515656/2013-06-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Sälja av den dator du har då? För mycket där är ju av kanonkvalitet. . .Antar att du inte vill ha ett Corsair 800 igen då utan nått annat, nått speciellt du är sugen på?

Eftersom jag inte vet så mycket om behov eller pris slänger jag upp en korg att börja med . . .byte till GTX780, Titan går ju
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3515656/2013-06-25

Hej!

Tanken är att försöka sälja av den och som sagt börja från början igen. Siktar på att bygga i ett mer kompakt chassi som inte tar lika mycket plats
även om jag är sjukt nöjd med 800D då det är en dröm att bygga i. Sedan vill jag även rikta in mig på ett bra single-GPU kort med en skärm då Eyeinfinity inte var min grej.

Korgen du länkade är rätt mycket åt det håll jag siktar på.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Ok men då har du lite o börja med. . .man kan ju ta Corsair 350D och ett ASUS GRYPHON Z87 mATX om man gillar mATX..

Sen GTX770 , 780 eller Titan är bara plånboken som vet Hehe

Permalänk
Medlem

Har tittat på ett 650D Ett Titan vore sjukt trevligt, får se om plånboken tycker det med ^^

Visa signatur